اقتصادی

تولید نفت روسیه کاهش می‌یابد

پنجشنبه ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ – ۰۲:۵۶ تولید نفت روسیه کاهش می‌یابد

دولت روسیه در آخرین گزارش خود پیش بینی کرد که تولید نفت و گاز در این کشور طی سال جاری و سال آینده کاهش یابد.

تولید نفت روسیه کاهش می‌یابد

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از تاس، دولت روسیه در آخرین الحاقیه خود به طرح توسعه انرژی این کشور پیش بینی کرد که تولید نفت، گاز و ذغال سنگ در این کشور برای سال 2021 و 2022 کاهش خواهد یافت.

بر اساس این گزارش دولت روسیه انتظار دارد برای سال جاری نسبت به پیش بینی قبلی 43 میلیون تن پایین‌تر است. در حالی که دولت روسیه پیش‌تر پیش بینی کرده بود که برای سال 2022، 558 میلیون تن نفت تولید خواهد کرد اما در آخرین گزارش خود این رقم را به 548 میلیون تن کاهش داده است.

دولت روسیه همچنین معتقد است که تولید گاز طبیعی در این کشور نیز کاهش خواهد یافت، اما در عین حال گفته که تولید گاز مایع‌شده در این کشور تغییری نخواهد کرد و در سال 2021 معادل 30.1 میلیون تن خواهد بود.

بر اساس طرح توسعه دولت روسیه قرار است تا سال 2035 تولید LNG در این کشور سه برابر شده و به 140 میلیون تن در سال برسد.

میخائیل میشوستین، نخست وزیر روسیه، در ماه مارس گفته بود که روسیه به دنبال افزایش صادرات LNG هم هست؛ چراکه انتظار می‌رود شاهد رشد پایدار تقاضای LNG در بازار باشیم.

در حالی روس‌ها از کاهش تولید نفت خود خبر می‌دهند که به شدت در نشست اخیر گروه اوپک پلاس تلاش کردند تا برای کمی افزایش تولید مجوز بگیرند. برای ماه آوریل روس‌ها می‌توانند تولید نفت خود را 130 هزار بشکه در روز افزایش دهند و این در حالی است که قرار شده دیگر اعضای گروه اوپک پلاس تولید نفت خود را ثابت نگه دارند.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار تریبون هتل پرشین بیمه رازی زمزم هتل پرشین بیمه رازی زمزم

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 + 13 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن