سیاسی

جلسات کمیسیون ماده ۱۰ احزاب با حضور ۲ نماینده مجلس از سر گرفته شد

شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ – ۱۳:۴۵ جلسات کمیسیون ماده ۱۰ احزاب با حضور ۲ نماینده مجلس از سر گرفته شد

ملانوری گفت: با توجه به اینکه مجلس هفته گذشته، نمایندگان خود را برای عضویت در کمیسیون ماده ۱۰ احزاب معرفی کرد، جلسات این کمیسیون از امروز از سر گرفته شد و اولین دستورجلسه، معرفی دو نماینده مجلس در این کمیسیون بود.

جلسات کمیسیون ماده ۱۰ احزاب با حضور ۲ نماینده مجلس از سر گرفته شد

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، یوسف ملانوری، مدیرکل سیاسی وزارت کشور پیش از ظهر امروز (شنبه ۲۵ مرداد) در تشریح آخرین مصوبات کمیسیون ماده ۱۰ احزاب گفت: با توجه به اینکه دو نفر از نمایندگان مجلس عضو کمیسیون ماده ۱۰ احزاب هستند و دوره نمایندگی این افراد به پایان رسیده بود، جلسات این کمیسیون حدنصاب نداشت و جلسات برگزار نمی‌شد.

وی افزود: با توجه به اینکه مجلس هفته گذشته، نمایندگان خود را برای عضویت در کمیسیون ماده ۱۰ احزاب معرفی کرد، جلسات این کمیسیون از امروز از سر گرفته شد و اولین دستور جلسه، معرفی دو نماینده مجلس در کمیسیون ماده ۱۰ احزاب بود.

دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب ادامه داد: دستور کار دوم، ارائه گزارش عملکرد کمیسیون در سال گذشته بود که قبلاً هم این را به اعضاء ارائه کرده بودیم.

ملانوری با بیان اینکه در سال گذشته در مقایسه با دوره قبل تعداد جلسات کمیسیون ماده ۱۰ احزاب رشد ۱۱/۷ داشته، افزود: مصوبات این کمیسیون هم رشد بیش از ۱۰۰ درصدی داشته است.

وی در ادامه از تأیید و تصویب گزارش برگزاری مجمع عمومی و انتخابات شورای مرکزی و بازرسین حزب مستقل و اعتدال ایران در کمیسیون ماده ۱۰ احزاب خبر داد.

ملانوری افزود: پرونده حزب خانه پرستار که در سال ۹۸ صلاحیت تعدادی از اعضای آن به بررسی بیشتر موکول شده بود، در جلسه امروز کمیسیون بررسی شد و صلاحیت تمامی اعضاء تایید شد.

دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب، از احزاب زیر به‌عنوان احزابی یاد کرد که صلاحیت مسئولین شعب استانی آن‌ها مورد تأیید قرار گرفته و زین پس می‌توانند در استان‌ها فعالیت کنند:

– استان بوشهر؛ تاییدصلاحیت مسئول شعبه حزب همبستگی دانش‌آموختگان ایران

استان اردبیل؛ تاییدصلاحیت مسئول شعبه جمعیت حمایت از حقوق بشر زنان

– استان تهران؛ تاییدصلاحیت مسئول شعبه حزب سازمان معلمان ایران

– استان لرستان؛ تاییدصلاحیت مسئول شعبه حزب کارگزاران و نیز مجمع نیروهای خط امام و رهبری

– استان فارس؛ تاییدصلاحیت مسئول شعبه حزب جمعیت پیروان حضرت زینب (س)

– استان‌های سمنان و همدان؛ تاییدصلاحیت

دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب با اشاره به لزوم اجتماع اعضای هر حزب برای برگزاری مجمع عمومی و برگزاری انتخابات شورای مرکزی و محدودیت‌های قانونی ناشی از شیوع کرونا در این زمینه، گفت: پس از جلسات مستمر، شیوه‌نامه‌ای در پورتال وزارت کشور منتشر شده که این امکان را برای احزاب فراهم می‌کند تا به‌صورت مجازی و با حضور نماینده قانونی وزارت کشور، مجمع عمومی و انتخابات خود را برگزار کنند.

ملانوری در ادامه، افزایش تعداد جبهه‌های حزبی از یک به ۱۳ عدد را در آستانه انتخابات مجلس یازدهم یادآور شد و افزود: تعدادی از این جبهه‌ها، محدوده و زمان فعالیت و خود را یکساله و برخی نیز تا پایان انتخابات اعلام کرده بودند که اکنون این مهلت منقضی شده و صرفاً جبهه‌هایی که زمان فعالیت خود را بیش از یکسال اعلام کرده باشند، از این به بعد و برای انتخابات دور دوم مجلس و ریاست جمهوری سیزدهم می‌توانند فعالیت کنند.

وی با بیان اینکه اسامی این جبهه‌ها به زودی اعلام خواهد شد، افزود: احزابی که به تشکیل جبهه تمایل دارند، می‌توانند تقاضای خود را به کمیسیون ماده ۱۰ احزاب ارائه کنند تا پس از تأیید، مجوز فعالیت داشته باشند.

انتهای پیام/

بیمه معلم

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز رسپینا هتل تارا م

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 4 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن