اجتماعی

جذب نیروهای تشکیلاتی در شهرداری با نام برگزاری آزمون/چه کسی پاسخگو است؟

دوشنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ – ۰۹:۵۲ جذب نیروهای تشکیلاتی در شهرداری با نام برگزاری آزمون/چه کسی پاسخگو است؟

قرار است شهرداری تهران تعدادی نیرو از طریق ازمون جذب کند منتقدان این کار می گویند عصاره طرح دوستان این است که زمینه قانونی برای ورود نیروهای تشکیلاتی‌شان را فراهم کنند. حال باید دید سرنوشت جذب نیرو در بلدیه در سال اخر مدیریت فعلی به کجا می رسد؟​

جذب نیروهای تشکیلاتی در شهرداری با نام برگزاری آزمون/چه کسی پاسخگو است؟

گروه اجتماعی خبرگزاری فارس، هفته پیش خبر رسید که شهرداری قرار است به زودی تعدادی نیرو به عنوان دستیار در بلدیه جذب کند. پیروز حناچی شهردار تهران هم در این باره اعلام کرد برخورداری کارکنان و مدیران شهرداری از بالندگی فکری، توانایی فیزیکی و نیروی جوانی لازم برای پیش بردن مأموریت‌های سازمانی ضروری به نظر می‌رسد.

به گفته شهرداری تهران، 5.31 درصد از کارکنان شهرداری تهران را افراد زیر سی سال تشکیل می‌دهند. به نظر می‌رسد این میزان تا 10 درصد کل شاغلین قابلیت ارتقا داشته و شایسته است همواره در این سطح حفظ شود.

وی در خصوص جذب دستیار، گفت: فرایند این طرح براساس مطالعات کارشناسی دقیق برای انتخاب افراد مستعد و کارآمد انجام شده و مبتنی بر یک فرایند استاندارد و تعریف‌شده‌ای است که داوطلبان در ابتدا با یک آزمون کتبی از نظر توانمندی‌های ذهنی، فکری و تحلیلی مورد سنجش قرار می‌گیرند.

شهردار تهران تأکید کرد: مطابق با برنامه سوم توسعه شهر تهران و بودجه سال 99 شهرداری تهران، شهرداری اجازه دارد به میزان 50 درصد افراد بازنشسته شده نیرو جذب کند.

با توجه به اینکه شهرداری قصد جذب نیرو را دارد، بارها اعضای شورای شهر از وضعیت نابسامان مالی شهرداری گله‌مند بوده و حتی هشدار دادند که امکان دادن حقوق و مزایای کارکنان فعلی را در نیمه دوم سال ندارند.

جذب نیرو به خاطر نیروهای کم کیفیت/جانشین‌پروری از بین جوانان نخبه دانشگاهی باشد

بعد از اینکه قرار شد شهرداری نیرو جذب کند، عده‌ای واکنش نشان داده و تأکید کردند که شهرداری بیش از 6 2 هزار نیرو دارد و باز هم قرار است نیروی جدید جذب کند که البته حسن رسولی عضو شورای شهر تهران در این باره گفت که نیروها از کیفیت لازم برخوردار نیستند و ما می‌خواهیم نیروی کیفی‌ای جذب کنیم که کمک به فرایند جانشین‌پروری مدیران از بین جوانان نخبه دانشگاهی باشد.

این صحبت‌های عضو شورای شهر باعث اعتراض جمع کثیری از کارکنان شهرداری تهران شد و دوباره حسن رسولی به فارس گفت که باید نیروها براساس یک فرایند جذب شوند و قطعاً اسامی افراد منتخب در سامانه شفافیت شهرداری درج خواهد شد.

روشنگری در خصوص کیفیت کارکنان شهرداری صورت گیرد

همچنین محمد علیخانی عضو شورای شهر به اظهارات حسن رسولی در مورد کیفیت نیروهای شهرداری واکنش نشان داد و گفت: صحبت‌های رسولی به مفهوم زیر سؤال بردن فعالیت کارکنان شهرداری نبوده، ولی ایشان لازم است که در مورد مصاحبه و گفت‌وگوی اخیرشان روشنگری بیشتری کنند.

وی ادامه داد: چندین سال است که با شهرداری همکاری دارم. این مجموعه مدیران زیادی را براساس شایسته‌سالاری تربیت می‌کند و نیروها منشأ اثر و خدمت بوده‌اند.

وی با تأکید بر این موضوع که نگاه شورای شهر به سرمایه‌های انسانی منشأ اثر و خدمت این افراد بوده است و نگاه جمعی شورا نیز به همین صورت است، گفت: کارشناسان و نخبگان فراوانی در شهرداری مشغول فعالیتند و اداره کلان‌شهر تهران توسط آنها انجام می‌شود.

منتقدان مدیران گذشته همان روش گذشتگان را در پیش گرفتند!

یک‌سال بیشتر از عمر پنجمین دوره مدیریت شهری باقی نمانده است،‌ اما مدیران تصمیم گرفته‌اند در سال پایانی، تعدادی نیرو با عنوان نخبه جذب کنند. البته مدیران فعلی مدام به گذشتگان منتقد بودند که چرا در سال پایانی تعدادی نیرو جذب کردند که باعث شده مشکلاتی در بدنه ایجاد شود. مرتضی طلایی عضو شورای چهارم شهر تهران در این‌باره به خبرنگار فارس گفت: اظهارات اخیر عضو شورای شهر در خصوص کیفیت نیروی انسانی، به نوعی بی‌احترامی و بی‌حرمتی به کارکنان، متخصصان و نیروهای شهرداری است.

طلایی:بسیاری از نیروهای شهرداری از کیفیت لازم برخوردار هستند

وی با تأکید بر اینکه بسیاری از نیروهای شهرداری از کیفیت لازم برخوردار هستند، گفت: این صحبت‌های عضو شورا نیازمند عذرخواهی و اصلاح دارد و براساس اخبار به دست آمده، موجی از نارضایتی و ناراحتی نسبت به این اظهارات را در بین کارکنان شاهد هستیم.

وی با تأکید بر این موضوع که نیروهای کیفی و توانمند در شهرداری تهران وجود دارد، گفت: در دهه‌های اخیر چه کسانی شهر را اداره کردند؟ همین افراد بودند که در تونل‌سازی، پل، موضوعات اجتماعی، فرهنگی و خدماتی نقش بسیار مهمی را ایفا کردند.

به گفته طلایی، صحبت‌های این عضو شورا بیانگر نگاه یک فرد نیست، بلکه یک جریان سیاسی است که به مدیریت شهری اینگونه نگاه می‌کند. بدنه شهرداری از نیروهای کیفی لازم برخوردار است.

برگزاری ازمون دور قبل مدیریت شهری چگونه بود؟

عضو سابق شورای شهر با تأکید بر این موضوع که این دوستان قبلا شهرداری را متهم به جذب نیرو کردند و حال خودشان در سال آخر مدیریت‌شان آزمون برگزار می‌کنند و نیرو جذب می‌کنند، گفت: ما هم در سال پایانی آزمون برگزار کردیم، اما برای کسانی که سالها سابقه خدمت در شهرداری داشتند، آنها را گزینش کرده و رسمی کردیم و این کار برای نیروهایی بود که سالها در شهرداری زحمت کشیده بودند، حال مدیران جدید می‌خواهند نیروهای صفر کیلومتر را از این طریق جذب شهرداری کنند. ما نباید آزمون و خطا کنیم.

مدیران فعلی شعار کیفی گرایی می دهند/عصاره طرح دوستان این است که زمینه قانونی برای ورود نیروهای تشکیلاتی‌شان را فراهم کنند

وی تأکید کرد: برخی از اعضای شورا معتقدند که این نیروها کیفی هستند. ما هم معتقدیم که آنها فقط شعار کیفی‌گرایی می‌دهند، نگاه‌شان سیاسی است و به دنبال این هستند که مجموعه نیروهای خودشان و تشکیلات‌شان را وارد شهرداری کنند. عصاره طرح دوستان این است که زمینه قانونی برای ورود نیروهای تشکیلاتی‌شان را فراهم کنند.

کسی باور نمی کند جذب نیرو در سال اخر برای کیفی سازی است

طلایی اضافه کرد: اگر نیروها در شهرداری فاقد کیفیت هستند، خب تسویه حساب کنید تا آزاد شوند. اینکه در سال آخر می‌خواهید نیرو وارد شهرداری کنید، پشت آن اهداف سیاسی نهفته است و هیچ‌کس باور نمی‌کند این اقدام در سال آخر به خاطر جذب نیروی کیفی است، بلکه هدف وارد کردن نیروهای تشکیلاتی است.

براساس این گزارش، قرار است شهرداری تهران بیش از 200 نیرو به زودی جذب کند، اما و اگرهای زیادی در این خصوص مطرح شده است. مدیران فعلی تأکید بر این دارند که این آزمون برای جذب نیروهای کیفی است، چرا که شهرداری از نیروهای کیفی لازم برخوردار نیست و مدیران قبلی هم تأکید بر این دارند که این کار سیاسی است تا مدیران فعلی نیروهای تشکیلاتی خود را وارد شهرداری کنند.

البته شهرداری تهران از لحاظ مالی وضعیت خوبی ندارد و حتی برخی اعضا هشدار داده‌اند که حتی امکان پرداخت حقوق و مزایا را در نیمه دوم سال ندارنذ. حال باید دید داستان جذب نیرو در شهرداری تهران چیست؟

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز هتل تارا

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − 11 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن