اقتصادی

جلوگیری از خروج برخی محموله‌های تجاری ارسالی به ارمنستان از کشور

يکشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۹ – ۱۶:۲۲ جلوگیری از خروج برخی محموله‌های تجاری ارسالی به ارمنستان از کشور

رئیس اتاق مشترک ایران و ارمنستان، گفت: گمرک ایران در روزهای اخیر به برخی محموله‌های تجاری که در لیست کالاهای ممنوع صادراتی نیست اجازه خروج نمی‌دهد.

جلوگیری از خروج برخی محموله‌های تجاری ارسالی به ارمنستان از  کشور

هرویک یاری جانیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، گفت: در روزهای اخیر گمرک ایران اجازه خروج برخی از محموله‌های تجاری از گمرک کشور را نمی‌دهد و لذا علیرغم طی شدن تشریفات گمرکی این کالا این محموله‌ها همچنان در گمرک بلاتکلیف مانده‌اند و کسی نیز پاسخگوی این اتفاق نیست.

رئیس اتاق مشترک ایران و ارمنستان با تأکید بر این که مشکل طی یک هفته اخیر ایجاد شده است، گفت: محموله‌های تجاری مانده در گمرک شامل گروه محصولات نساجی از قبیل پتو و ملحفه است که ممنوعیتی برای صادرات این کالاها اعمال نشده است.

رئیس اتاق مشترک ایران و ارمنستان با بیان اینکه تمام تشریفات گمرکی این محموله ها طی شده است و هیچ مشکلی از سوی مقامات گمرک در رابطه با خروج این کالاهای تجاری عنوان نشده است، بیان داشت: اما رانندگان و تریلرها همچنان حمل این بارهای تجاری همچنان در گمرک بلاتکلیف هستند.

یاری جانیان اظهار داشت: در تمامی کشورهای منطقه هرگاه به دلیلی روند صادرات محصولات ایرانی کند یا موقتا متوقف می‌شود، بلافاصله کشور ترکیه در آن بازار نفوذ و عرصه را برای صادرکنندگان کشورمان تنگ می‌کند.

رئیس اتاق مشترک ایران و ارمنستان بیان داشت: از سال گذشته تاکنون صادرات ایران به ارمنستان از 300 به 600 میلیون دلار افزایش یافته است و این مهم پس از عضویت ناظر ایران در اتحادیه اقتصادی اوراسیا حاصل شده است و پیش بینی می‌شود، در آینده نزدیک شاهد رشد بیشتر تجارت بین دو کشور باشیم.

وی اضافه کرد: با توجه به اهمیت صادرات در شرایط تحریم به کشورهای منطقه انتظار می‌رود، دستگاه‌های مسؤول به موضوع ورود کرده و مشکل پیش آمده در مرز دو کشور را حل کنند.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ب

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز هتل تارا

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − سه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن