اقتصادی

جریمه 2.2 میلیارد دلاری به خاطر کلاهبرداری در آلایندگی خودروها

سه‌شنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ – ۱۵:۵۳ جریمه 2.2 میلیارد دلاری به خاطر کلاهبرداری در آلایندگی خودروها

شرکت دایملر با دولت آمریکا و شاکیان آمریکایی توافق کرده تا برای حل و فصل پرونده کلاهبرداری در آلایندگی خودروهای بنز 2.2 میلیارد دلار جریمه بپردازد.

جریمه 2.2 میلیارد دلاری به خاطر کلاهبرداری در آلایندگی خودروها

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، شرکت دایملر، تولید کننده خودروهای بنز، قرار است برای مصالحه با دولت آمریکا و شاکیان آمریکایی به خاطر موضوع کلاهبرداری در آلایندگی خودروها 2.2 میلیارد دلار جریمه بپردازد.

اسناد پرونده قضایی در دادگاه آمریکا که علیه بنز به جریان افتاده نشان می‌دهد در کنار دولت آمریکا 250 هزار نفر مالک خودروهای بنز علیه این شرکت شکایت کردند.

شرکت بنز در روز 13 آگوست اعلام کرده بود که برای مصالحه با طرف‌های آمریکایی به توافق رسیده است.

بر اساس شکایت موجود بنز با هدف کلاهبرداری در آلایندگی خودروهایش یک نرم افزار روی خودروها نصب کرده تا به صورت مصنوعی آلایندگی آنها را پایین بیاورد.

بنز پیشتر گفته بود یک و نیم میلیارد دلار از این جریمه مربوط به دولت آمریکا و 700 میلیون دلار مربوط به 250 هزار مدعی مالک خودروهای بنز است.

جف راسن، معاون دادستان کل آمریکا، اعلام کرد این مبلغ و جریمه برای بنز باعث خواهد شد تا هر کسی که بخواهد قوانین مربوط به آلایندگی کشور ما را نقض کند از این مسئله صرف نظر کند.

سند دادگاه نشان می‌دهد به هر یک از 250 مالک خودروهای بنز که علیه این شرکت طرح دعوی قضایی کرده‌اند برای تعمیر خودروها و کاهش آلایندگی 3290 دلار پرداخت خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز هتل تارا

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 + 7 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن