اقتصادی

ثبت رکورد کاهش نرخ استخدام و کاهش رشد اقتصادی منطقه یورو

جمعه ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ – ۱۶:۵۲ ثبت رکورد کاهش نرخ استخدام و کاهش رشد اقتصادی منطقه یورو

آژانس آمار اتحادیه اروپا، یوروستات اعلام کرد منطقه یورو در سه ماهه دوم امسال بیشترین کاهش استخدام و رشد اقتصادی در تاریخش را ثبت کرده است.

ثبت رکورد کاهش نرخ استخدام و کاهش رشد اقتصادی منطقه یورو

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل فارس، آژانس آمار اتحادیه اروپا، یوروستات اعلام کرد منطقه یورو در سه ماهه دوم امسال بیشترین کاهش استخدام و رشد اقتصادی در تاریخش را ثبت کرده است.

همچنین این آژانس، رکورد کاهش رشد اقتصادی (GDP) در سه ماهه گذشته را برای این بلوک تایید و اعلام کرد که در مقایسه با سه ماهه نخست سال 12.1 درصد افت کرده است.

بنا بر اعلام یوروستات، مازاد تجاری ماه ژوئن این بلوک نسبت به مدت مشابه سال گذشته برابر با 19.4 میلیارد یورو، بیشتر بوده است. این رقم گزارش از پیش بینی بازار برابر با 12.6 میلیارد یورو نیز بیشتر است.

بر اساس این گزارش، مازاد تجاری منطقه یورو با باقی جهان در ماه ژوئن به 21.2میلیارد یورو (25 میلیارد دلار) رسیده است زیرا کاهش واردات این بلوک از افت صادرات آن در بحبوحه کم شدن مبادلات تجاری در جهان ناشی از شیوع کرونا پیشی گرفته است.

به گزارش رویترز، مبادلات تجاری میان 19 کشور منطقه یورو نیز با هم کاهش یافته است. این رقم در ماه ژوئن نسبت به مدت مشابه پارسال 7.3 درصد کاهش را نشان می دهد.

یوروستات در گزارشی جدا اعلام کرد نرخ استخدام در منطقه یورو در بازه زمانی آوریل تا ژوئن 2.8 درصد نسبت به سه ماهه پیش از آن افت کرده است که شدیدترین کاهش از زمان جمع آوری آمار وسط این آژانس در سال 1995 به شمار می رود.

همچنین یوروستات تایید کرد کاهش رشد اقتصادی منطقه یورو در سه ماهه دوم رکورد زده است که بیشترین میزان از زمان 1995 به حساب می آید.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

بیمه معلم

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز رسپینا هتل تارا م

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + دوازده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن