سیاسی

تکلیف اصولگرایان با آمدن «رئیسی» روشن شد/ «لاریجانی» گزینه اصلی اصلاح‌طلبان و «جهانگیری» همچنان پوششی است

دوشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ – ۱۲:۲۴ تکلیف اصولگرایان با آمدن «رئیسی» روشن شد/ «لاریجانی» گزینه اصلی اصلاح‌طلبان و «جهانگیری» همچنان پوششی است

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با به صحنه آمدن آیت‌الله رئیسی تکلیف بر نامزدهای جریان اصولگرا روشن شده است و همه باید با محوریت ایشان و به عنوان نامزدهای پشتیبان با وی همراهی کنند.

تکلیف اصولگرایان با آمدن «رئیسی» روشن شد/ «لاریجانی» گزینه اصلی اصلاح‌طلبان و «جهانگیری» همچنان پوششی است

جعفر قادری نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به الزامات حرکت جریان انقلابی در انتخابات آینده ریاست جمهوری اظهار داشت: به نظر من، با به صحنه آمدن آیت‌الله رئیسی تکلیف بر نامزدهای جریان اصولگرا روشن شده است و همه باید با محوریت ایشان و به عنوان نامزدهای پشتیبان با وی همراهی کنند و در نهایت به نفع او از گردونه رقابت خارج شوند.

وی تصریح کرد: این اعتقاد را اکثر گزینه‌های جریان اصولگرا هم دارند و اگر تعدادی هم بنای دیگری داشته باشند، قطعا خلاف مصلحت است.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: لازم است در روزها و هفته‌های آینده در جلسات مشترک شورای ائتلاف و شورای وحدت، تلاش شود تا مدل مشترکی برای حمایت از آیت‌الله رئیسی طراحی و اجرا شود تا زمینه موفقیت ایشان در انتخابات فراهم شود؛ در این فاصله باید برنامه‌هایی نیز برای تبیین مبانی نظری برنامه‌های کاری و عملیات اجرایی آنها برای دولت آینده، در ستادهای مختلف تهیه شده و تجمیع شود و در سطح استان‌ها نیز به طور مشترک و هماهنگ حرکت شود.

انتخابات صحنه تقابل با دشمن خارجی است

قادری در خصوص میزان مشارکت مردم در انتخابات پیش رو گفت: با توجه به اینکه تنوع نامزدها را از هر دو طیف سیاسی داریم، رقابتی که اصولگرایان با رقیب خواهند داشت، زمینه حضور مناسب مردم را در انتخابات فراهم می‌کند و البته تاکید همه دلسوزان انقلاب و کشور نیز این است که همه اقشار و گروه‌ها با وجود گلایه‌های به حقی که دارند، حضور در انتخابات را به عنوان یک وظیفه شرعی و ملی تلقی کرده و انتخابات را به عنوان یکی از صحنه‌های تقابل با دشمن خارجی در نظر بگیرند.

جهانگیری اگر تاکنون اختیار نداشت، چرا 8 سال معاون اول ماند؟!

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، در ادامه با اشاره به ثبت‌نام اسحاق جهانگیری و برخی دیگر از اعضای سابق و فعلی کابینه روحانی در انتخابات ریاست جمهوری، اظهار داشت: این سؤال وجود دارد که کسی مانند آقای جهانگیری در جایگاه ریاست جمهوری دقیقا چه چیزی را می‌خواهد اصلاح کند؟! در 8 سال اخیر جهانگیری شخص دوم دولت بوده و در واقع عامل اصلی مشکلات نیز بوده است و اگر دولت عملکرد خوبی در زمینه نرخ بیکاری، نرخ ارز، سکه و خودرو و نیز نرخ تورم نداشته که مشابه آن نیز فقط در دوره مرحوم هاشمی رفسنجانی اتفاق افتاده، همین افراد مسئولیت داشته‌اند.

قادری ادامه داد: در چه دوره‌ای سراغ داشته‌ایم که مردم اینقدر برای تامین نیازهای اولیه‌شان از قبیل مرغ، گوشت و روغن مشکل داشته باشند؟! بنابراین مظلوم‌نمایی زمانی جواب می‌دهد که افراد مسئولیت نداشته باشند، نه اینکه 8 سال کلیدی‌ترین مسئولیت‌ها را در اختیار داشته باشند.

وی همچنین در پاسخ به ادعای اسحاق جهانگیری مبنی بر بی‌اختیار بودن معاون اول در ساختار دولت گفت: اگر جهانگیری اختیار نداشته، چرا 8 سال در این مسئولیت مانده است؟! بهتر بود کنار می‌رفت که کسی که صاحب اختیار باشد در این جایگاه قرار بگیرد؛ بنابراین بهتر است بیشتر از این با این حرف‌ها خودشان را ضایع نکنند.

هیچ رئیس جمهوری به اندازه «روحانی» اختیار نداشته است

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه واقعیت عملکرد دولت روشن است و مردم نتیجه عملکرد دولت را با گوشت و پوست‌شان لمس می‌کنند، خاطرنشان کرد: مردم دیده‌اند که 8 سال با برجام کشور را معطل نگه داشتند و در باغ سبز نشان دادند؛ حالا در ایام انتخابات کافی است مقایسه‌ای بین گفته‌ها و وعده‌هایشان با عملکردشان انجام شود تا توطئه‌های تبلیغاتی آنها خنثی شود.

قادری افزود: اینها از یک طرف می‌گویند رئیس جمهور اختیار ندارد و تدارکاتچی است، اما از طرف دیگر برای حضور در این جایگاه و جلب رای مردم از هم سبقت می‌گیرند و وعده‌های سر خرمن می‌دهند؛ این تناقض‌ها باید برای مردم بازگو شود.

وی همچنین خاطرنشان کرد: اختیاراتی که آقای روحانی در این 8 سال داشته در هیچ دوره‌ای و برای هیچ کدام از روسای جمهور وجود نداشته که نمونه آن تشکیل شورای عالی هماهنگی امور اقتصادی سه قوه بوده است. لذا این حرف‌ها قابل قبول نیست و یادشان باشد که وقتی خودشان صداقت ندارند و به نظرات کارشناسی و تخصصی توجهی نمی‌کنند، اتهام‌زنی به دیگران دیگر سودی به حالشان نخواهد داشت.

تمرکز اصلاح‌طلبان روی لاریجانی است/ جهانگیری همچنان «پوششی» است

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به ثبت‌نام علی لاریجانی در انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: جریان‌های حامی دولت و اصلاح‌طلبان عموما روی آقای لاریجانی متمرکز می‌شوند، چون می‌دانند کسی مانند جهانگیری دیگر جایگاهی ندارد که گزینه اصلی باشد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: جهانگیری در این دوره هم نامزد پوششی است و برای تقویت لاریجانی به صحنه آمده است.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار تریبون بیمه رازی زمزم بیمه رازی زمزم

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − دو =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن