اجتماعی

جریمه بی ماسک‌ها در راستای حفظ سلامت مردم است/ در موضوع رسیدگی به معیشت و مسکن مأموران پلیس دچار عقب افتادگی هستیم

يکشنبه ۴ آبان ۱۳۹۹ – ۰۰:۳۳ جریمه بی ماسک‌ها در راستای حفظ سلامت مردم است/ در موضوع رسیدگی به معیشت و مسکن مأموران پلیس دچار عقب افتادگی هستیم

فرمانده نیروی انتظامی گفت: در موضوع رسیدگی به معیشت و مسکن مأموران نیروی انتظامی عقب افتادگی وجود دارد و با حداقل‌ها فاصله داریم؛ هرچند قرارگاه جهادی تأمین مسکن افتتاح و راه اندازی شده است.

جریمه بی ماسک‌ها در راستای حفظ سلامت مردم است/ در موضوع رسیدگی به معیشت و مسکن مأموران پلیس دچار عقب افتادگی هستیم

به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس، سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی در برنامه «نگاه یک» به پیام مقام معظم رهبری به مناسبت هفته ناجا اشاره و اظهار داشت: بعد از پیام رهبر معظم انقلاب که از طریق صدا و سیما منعکس شد، تأثیرات آن را در بین همکاران و حتی بازنشستگان دیدیم چرا که روح جدیدی به آنها دمیده شد و نشاط پیدا کردند.

سردار اشتری گفت: این پیام چند نکته داشت؛ مقام معظم رهبری مأموران پلیس را کارکنان خوب، زحمتکش و خدوم معرفی کردند.

وی ‌‌ادامه داد: مقام معظم رهبری در دیدارهای مختلف، همواره پلیس را مظهر اقتدار دانسته و اعلام می‌کنند که در کنار اقتدار نیز باید پلیس رأفت و مهربانی و برخورد خوب با مردم داشته باشد.

سردار اشتری با بیان این مطلب که ناجا خود را حافظ امنیت و آرامش مردم می‌داند به برخورد با کسانی که خلاف قانون حرکت می‌کنند، پرداخت و ادامه داد: مردم از اقدام ناجا استقبال می‌کنند.

وی به بحث معیشت کارکنان ناجا پرداخت و گفت: مأموران نیروی انتظامی با حداقل امکانات بیشترین اقدامات را ارائه می دهند و مثل نیروی انتظامی کم هستند که شبانه روز در اقصی نقاط کشور در تعطیلات، در عزاداری و شادی سر کار بوده و کمترین توقع را داشته باشند.

فرمانده نیروی انتظامی اظهار کرد: مأموران ناجا با مناعت طبع خدمت می کنند؛ خدمتی که زبانزد عام و خاص است؛ جان خود را در طبق اخلاص گذاشته و در معرض خطر و آسیب‌پذیری کار خود را انجام می دهند.

سردار اشتری اعلام کرد: جا دارد حداقل برای معیشت و مهمترین نیاز مأموران ناجا که بحث مسکن است، تدبیری اندیشیده شود چرا که با حداقل‌ها فاصله داریم و یک عقب افتادگی جهت رسیدگی به معیشت و مسکن کارکنان داریم؛ هر چند که قرارگاه جهادی تأمین مسکن سال گذشته افتتاح شده است.

فرمانده نیروی انتظامی به اقدامات ناجا در مقابله با ویروس کرونا اشاره کرد و اظهار داشت: بیشترین نیاز امروز توجه به سلامت مردم است؛ اگر چه پلیس، امنیت کشور را به عهده دارد اما باید توانمان را برای تأمین سلامت مردم نیز بگذاریم. پلیس، امنیت و سلامت را توأمان برای مردم می‌خواهد.

سردار اشتری به ۹ ماه فعالیت پلیس در حوزه مقابله با ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: ما از همان ساعات اولیه که موضوع ویروس کرونا مطرح شد، کار خود را شروع کردیم. مأموریت‌های ما متوقف نشد و حتی در خدمات پیشرفت داشتیم.

وی ادامه داد: در نگاه اول، خدمات درمانی خود را ارائه دادیم چرا که مقام معظم رهبری گفتند همه نیروهای مسلح باید امکانات خود را در اختیار مردم قرار دهند؛ در این راستا قرارگاه امام رضا در ستاد کل تشکیل و فرمان ابلاغ شد و تمام مراکز درمانی، کلینیک‌ها و بیمارستان ها برای پذیرش بیماران به صف شدند.

فرمانده نیروی انتظامی تصریح کرد: با اشراف اطلاعاتی که داشتیم با افرادی که ملزومات بهداشتی، ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی را احتکار می‌کردند برخورد کردیم؛ محتکران را شناسایی و مواد احتکار شده را با دستور مقام قضایی و نظر دانشگاه‌های علوم پزشکی توزیع کردیم.

وی به رصد فضای مجازی و مقابله با عاملان تشویش اذهان عمومی در خصوص ویروس کرونا اشاره و اظهار داشت: یکسری افراد باعث نگرانی مردم در فضای مجازی شده و شایعاتی را منتشر می‌کردند که بعضی منشأ داخلی و برخی منشأ خارجی داشت. پلیس فتا بیش از ۳ هزار تارنما‌‌ را که باعث تشویش اذهان عمومی شده بود شناسایی کرد؛ تعدادی را با تلفن تذکر داد و یک سری را احضار کرد و از آنها تعهد گرفت.

سردار اشتری افزود :عده ای که عناد داشته و دست بردار نبودند، پرونده قضایی برایشان تشکیل شد و تحویل مقام قضایی شدند.

وی به اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی توسط پلیس اشاره و بیان داشت: در روزهای اول که مصادف با تعطیلات نوروز بود، به جای عادت هر ساله که کارمان تسهیل در تردد بود مانع از تردد افراد بر اساس مصوبات ستاد ملی کرونا شدیم.

وی گفت: از ۱۳ فروردین نیز پلیس از ساعت چهار صبح در معابر و بوستان‌ها حضور یافت که خوشبختانه حدود ۹۰ درصد مردم تمکین کرده و به بوستان‌ها نیامدند.

وی به بحث ضدعفونی معابر با تجهیزات یگان ویژه پرداخت و افزود: خودروهای آب‌پاش که در برخی تجمعات حضور می‌یافت این بار با مواد ضدعفونی کننده معابر را پاکسازی کردند.

سردار اشتری در خصوص کنترل سفرها و محدودیت هایی که دو هفته قبل در پنج استان اجرا شد، گفت: پلیس در هر شرایطی در هر نقطه‌ای می‌تواند مأموریت خود را با برنامه‌ریزی و هوشمندی انجام دهد؛ بلافاصله بعد از آن که به پلیس ابلاغ شد، همکاران مستقر شدند.

این مقام ارشد ناجا با بیان این مطلب که پلیس مصوبات ستاد ملی کرونا را به طور جدی پیگیری می‌کند، اعلام کرد: بر اساس مصوبات عمل کرده و از مردم می‌خواهیم که قوانین و شیوه‌نامه‌ها و پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند؛ پلیس وظیفه اش اعمال قانون است.

وی گفت: اگر داخل خودرویی ۴ نفر باشند که یک نفر ماسک نزده باشد، جریمه می‌کنیم چراکه هم به خود و هم به دیگران ضرر می‌رساند؛ اعمال قانون برای سلامتی مردم و خانواده‌ها هست.

فرمانده نیروی انتظامی خاطرنشان کرد: مردم بدانند که اعمال قانون پلیس براساس قانون و در رعایت حفظ سلامت مردم است.

این خبر در حال تکمیل است

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe رسپینا لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز هتل تارا

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − سیزده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن