فرهنگ و هنر

«جا مانده از پسر» به بازار رسید ‌+ عکس

کتاب جا مانده از پسر - کراپ‌شده

«جا مانده از پسر» نوشته مرضیه نفری روانه بازار نشر شد.

به گزارش مشرق، داستان جامانده از پسر، داستان زندگی مردی است که ویران شده است و قرار است دوباره ساخته شود. سالار مردی که از خانواده بریده و حالا روی پل باقرآباد، نزدیک خانه خودش به زد و خورد با مردمی پرداخته که هیچ از آنها نمی داند. چرا این آدمها به سمت تهران حرکت کرده اند. چرا عصبانی اند؟ سالار این‌ها نمی داند فقط قرار است به زور قمه و تیزی مردم روی پل را برگرداند تا پای کسی به تهران باز نشود. سهراب پسر جوانش گم شده است.

 «جا مانده از پسر» به بازار رسید ‌+ عکس

همه به دنبال سهرابی می گردند که عوض شده و فکرهای بزرگی در سر دارد. سالار در تاریکی شب با قمه اش به سهرابی زده است که حاصل زندگی اش بوده و قرار بود مرد زندگی آذر باشد. آیا قصه پسرکشی تکرار می شود؟ مرضیه نفری در این رمان به داستان زندگی سالار در سال ۱۳۴۲ می پردازد. سالی که آبستن حوادث تاریخی بزرگ بوده است. همین حوادث زندگی سالار و آذر را متلاطم می کند. مسیر سهراب را عوض می کند و سالار را ویران می کند. سالار می خواهد از نو بسازد اما آباد کردن ویرانه ها کاری سخت تر از نو ساختن است. مرضیه نفری سه سال برای این رمان وقت گذاشته تا بگوید می شود از نو ساخت. اما به یک انقلاب و دگرگونی نیاز مندیم. به بازگشت و کار سخت و مداوم.

این رمان دومین رمان مرضیه نفری است. رمان اول او، شبهای بی ستاره کاندید کتاب سال ، جایزه ادبی پروین، جایزه ادبی شهید غنی پور، کتاب سال رضوی شد و توانست توجه مخاطبان را به خود جلب کند. حالا باید دید کتاب جامانده از پسر، رمان بزرگسال او چه خواهد کرد؟

این کتاب توسط انتشارات سوره مهر و در ۲۳۵ صفحه و با شمارگان ۱۲۵۰ نسخه منتشر شده است و قبل از چاپ موفق به کسب جایزه ادبی انقلاب اسلامی شد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − سه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن