اقتصادی

جزئیات تسویه طلب 10 هزار میلیاردی قرارگاه خاتم از دولت/تکمیل 118 پروژه قرارگاه تا خرداد 1400

دوشنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ – ۱۰:۴۳ جزئیات تسویه طلب 10 هزار میلیاردی قرارگاه خاتم از دولت/تکمیل 118 پروژه قرارگاه تا خرداد 1400

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قرارگاه خاتم از سازمان برنامه و بودجه 10 هزار میلیارد تومان طلب داشت، گفت: قرارگاه اعلام کرد 118 پروژه در استان‌ها تا سقف 12 هزار میلیارد تومان کار می‌کنیم و عمده این پروژه‌ها را قبل از اتمام دولت دوازدهم به بهره‌برداری می‌رسانیم.

جزئیات تسویه طلب 10 هزار میلیاردی قرارگاه خاتم از دولت/تکمیل 118 پروژه قرارگاه تا خرداد 1400

علی نیکزاد در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس درباره طلب قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء به عنوان یکی از پیمانکاران دولت بابت اجرای پروژه‌های مختلف عمرانی از دولت و نهادها و پیگیری های مجلس شورای اسلامی برای رفع این مشکل و کاهش بدهی دولت اطهار داشت: از روز اول اعتقاد داشتیم که در قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء توان بالایی در توسعه و تکمیل زیرساخت‌ها وجود دارد، قرارگاه خاتم سرجمع بیش از 50 هزار میلیارد تومان از دولت، نهادها، شهرداری‌ها و شرکت‌های دولتی طلب دارد اما طلب آنها از دولت به معنای سازمان برنامه بودجه رقمی بیش از 10 هزار میلیارد تومان است.

* جزئیات تسویه طلب 10 هزار میلیارد تومانی قرارگاه خاتم از دولت

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما حدود هشت جلسه در این باره برگزاری کردیم، موضوع این بود که ما طی هماهنگی با رئیس سازمان برنامه بودجه، جلسات متعددی با قرارگاه سازندگی خاتم الأنبیا برگزار کردیم در این راستا توافق شد آن 10 هزار میلیارد تومان طلب قرارگاه خاتم از دولت به معنای تام دولت و نه شهرداری‌ها و نهادهای دولتی و غیره، به نحوی تسویه شود.

وی اضافه کرد: در این راستا مقرر شد 100 میلیارد تومان اوراق اسناد خزانه اسلامی به قرارگاه خاتم بدهند، 100 میلیارد تومان از محلی دیگر تسویه شود، ضمن آنکه سازمان برنامه و بودجه و خزانه پذیرفت مبلغ 8 هزار میلیارد تومان هم از اول فروردین 99 تا 29 اسفند 99 در اختیار قرارگاه خاتم قرار بگیرد.

* وعده قرارگاه خاتم برای تکمیل 118 پروژه به ارزش 12هزار میلیارد تومان تا پایان دولت

نیکزاد اظهار کرد: دوستان قرارگاه خاتم هم اعلام کردند ما هم برای خدمت به نظام، 118 پروژه داریم که این 118 پروژه در استان‌ها تا سقف 12 هزار میلیارد تومان کار می‌کنیم و عمده این پروژه‌ها را قبل از اتمام دولت دوازدهم به بهره‌برداری می‌رسانیم.

* ورود قرارگاه به 5 پروژه استانی دیگر

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که این 118 پروژه در چه استان‌هایی است؟ گفت: این پروژه ها در 25 استان کشور است، در جهت رعایت عدالت اجتماعی از آن منظر که در 5 استان پروژه نداریم، توافق کردیم در استان خراسان شمالی، خراسان جنوبی، استان مرکزی، استان همدان و استان کردستان هم قرارگاه خاتم پروژه هایی داشته باشد.

وی ادامه داد: البته آن پروژه‌هایی مدنظر بود که قبلا قرارگاه خاتم آنجا کار را شروع کرده است اما به علت نداشتن اعتبار آن پروژه متوقف است، بنابراین دوستان ما در قرارگاه خاتم با هماهنگی استانداران 5 استانِ مذکور، بتوانند پروژه‌های جدید یا نیمه تمام متوقف را شروع کند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: این کار انجام شد چند روز پیش هم قرارگاه خاتم‌ با رئیس سازمان برنامه بودجه جلسه داشت که آنها هم پذیرفتند، بنابراین به ملت ایران می‌گویم 118 پروژه‌ای که نماینده‌های مردم و استانداران وضعیت آن را می‌دانستند، با شتاب زیادی پیش خواهند رفت و عمده این پروژه در خرداد 1400 افتتاح خواهد شد که این هم برای دولت فعلی و هم دولت بعدی خوب است زیرا اگر این پروژه‌ها افتتاح شود دست دولت بعدی در تکمیل پروژه‌ها باز می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز هتل تارا

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده + 7 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن