اجتماعی

جابجایی و قاچاق مواد مخدر توسط هواپیماهای ناتو/پیشگیری از «اعتیاد» راهبرد اصلی

دوشنبه ۳ شهریور ۱۳۹۹ – ۱۲:۱۲ جابجایی و قاچاق مواد مخدر توسط هواپیماهای ناتو/پیشگیری از «اعتیاد» راهبرد اصلی

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدرگفت: اخبار موثق داریم که نشان می‌دهد هواپیماهای ناتو جابجایی و قاچاق مواد مخدر را انجام می‌دهند و این نشان می‌دهد ما با پدیده مواد مخدر و تولید آن مواجه نیستیم بلکه یک جنگ است که ایران در خط مقدم آن قرار دارد.

جابجایی و قاچاق مواد مخدر توسط هواپیماهای ناتو/پیشگیری از «اعتیاد» راهبرد اصلی

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، اسکندر مومنی دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در نشست معاونان و دبیران این ستاد با اشاره به اینکه بعد از گذشت دو دهه تولید مواد مخدر در افغانستان به 50 برابر رسیده است، اظهار داشت: اخبار موثق داریم که نشان می‌دهد هواپیماهای ناتو جابجایی و قاچاق مواد مخدر را انجام می‌دهند و این نشان می‌دهد ما با پدیده مواد مخدر و تولید آن مواجه نیستیم بلکه یک جنگ است که ایران در منطقه در خط مقدم آن قرار دارد.

وی اضافه کرد: در سالروز مبارزه با مواد مخدر، سازمان ملل متحد اعلام کرد ایران علیرغم شیوع کرونا، بیشترین کشفیات مواد مخدر را در دنیا داشته است.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با تاکید بر اینکه باید آسیب شناسی، برنامه‌ریزی و تصمیمات درستی در راه مبارزه با مواد مخدر اتخاذ کنیم، خاطرنشان کرد: ما مثل یک کشور دیگر نیستیم که مواد مخدر صرفا یک پدیده اجتماعی باشد بلکه ما در یک جنگ نابرابر قرار داریم که قدرت‌های استکباری عامدانه از آن حمایت می‌کنند.

مومنی با بیان اینکه ایران در موضوع مقابله با مواد مخدر صادقانه و قاطعانه با انواع مواد مخدر، چه ترانزیت و چه توزیع در داخل مقابله می‌کند،‌تصریح کرد: با توجه به آسیب‌شناسی‌هایی که صورت گرفته و بررسی اقدامات 4 دهه اخیر، نشان می‌دهد ما در حوزه پیشگیری کمی غفلت کرده‌ایم و ظرفیت برای کار بیشتر وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه پیشگیری اولویت و راهبرد اصلی ستاد مبارزه با مواد مخدر است، بیان داشت: باید در کنار درمان و مقابله با مواد مخدر برای پیشگیری و اجتماعی شدن مواد مخدر توجه ویژه‌ای صورت گیرد.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به اجرای طرح «یاری‌گران زندگی»، افزود:‌این طرح در مرداد سال گذشته با حضور رئیس‌جمهور در ستاد مبارزه با مواد مخدر تصویب شد. در این طرح استفاده از همه ظرفیت‌های کشور برای پیشگیری مورد توجه قرار دارد و با استفاده از نهادهای فرهنگی، سازمان‌های مردم نهاد، جلب مشارکت‌های مردمی و رسانه‌ها اجرا می‌شود.

مومنی یادآور شد: ما در این حوزه هر چقدر تلاش کنیم که یک نفر معتاد نشود، دستاورد بزرگی است؛ چرا که اگر یک معتاد در خانواده‌ای باشد، مشقت زیادی برای خانواده دارد؛ از جمله اینکه منابع زیادی در حوزه درمان و نگهداری صرف درمان معتادان می‌شود و غیر از آسیب‌های عمیق بر لایه‌های اجتماعی، می‌تواند صدمات زیادی وارد کند.

وی افزود: 55 درصد از طلاق‌ها ناشی از مواد مخدر است.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

بیمه معلم

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز رسپینا هتل تارا بنر م

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − 9 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن