اقتصادی

جزئیات صدور جواز بهره برداری صنعتی و معدنی طی بهار امسال

سه‌شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ – ۱۱:۳۸ جزئیات صدور جواز بهره برداری صنعتی و معدنی طی بهار امسال

صدور پروانه بهره برداری صنعتی در کشور طی 3 ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل، 15 درصد کاهش یافت. در عین حال، صدور پروانه بهره برداری معادن با رشد 4.1 درصدی همراه بود.

جزئیات صدور جواز بهره برداری صنعتی و معدنی طی بهار امسال

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، طی 3 ماهه اول امسال هزار و 158 فقره پروانه بهره برداری صنعتی صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل افت 15 درصدی را تجربه کرده است. در این مدت 7 هزار و 373 فقره جواز تأسیس صنعتی صادر شد که نسبت به 3 ماهه اول سال قبل 24.7 درصد رشد داشته است.

همچنین طی 3 ماهه اول امسال صدور پروانه اکتشاف معادن 14.2 درصد افت داشت و به 205 فقره رسید. در عین حال 103 فقره گواهی کشف برای ذخایر معدنی صادر شد که با افت 8 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته همراه بوده است. در این مدت صدور پروانه بهره برداری با رشد 4.1 درصدی به 126 فقره رسیده است.

در مورد وضعیت صدور جواز خدمات فنی و مهندسی طی 3 ماهه اول امسال نیز باید به افت 8.1 درصد اشاره کنیم به طوری که در این مدت فقط 57 فقره جواز صادر شد. صدور جواز تأسیس مرکز پژوهش‌های صنعتی و معدنی نیز 75 درصد افت داشت و تنها یک فقره جواز طی بهار امسال صادر شد.

صدور گواهی تحقیق و توسعه نیز با کاهش 64.2 درصدی طی 3 ماهه اول امسال به 24 مورد رسید. در همین حال، صدور پروانه تحقیق و توسعه نیز با کاهش 14.3 درصدی به 30 فقره رسید.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

بیمه معلم

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز رسپینا هتل تارا م

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − هفت =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن