اجتماعی

جمع آوری ۷۰۰ دکل غیر استاندارد و بدون مجوز در تهران/اولتیماتوم مدیریت شهری به اپراتورها

دوشنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۹ – ۱۷:۰۶ جمع آوری ۷۰۰ دکل غیر استاندارد و بدون مجوز در تهران/اولتیماتوم مدیریت شهری به اپراتورها

عضو شورای شهر تهران از جمع آوری ۷۰۰ دکل غیر استاندارد و بدون مجوز در پایتخت طی سال گذشته خبر داد.

جمع آوری ۷۰۰ دکل غیر استاندارد و بدون مجوز در تهران/اولتیماتوم مدیریت شهری به اپراتورها

ناهید خداکرمی عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، درباره وضعیت دکل‌ها و آنتن‌های مخابراتی در سطح شهر تهران اظهار داشت: از سال 97 موضوع بررسی دکل و آنتن‌های مخابراتی مورد توجه مدیریت شهری تهران قرار گرفته و هر اپراتور یا شرکت خصوصی برای نصب دکل و آنتن باید حتما از شرکت ارتباطات شهر مجوز دریافت کند.

وی ادامه داد: به دلیل اینکه پیش از این تعداد زیادی شرکت و اپراتور نسبت به نصب دکل‌ها بدون مجوز اقدام کرده و یا دکل‌ها در محل مناسب نصب نشده‌اند در حال حاضر از همه شرکت‌های خصوصی و اپراتورها درخواست کرده‌ایم که طی خوداظهاری محل نصب دکل و آنتن زمینی یا هوایی را به شرکت ارتباطات شهر اعلام کنند.

این عضو شورای شهر تهران بیان داشت: کارگروهی جهت بررسی این موضوع در شرکت ارتباطات شهر تشکیل شده و نماینده شورای شهر، نماینده شهرداری و نماینده سازمان مقررات رادیویی در این کارگروه حضور دارند. که بعد از فراخوان خوداظهاری تا کنون برخی از اپراتورها و شرکت‌ها محل نصب دکل را به این کارگروه اعلام کرده‌اند.

خداکرمی از اولتیماتوم سه ماهه به شرکت‌های خصوصی و اپراتورها جهت اعلام خوداظهاری در مورد نصب دکل و آنتن‌ها خبر داد و گفت: ‌پس از این مدت اعلام شده شرکت ارتباطات شهر اقدامات لازم را جهت جمع‌آوری دکل‌های غیرمجوزدار و غیر استاندارد انجام می‌دهد.

وی با تأکید بر اینکه سلامت شهروندان و حفظ سیمای شهر برای ما بسیار حائز اهمیت است،‌گفت: برخی از شرکت‌ها و اپراتورها خوداظهاری لازم را در این زمینه انجام داده‌اند ولی برخی این موضوع را مورد توجه قرار نداده‌اند بر همین اساس سال گذشته 700 دکل و آنتن غیراستاندارد و بدون جمع‌آوری شده است.

این عضو شورای شهر تهران بیان داشت: برخی از دکل‌های بدون مجوز پس از دریافت مجوز توسط اپراتورها و شرکت‌های خصوصی از شرکت ارتباطات شهر مکان‌یابی مجدد شده‌اند همچنین دکلی نیز در فاز 2 اکباتان مربوط به اپراتور همراه اول و رایتل وجود داشت که محل نصب آن نامناسب و غیراستاندارد بود و قرار شده است که جانمایی جدید به زودی انجام شود و این اقدام به دنبال اخطارهای کارگروه مربوطه صورت گرفته است.

خداکرمی بیان داشت: ساختمان‌های بلند مکان مناسبی برای قرار گرفتن دکل‌ها محسوب می‌شوند و شهروندان نگرانی در این زمینه نداشته باشند چرا که کارگروه مربوطه همه جوانب نصب دکل را مورد ارزیابی قرار می‌دهد و تا امنیت و سلامت همسایگان و افراد ساکن در محل نصب دکل تأمین نشود، مجوز نصب دکل و آنتن را نمی‌دهیم.

این عضو شورای شهر تهران گفت:‌دکل‌ها و آنتن‌ها امروزه جز ضرورت‌های زندگی است و اگر مانعی برای نصب آنها باشد قطعا دسترسی به اینترنت و تلفن‌ها با اختلال مواجه خواهد شد بنابر این ما به این موضوع توجه داریم و در تلاش هستیم که نصب آنتن و دکل در محل مناسب صورت گیرد.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز هتل تارا

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − شانزده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن