اقتصادی

تولید نفت لیبی به سطح پیش از محاصره تاسیسات نفتی این کشور بازگشت

جمعه ۲۳ آبان ۱۳۹۹ – ۱۵:۴۲ تولید نفت لیبی به سطح پیش از محاصره تاسیسات نفتی این کشور بازگشت

یک منبع آگاه لیبیایی گفت تولید نفت این کشور به 1.215 میلیون بشکه در روز افزایش یافته و به سطح پیش از محاصره تاسیسات نفتی این کشور بازگشته است.

تولید نفت لیبی به سطح پیش از محاصره تاسیسات نفتی این کشور بازگشت

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس، رویترز به نقل از یک منبع آگاه لیبیایی نوشت: تولید نفت این کشور به 1.215 میلیون بشکه در روز افزایش یافته است.

شرکت ملی نفت لیبی 7 نوامبر (یک هفته پیش) اعلام کرده بود، تولید نفت این کشور به 1.04 میلیون بشکه در روز رسیده است.

به گزارش فارس، محاصره تاسیسات نفتی لیبی در ماه ژانویه، تولید نفت این کشور را از 1.2 میلیون بشکه در روز به 100 هزار بشکه در روز رسانده بود.

این کشور به محض برداشته شدن محاصره تاسیسات نفتی و حالت فوق‌العاده بنادر، شروع به افزایش تولید کرد، اما تحلیلگران انتظار نداشتند که به این سرعت بتواند دوباره به سطح تولید پیش از محاصره بازگردد.

تحلیلگران می‌گویند، این افزایش تولید، نگرانی‌هایی در مورد فزونی عرضه در بازار ایجاد کرده و از عواملی نگران کننده اوپک و هم پیمانانش است، زیرا این کشور از توافق کاهش تولید معاف است.

اوپک پلاس قرار است، در پایان این ماه در مورد توافق کاهش تولید تصمیم‌گیری کند. قرار بود کاهش تولید این گروه از ابتدای ماه ژانویه به 5.2 میلیون بشکه در روز برسد.

اما افزایش تولید لیبی و چشم انداز تیره تقاضا ناشی از شیوع کرونا، این احتمال را تقویت کرده است که این گروه یا افزایش تولید را به تعویق بیندازند یا میزان کاهش تولید را بیشتر کنند.

انتهای پیام/ب

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe رسپینا لاستیک بارز ایران فان هتل تارا

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 + هفده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن