اجتماعی

تکیه‌های قدیمی تهران احیا شود/خانه اتحادیه پاتوق تهران دوست‌ها

يکشنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۹ – ۱۲:۰۴ تکیه‌های قدیمی تهران احیا شود/خانه اتحادیه پاتوق تهران دوست‌ها

عضو شورای شهر تهران گفت: علاوه بر احیای تکیه‌های قدیمی تهران، باید شرایط خانه اتحادیه هم مورد توجه قرار گیرد و اقدامات لازم برای تبدیل آن به پاتوق تهران دوست‌ها انجام شود.

تکیه‌های قدیمی تهران احیا شود/خانه اتحادیه پاتوق تهران دوست‌ها

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، احمد مسجدجامعی عضو شورای شهر تهران در صحن امروز شورای شهر در تذکری به شهردار پایتخت اظهار داشت: در تهران قدیم یک تکیه‌ای وجود داشت به اسم «تکیه دولت» که بسیاری از هنرهای امروزی ریشه در این تکیه دارد.

وی با اشاره به اینکه «تکیه دولت» نماد شهری بود و هر کسی وارد شهر می‌شد از این تکیه نام می‌برد، گفت: باید اقدامات لازم جهت احیای این تکیه انجام گیرد، همچنین «تکیه خانم» که بعد از تبدیل شدن تهران به شهر توسط خواهر شاه طهماسب شناخته شد دوباره احیا شود.

وی بیان داشت: همچنین هر چه سریع‌تر باید مقدمات تبدیل خانه اتحادیه به خانه تهران انجام شود تا آن را تبدیل به پاتوقی برای اهالی تهران‌دوست کنیم.

وی افزود: به پیشنهاد شهردار تهران قرار بود خانه اتحادیه به محلی برای پرداختن به مسائل گذشته، حال و آینده تهران اختصاص یابد و تالار و کتابخانه در آن پیش‌بینی شود، ولی هنوز به سرانجام نرسیده و باید با توجه به اینکه امسال سال آخر فعالیت شورای پنجم است، این موضوع با جدیت دنبال شود.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز هتل تارا

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 + 9 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن