اقتصادی

جزئیات پرداخت مرحله دوم سودسهام عدالت‌/ سهام عدالت چقدر ارزش دارد‌

شبکه های اجتماعی ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

سلامکانال تلگرام
توئیتر

گروه: اقتصادی ساعت: 11:57 منتشر شده در مورخ: 1401/10/24 شناسه خبر: 1922580 سخنگوی کانون سهامداران عدالت‌: جزئیات پرداخت مرحله دوم سودسهام عدالت‌/ سهام عدالت چقدر ارزش دارد‌ جزئیات پرداخت مرحله دوم سودسهام عدالت‌/ سهام عدالت چقدر ارزش دارد‌ سخنگوی کانون سهامداران عدالت‌ گفت: سود شرکت‌ها در حال جمع‌آوری برای پرداخت مرحله دوم سود سهام عدالت است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ درحالی که طبق آمار حدود ۴۹ میلیون نفر مشمول سهام عدالت هستند، هنوز تکلیف جاماندگان مشخص نشده است و زمان واگذاری سهام عدالت به این افراد نیز هر روز تغییر می کند.
دولت دوازدهم درحالی به کار خود پایان داد که اعلام کرد پرونده ثبت نام سهام عدالت بسته شده است و امکان اینکه مشمول جدیدی پذیرفته شود وجود ندارد، اما دولت سیزدهم به دنبال اعطای این سهام به جاماندگان است. افراد تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی جزو اولویت دریافت این سهام هستند.

عدد آخر جاماندگان نهایی نیست

اکبر حیدری، سخنگوی کانون سهامداران عدالت در این زمینه می‌گوید: در بودجه سال 1401 به طور بدیهی و پیش فرض مشخص بود که هر کسی که تحت پوشش نهادهای حمایتی و کمیته امداد و سازمان بهزیستی هست، قطعا جزو دهک های جامانده حساب می‌شود.
وی ادامه داد: آمار 3.5 میلیون نفری اعلام شده از سوی بهزیستی و کمیته امداد، در نهایت باید با اطلاعات نهایی دارندگان سهام عدالت انطباق داده شود چون بازهم ممکن است عده ای را هم که نهادهای حمایتی اعلام کرده‌اند در تطابق با اطلاعات موجود مشخص شود، سهام عدالت دریافت کرده‌اند ولی اطلاع نداشته‌اند. لذا عدد نهایی فعلا مشخص نیست.
سخنگوی کانون سهامداران عدالت تاکید کرد: قرار است به هر کدام از این دسته از سهام داران حدود ۱۰ میلیون تومان سهم داده ‌شود که طبق اعلام سازمان خصوصی سازی طی یکی دو ماه آینده تخصیص پیدا می‌کند و این افراد تا ۱۰ سال نمی ‌توانند سهام خود را بفروشند چون سهامداران کنونی که از سال ۸۵ سهامدار شده بودند نیز با صرف زمانی روبه‌رو شدند.

موضوعی به نام ثبت نام سهام عدالت نداریم

حیدری تصریح کرد: ما تاکید کردیم که ما چیزی به نام ثبت نام سهام عدالت نداریم و سامانه‌ای اصلا برای این کار وجود ندارد بنابراین چون فعلا در مرحله اول اطلاعات کسانی که تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد هستند، در دست بررسی است و هنوز ساز و کاری برای مرحله دوم جاماندگان اعلام نشده، این دسته از افراد نگران نباشند.

سهم جاماندگان از قانون بودجه ۱۴۰۲

حیدری در خصوص اینکه مرحله دوم سود سهام عدالت چه زمانی واریز می شود و چقدر است؟ اظهار کرد: تقریبا معادل مبلغی که در حال حاضر به عنوان قسط اول سود سهام عدالت عملکرد سال ۱۴۰۰ پرداخت شده، منابع شناسایی سود وجود دارد. مراحل وصول و تجمیع آن در حال انجام است. بنا به اعلام مسئولان امر یا اواخر امسال یا حداکثر اوایل سال آینده این مبلغ تعیین تکلیف و پرداخت می‌شود.

سهام عدالت چقدر ارزش دارد‌

سبد سهام عدالت از تعدادی سهام ارزنده و نمادهای بزرگ بازار سرمایه تشکیل شده است که در هفته‌‌های گذشته با نوسان در میزان ارزش همراه بوده است. این سهام در بهمن 1400 با کاهش ارزش مواجه شد و در اسفند 1400 نیز روند نوسانی داشت.
ارزش این سهام در هفته اول فروردین 1401 برخلاف رشد شاخص‌های عملکردی بازار سرمایه، با کاهش ارزش مواجه شد، اما در هفته دوم فروردین و با رشد شاخص کل، ارزش سهام عدالت نیز رشد قابل قبولی داشته است. البته ارزش این سهام در هفته سوم فروردین ماه با افت مواجه شد. ارزش این سهام در هفته چهارم فروردین ماه با رشد 4 درصدی که داشت افزایش قابل توجهی پیدا کرد.
سهام عدالت در همه هفته‌های اردیبهشت‌ امسال با افزایش ارزش مواجه شد، ارزش سهام عدالت در هفته اول اردیبهشت ماه با رشد 0.85 درصدی مواجه شده است. ارزش این سهام در هفته دوم اردیبهشت ماه کاهش 0.42 درصدی یافت. ارزش این سبد دارایی در هفته سوم اردیبهشت ماه رشد 0.68 درصدی را تجربه کرد. ارزش سهام عدالت در هفته پایانی اردیبهشت ماه با رشد 1.7 درصدی روبرو شد.
ارزش برگه‌های سهام عدالت در هفته ابتدایی خرداد‌ امسال با کاهش 1.29 درصدی روبرو شد. این روند نزولی در هفته دوم خرداد نیز ادامه پیدا کرد و ارزش سهام عدالت در هفته گذشته با کاهش 2.13 درصدی مواجه شد.
این سهام عدالت در هفته سوم خرداد‌ باز هم با کاهش ارزش 1.55 درصدی روبرو شد که این مساله به دلیل افت در شاخص‌های عملکردی بورس رخ داده است. سبد سهام عدالت در هفته چهارم خردادماه با رشد 2 درصدی مواجه شد. ارزش این سهام در هفته پایانی خردادماه نیز با افت 2.15 درصدی داشت.
البته سبد سهام عدالت به دلیل تشکیل شدن از سهام شرکت‌های بزرگ، بسیار متاثر از شاخص کل بورس است. سهام عدالت در هفته ابتدایی تیر‌ با افت 2.86 درصد مواجه شده است. این سهام هفته دوم تیر‌ را با کاهش 1.39 درصدی در ارزش پشت سر گذاشته است. در هفته سوم تیر‌ ارزش این سهام با کاهش 1.37 درصدی روبرو شده است. ارزش این سهام در هفته چهارم و پایانی تیرماه با افت 2 درصدی داشته است.
برگه‌های سهام عدالت در هفته ابتدایی مرداد‌ با کاهش 2.65 درصدی روبرو شده است؛ در هفته دوم مرداد‌ ارزش سهام عدالت 46 صدم درصد افت کرد، در هفته سوم مرداد‌ برخلاف شاخص‌های بورس، ارزش سهام عدالت 7.62 درصد کاهش یافت. در هفته چهارم مردادماه برخلاف هفته های گذشته، ارزش سهام عدالت با رشد 72 صدم درصدی روبرو شده است. ارزش سهام عدالت در هفته پایانی مردادماه با کاهش 1.64 صدم درصدی روبرو شده است.
بورس در ماه‌های گذشته با وضعیت نزولی همراه بوده است که این مساله بر روند ارزش برگه های سهام عدالت نیز تاثیر زیادی داشته است.
کاهش ارزش سهام عدالت در هفته های اول و دوم شهریور امسال ادامه داشت و ارزش این سهام به ترتیب با کاهش 1.81 و 2.89 درصدی روبرو شد. ارزش برگه‌های سهام عدالت در هفته سوم شهریور امسال نیز با کاهش 1.32 درصدی همراه بوده است.
سهام عدالت در هفته چهارم شهریور امسال بیشترین افت در 6 ماه گذشته را تجربه کرده است. ارزش سهام عدالت در هفته چهارم شهریورماه با افت 3.36 درصدی همراه بوده است.

نوسان ارزش سهام عدالت در پائیز 1401

سهام عدالت در هفته اول مهر‌ امسال پس از هفته ها افت، با رشد 82 صدم درصدی روبرو شد، اما در هفته دوم مهرماه ارزش سهام عدالت با کاهش 3.73 روبرو شده است. این افت در هفته سوم مهرماه نیز ادامه داشته و ارزش سهام عدالت در هفته گذشته کاهش 4 دهم درصدی را تجربه کرده است. ارزش این سهام در هفته چهارم مهرماه 58 صدم درصد کاهش یافت.
‌ارزش سهام عدالت در هفته ابتدایی آبان‌ 1401 نیز نزولی بود و 6.6 درصد افت کرد. در هفته دوم آبان ماه اما روند نزولی سهام عدالت متوقف شد و ارزش این سهام با 5.16 درصد افزایش مواجه شد. هفته سوم آبان نیز سبب رشد ارزش سهام عدالت شد و ارزش این سبد با رشد 2.46 درصدی روبرو شد. در هفته چهارم آبان، اما ارزش سهام عدالت با کاهش 42 صدم درصدی بخشی از سود هفته‌های اخیر این سبد را کاهش داده است. میزان تغییر ارزش سهام عدالت در هفته پایانی آبان ماه منفی 1.62 درصد بوده است.
اما روند کاهش ارزش این سهام در هفته اول آذر‌ نیز متوقف شد و در این هفته ارزش سهام عدالت 0.65 درصد رشد داشت. در هفته دوم آذرماه با کاهش شاخص‌های عملکردی بورس، ارزش این سهام نیز 1.49 درصد افت کرد. اما از نیمه آذرماه روند بورس با تغییراتی همراه بوده است.
به همین دلیل ارزش سهام عدالت در هفته سوم آذر با رشد 3.93 درصدی روبرو شد و در هفته چهارم آذرماه نیز با رشد 5.93 درصد همراه شد تا بخشی از کاهش ارزش این سهام جبران شود.

رشد ارزش سهام عدالت در هفته سوم دی‌

ارزش سهام عدالت در هفته ابتدایی دی با رشد خیره کننده 9.46 درصدی روبرو شد. البته این رشد دوام نداشت و ارزش این سهام در هفته دوم دی ماه با میزان 4.82 درصدی کاهش یافت. ارزش این سهام در هفته سوم دی ماه نیز رشد کرد و 5.21 درصد بالاتر از هفته پیش از ان ایستاد. این مساله در حالی رخ داده است که شاخص کل بورس در این هفته با افزایش 4.6 درصدی و شاخص کل هم‌وزن بورس نیز رشد 6.55 صدم درصدی داشته‌اند.
برگه‌های سهام عدالت در قیمت‌های اسمی 409 هزار تومانی، 492 هزار تومانی، 532 هزار تومانی و یک میلیون تومانی در هفته سوم دی ماه به ترتیب با افزایش 309 هزار تومانی، 371 هزار تومانی، 402 هزار تومانی و 756 هزار تومانی نسبت به هفته گذشته مواجه شده‌اند.
بسیاری از کارشناسان معتقدند، نمادهای حاضر در سبد سهام عدالت از ارزنده‌ترین سهم‌های بازار سرمایه هستند. با این حال، ارزش برگه‌های سهام عدالت در برگه‌های مختلف به ترتیب برابر است با 6 میلیون و 246 هزار تومان، 7 میلیون و 514 هزار تومان، 8 میلیون و 125 هزار تومان و 15 میلیون و 272 هزار تومان.
ارزش فعلی سهام عدالت نسبت به دوران اوج بازار در مرداد‌ سال 99 با افت 60 درصدی مواجه شده است. از مهمترین دلایل ریزش قیمت سهام عدالت، ‌ضعف مدیریت در شرکت های سرمایه‌گذاری و عدم برگزاری مجامع این شرکتها و نیز نبود بازارگردان حرفه‌ای برای این شرکتها به شمار می‌رود.
بنابراین گزارش، ارزش فعلی سهام عدالت نسبت به اول مرداد سال 99 برای چهار نوع سهام عدالت، به ترتیب با کاهش قیمت 9 میلیون و 333 هزار تومانی، 11 میلیون و 227 هزار تومانی، 12 میلیون و 139 هزار تومانی و 22 میلیون و 819 هزار تومانی روبرو شده است.

http://www.dana.ir/news/1922580.html/share '); d.write(' اخبار مرتبط آخرین اخبار

  • جزئیات پرداخت مرحله دوم سودسهام عدالت‌/ سهام عدالت چقدر ارزش دارد‌

  • نگاه به مدیریت آب باید تغییر کند

  • ثبت رکورد بی سابقه مصرف گاز خانگی در کشور طی روز گذشته

  • دو رویکرد مهم برای اصلاح مصرف غیربهینه گاز

  • استاندارد اجباری خدمات پس از فروش لوازم خانگی از سال آینده اجرای می شود

  • ثبت محور شدن مجوزها موجب کاهش معطلی متقاضیان می‌شود

  • مصرف گاز در استان تهران شب گذشته رکورد زد

  • دلار ۲۳ هزار تومانی در بودجه ۱۴۰۲ تایید شد

  • پیش فروش سایپا امروز آغاز می شود + قیمت‌ها

  • خبر درخواست وزیر نفت برای تعطیلی تهران تکذیب شد

  • محدودیت واردات برنج حذف شد

  • یارانه ثروتمندان در سال آینده حذف می شود

  • درآمد 31.9 هزار میلیاردی مالیات بر واردات خودرو در سال آینده

  • افزایش نرخ آب بها برای مشترکان پرمصرف

  • سقف پاداش بازنشستگی سال ۱۴۰۲ تعیین شد

  • امیدوارم زمستان را بدون قطع گاز خانگی پشت سر بگذاریم

  • اینترنت مانند هوا می ماند، نمی شود آن را قطع کرد

  • برگزاری مزایده سراسری فروش املاک و مستغلات سازمان ملی زمین

  • ۱۵ درصد از تسهیلات بانکی به گشت گلخانه‌ای تخصیص یافت

  • خنثی شدن حمله سایبری به بانک مرکزی و دو پیام رسان داخلی

  • سامانه هوشمند سوخت با جدیت فرآیند خود را ادامه می‌دهد/ مصرف به همین شکل ادامه یابد، سال بعد واردکننده بنزین می شویم

  • اطلاعیه سازمان مالیاتی در اجرای ماده ۲۷۲ قانون مالیات‌های مستقیم

  • آغاز مذاکرات فرزین با رئیس بانک مرکزی قطر/ پیمان پولی دوجانبه در دستور کار

  • ۱۴ درصدسدهای پنجگانه تأمین کننده آب استان تهران پر است

  • شرایط خرید شاهین ابلاغ شد

  • دانش‌ بنیان‌ها در مسیر تولید تجهیزات راهبردی صنعت نفت

  • ترابری ایمن ۴۸۵ هزار مسافر در بنادر غرب هرمزگان

  • ثبت نام‌ در سجام به ۴۲ میلیون سهامدار رسید

  • زمان انتظار برای صدور کارت سوخت دیگر یک‌ماه نیست

  • افزایش قیمت پیاز حاصل تصمیم صادرات بدون برنامه است

  • عرضه ۸ هزار دستگاه خودرو در بورس کالا از هفته آینده

  • پیش فروش بلیت قطارهای مسافری برای بهمن ماه از فردا

  • گسترش حمل‌ونقل ریلی و هوایی، حوادث جاده‌ای را می‌کاهد

  • مالیات خودرو تا پایان سال مجازی می شود

  • پرداخت تسهیلات مسکن روستایی با شرایط جدید آغاز شد

  • ۶۰ درصد ماشین آلات معدنی فرسوده است

  • قانون شهرهای جدید نیاز به اصلاح دارد

  • ثبت سفارش واردات برنج از هند متوقف شد

  • ایجاد ۳۱ مرکز تخصصی در اکوسیستم کارآفرینی

  • استقبال عمان از سرمایه‌گذاری مشترک با ایران در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر

تور مشهد بلیط هواپیما آنلاین بازار '; document.body.innerHTML += t; } }, 100);

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − هشت =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن