اجتماعی

جزئیات حضور دانش آموزان در مدارس

پنجشنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۹ – ۲۲:۵۳ جزئیات حضور دانش آموزان در مدارس

وزیر آموزش و پرورش گفت: مدارس کشور در تمام مناطق از 15 شهریور دایر است.

جزئیات حضور دانش آموزان در مدارس

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دو سیما، اظهار کرد: ما دو اولویت بسیار مهم داریم که هر تصمیمی تحت این دو اولویت است که اولی، سلامت است و هیچ تصمیمی نخواهیم گرفت که در آن لحاظ نشود و اولویت دوم، تداوم آموزش است.

وی ادامه داد: تجربیات دنیا را هم در این خصوص بررسی می‌کنیم از جمله آسیای جنوب شرقی از یک هفته قبل مدارس باز شده است و هیچ آموزشی هم جایگزین آموزش حضوری نخواهد بود بنابراین اولویت آموزش حضوری، اصل است.

حاجی میرزایی اضافه کرد: تفاوت معناداری بین وضعیت های مختلف نیست و می گویند حتی از وضعیت سفید بیشتر نگران هستیم چون عدم رعایت پروتکل ها تبدیل به زرد شود و بر همین اساس باید همه مناطق را مناطق پرخطر دانست و رعایت پروتکل ها را در نظر گرفت پس در تمام مناطق کشور، یک پروتکل رعایت شود.

وی افزود: رعایت فاصله زمان کلاس از 35 دقیقه بیشتر نشود، فعالیت های ورزشی و برنامه صبحگاهی متوقف شود، رفتن و آمدن بچه ها متفاوت باشد. مدارس ضدعفونی شود و معلمان و دانش‌آموزان از ماسک استفاده کنند. هر جا که بتوانیم این پروتکل ها را رعایت کنیم، کلاس ها را دایر می کنیم.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: 62 درصد کلاس ها جمعیت مدارس زیر 100 نفر، 40 درصد زیر 50 دانش آموز است و در شرایط عادی می توانند رعایت کنند و حتی نیاز به زوج و فرد نیست. 38 درصد مدارس بالای 100 دانش آموز دارند که متناسب با متراژ مدرسه و کلاس به شورای مدرسه اختیار دادیم که دانش آموزان را گروه بندی کنند.

وی ادامه داد: بر این اساس همه مدارس را در 15 شهریور باز می کنیم؛ مدارسی که امکان رعایت پروتکل هست، به شکل طبیعی هر روز دایر هستند؛ اگر کلاس پرجمعیت باشد که 7، 8 درصد کلاس ها اینگونه است، ممکن است سه گروه شوند.

ادامه دارد

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز هتل تارا

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − سیزده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن