اقتصادی

تولید گوشت قرمز در مرداد 41 درصد افزایش یافت

شنبه ۲۲ شهریور ۱۳۹۹ – ۱۶:۵۳ تولید گوشت قرمز در مرداد 41 درصد افزایش یافت

بر اساس نتایج آمارگیری از کشتار دام کشتارگاه‌های رسمی کشور که در مرداد ماه سال جاری از سوی مرکز آمار ایران منتشر شد، تولید گوشت قرمز 41 درصد افزایش یافت.

تولید گوشت قرمز در مرداد 41 درصد افزایش یافت

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از مرکز آمار ایران، تولید گوشت قرمز در ماه مرداد ١٣٩٩ در کشتارگاه‌های رسمی کشور به ٣٧,١ هزار تن رسید.

وزن گوشت قرمز تولید شده انواع دام‌های ذبح‌شده در کشتارگاه‌های رسمی کشور در ماه مرداد ١٣٩٩ در مجموع ٣٧,١ هزار تن گزارش شده، که سهم گوشت گاو و گوساله بیش از سایر انواع دام بوده است.

بر اساس نتایج این طرح، وزن گوشت قرمز تولید شده انواع دام‌های ذبح‌شده در کشتارگاه‌های رسمی کشور در ماه مرداد ١٣٩٩ جمعاً ٣٧,١ هزار تن گزارش شده، که سهم گوشت گاو و گوساله بیش از سایر انواع دام بوده است.

بر اساس نتایج این آمارگیری، گوشت گاو و گوساله با ٢١,٤ هزار تن، ٥٧.٧ درصد از کل وزن گوشت قرمز تولید شده را به خود اختصاص داده است.

گوشت گوسفند و بره با ١٢.٣ هزار تن، بز و بزغاله با ٢.٧ هزار تن و سایر انواع دام با ٦٦٩.٧ تن، به‌ترتیب ٣٣.٢ درصد، ٧.٣ درصد و ١.٨ درصد از کل وزن گوشت قرمز تولید شده را به خود اختصاص داده‌اند.

مقایسه عملکرد کشتارگاه‌های رسمی کشور در مرداد ١٣٩٩ با ماه مشابه سال ١٣٩٨، نشان‌ دهنده افزایش ٤١ درصدی مقدار تولید گوشت قرمز است. مقدار تولید گوشت در مرداد ١٣٩٩ نسبت به ماه مشابه سال ١٣٩٨ برای گوسفند و بره ٣٥ درصد، برای بز و بزغاله ٢٩ درصد، برای گاو و گوساله ٤٩ درصد، برای گاومیش و بچه‌گاومیش ١٠٦ درصد افزایش و برای شتر و بچه‌شتر ٤٢ درصد کاهش داشته است.

همچنین نتایج حاصل از این طرح آمارگیری نشان می‌دهد که مقدار تولید گوشت قرمز در کشتارگاه‌های رسمی کشور در مرداد ١٣٩٩ نسبت به تیر ۱۳۹۹ در حدود ٢,٥ درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام/ب

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز هتل تارا

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 + هشت =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن