ورزشی

جنایت و مکافات/ فاجعه ویلموتس از صفر تا صد؛ رسوایی، شر‌م‌آور و ننگین

شبکه های اجتماعی ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

سلامکانال تلگرام
توئیتر

گروه: ورزشی ساعت: 08:05 منتشر شده در مورخ: 1399/05/28 شناسه خبر: 1637947 بدترین قرارداد تاریخ چگونه منعقد شد؟ جنایت و مکافات/ فاجعه ویلموتس از صفر تا صد؛ رسوایی، شر‌م‌آور و ننگین جنایت و مکافات/ فاجعه ویلموتس از صفر تا صد؛ رسوایی، شر‌م‌آور و ننگین فیفا روز گذشته حکم نهایی دعوی بین فدراسیون فوتبال ایران و مارک ویلموتس را به‌نفع طرف بلژیکی صادر کرد؛ اتفاق بزرگی که مهدی تاج همواره رخ دادن آن‌را نفی می‌کرد و اعتقاد داشت ویلموتس بلژیکی فرد نجیبی است!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بی‌تردید مهم‌ترین بحث دیروز فوتبال ایران، صدور و انتشار نامه محکومیت فدراسیون فوتبال در پرونده مارک ویلموتس بود. سرمربی بلژیکی سابق تیم ملی که حدود 30 روز در ایران حضور داشت و نتایج نه‌چندان مناسبی با تیم ملی کسب کرد، حالا توانسته با شکایت به فیفا طرف ایرانی را به پرداخت 6 میلیون و 137 هزار یورو محکوم کند.

1. از چند ماه قبل وقتی بحث قرارداد ویلموتس و شکایت این مربی بلژیکی به میان می‌آمد، رئیس سابق فدراسیون فوتبال به صراحت می‌گفت که هیچ غرامتی به این مربی نمی‌دهند و فیفا حکم را به سود او صادر نمی‌کند. مهدی تاج در برنامه تلویزیونی بارها اعلام کرد که بهترین قرارداد تاریخ ورزش کشور با این سرمربی بلژیکی منعقد شده و ویلموتس بهترین گزینه برای تیم ملی فوتبال بوده است. تاج که پس از انعقاد قرارداد ننگین با مارک ویلموتس به هر نحوی سعی داشت تا شخصیت و وجهه کارلوس کی‌روش محبوب را بین مردم تخریب کند، مدعی شد این فرد بلژیکی یک انسان شریف است و به شرافتش بیشتر از مسائل مالی اهمیت می‌دهد؛ ادعای پوچی که با کلّاش‌بازی‌های ویلموتس برای دریافت غرامتی که حقش نیست و رفتار زننده‌اش پس از دریافت چمدان حاوی 2 میلیون یورو پول نقد در زراعت بانک ترکیه، تماماً رنگ باخت و مشخص شد که آقای تاج تا چه حد درمورد شخصیت شارلاتان این سرمربی بی‌اطلاع بوده و یک قرارداد به این عظمت را روی باد هوا بسته است. 2. رئیس پیشین فدراسیون فوتبال همچنین بارها به رسانه‌ها و خبرنگاران اعلام می‌کرد که رقم رسمی قرارداد ویلموتس با فدراسیون فوتبال ایران برای هدایت تیم ملی چیزی نزدیک به نصف قرارداد منعقد شده با کارلوس کی‌روش است؛ بازهم حرف بی‌سند مهدی تاج برای مردم برملا شد تا با پرداخت 2 میلیون یورو پیش از دیدار با عراق و محکومیت به پرداخت 6 میلیون و 500 هزار یورو در حکم فیفا، مشخص شود این صحبت تاج هم دروغی بیش نبوده و ویلموتس نزدیک به دو برابر بیشتر از سرمربی پرتغالی سابق تیم ملی درآمد داشته است. 3. مهدی تاج که برای تعیین سرمربی جدید تیم ملی در آستانه رقابت‌های مقدماتی جام جهانی 2022 یک تیم شامل عباس ترابیان و همراهان را برای عقد قرارداد با سرمربی وقت تیم ملی مراکش، هروه رنار به این کشور فرستاده بود؛ در شرایطی که این سرمربی توافق ابتدایی را با ترابیان حاصل کرده بود و حضور وی در ایران منوط به پایان رقابت‌های جام ملت‌های آفریقا بود به‌یک‌باره زحمات تیم مذاکره کننده ایرانی را بر باد داد تا از طریق نامشخصی با مارک ویلموتس، قرارداد ترکمانچای ورزش ایران را منعقد کند. مشخص است که مهدی تاج حتی این‌جا هم نتوانست خوبی و بدی را از هم تمیز دهد و عجیب این‌که این فرد قریب به 10 سال در فوتبال ایران پست‌های مهمی را به اشغال خود درآورده بود. 4. رئیس پیشین فدراسیون فوتبال را در خلال عقد قرارداد با مارک ویلموتس گول زدند. این فرد که عنوان‌دار نماینده فوتبال ایران و مهم‌ترین فرد فدراسیون برای تعیین سرمربی تیم ملی بود با افرادی ناصالح که اصلاً دخل و تصرفی در فوتبال نداشته‌اند، تصمیم به سفر گرفت تا با جای تر و بچه‌ای که نیست مواجه شود. رابط بین فدراسیون و طرف بلژیکی از انتخاب سرمربی تیم ملی بلژیک برای ایران یاد کرده بود اما مهدی تاج که فکر می‌کرد با مارتینز برای عقد قرارداد مواجه می‌شود، با مارک ویلموتس قرارداد بست تا این‌بار هم به بیت‌المال و فوتبال ایران خیانت کرده باشد.
5. بی‌شک مقصر اصلی ماجرای محکومیت فوتبال ایران در پرونده ویلموتس کسی جز تاج نیست؛ وی که بارها با علم و اشراف کامل به موضوع از صحت و سقم قرارداد منعقد شده توسط فدراسیون خودش با ویلموتس سخن می‌گفت و هرگونه ادعایی را کذب محض و اشتباه می‌دانست، فوتبال ایران را با عدم پذیرش اشتباه و فوت وقت با یک بدهی سنگین و یک حکم تاریخی مواجه کرد تا مبادا سفرهای تفریحی‌اش به جزایر قناری دچار اختلال شود! تاج که بلاشک بدترین قرارداد تاریخ فوتبال و ورزش ایران را امضا کرده و در اوایل امر بارها با افتخار از آن سخن می‌گفت، پس از افشای مدارک ابتدایی قرارداد فدراسیون با ویلموتس به‌یک‌باره عارضه قلبی‌اش عود کرد و برای استراحت به خارج از کشور رفت تا از هرم آتش سوزان دورتر باشد. 6. گاف اصلی فدراسیون فوتبال در عقد قرارداد با ویلموتس به بی‌سوادی و نادانی وکلا و متولیان این قرارداد باز می‌گردد. مدیران فدراسیون فوتبال که حالا مشخص شده بازهم تعابیر حقوقی را در قرارداد ویلموتس در نظر نگرفتند، یکبار دیگر اشتباه کردند و در دو بند قرارداد ویلموتس عبارتی را گنجاندند که حالا به ضررشان شد. در دو بند از قرارداد ویلموتس آمده است: اگر سرمربی بخواهد قرارداد خود را یک طرفه و بر اساس قوانین مورد پذیرش فیفا و دادگاه CAS فسخ کند، می‌تواند حقوق ثابت 3 ماه خود یا "مبلغی مشخص" را دریافت کند. همچنین اگر فدراسیون بخواهد قرارداد خود را یک‌طرفه و بر اساس قوانین مورد پذیرش فیفا و دادگاه CAS فسخ کند، سرمربی می‌تواند حقوق سه ماه خود یا مبلغی مشخص را به عنوان خسارت دریافت کند. اگرچه این دو بند موضوعی که مدیران فدراسیون به آن اشاره می‌کردند را در خود دارد، اما یک عبارت انگلیسی داخل پرانتز همه چیز را تغییر داده است؛ «Or A Certain Fee». این عبارت مقابل دو بندی که در بالا به آن اشاره شد قرار داده شده تا فیفا نیز با استناد به همین ایران را محکوم کند. عبارتی شامل 3 کلمه به معنای «یا یک مبلغ مشخص» است و این اختیار را به ویلموتس داده تا بدون توجه به ماجرای پرداخت 3 ماه حقوق کل قرارداد خود از فدراسیون ایران را طلب کند. مهدی تاج در مناظره تلویزیونی‌اش بازهم از این 3 کلمه دفاع می‌کرد و ادعاهای مجری مبنی بر دردسرساز بودن این عبارت داخل پرانتز را رد می‌کرد، اما درنهایت بازهم یک دروغ دیگر از آقای رئیس وقت رونمایی شد تا فدراسیون بر اساس همین عبارت به دردسر سختی بیفتد.
7. موضع اصلی و سیبل واقعی انتقادات کسی جز تاج نیست اما این فرد تنها مقصر ماجرای عقد ننگین‌ترین قرارداد تاریخ فوتبال کشور نیست. وزیر ورزش به‌عنوان عالی‌ترین فرد حاضر در ورزش و نماینده رسمی حاکمیت در امور ورزشی آن‌قدر در انتخاب و نظارت بر عملکرد نیروهایش اهمال‌کاری داشت که کار فوتبال ایران به ناکجاآباد کشیده شد. مسعود سلطانی‌فر که یکی از منتقدین حضور کی‌روش در ایران بود و از قرارداد فدراسیون با ویلموتس حمایت می‌کرد، در قبال این ضرر هنگفت و این بدهی 165 میلیارد تومانی که توسط یکی از افرادش صورت گرفته بایستی پاسخگو باشد. در شرایطی که کارنامه سلطانی‌فر اصلاً سفید نیست و اخیرا با یکی-دو انتصاب عجیب در فدراسیون‌های دیگر بازهم زمینه‌های فساد را در ورزش فراهم می‌کند، طرح سوال از وی و یا حتی استیضاح او در صحن علنی مجلس می‌تواند در دستورکار قرار بگیرد. سلطانی‌فر که با برعهده داشتن مسئولیت مرکز تبادل فرهنگی ایران و هلند یکی از مظنونین آشنایی این دلال بلژیکی با فوتبال ایران است، همه مسئولیت‌ها در پرونده وی را از دوش خود برداشته و تاج را عامل اصلی این بدهکاری عظیم معرفی می‌کند.

8. مصائب فدراسیون اما به این‌جا ختم نمی‌شود و اوضاع ساختمان سئول قمردرعقرب است. مجموعه شستا که برای تشریف‌فرمایی ویلموتس به ایران آن‌هم در آستانه بازی مهم تیم ملی با عراق مجبور به پرداخت 2 میلیون یورو قرض به فدراسیون شده بود، با گذشت 5 ماه از موعد دریافت طلبش هنوز مبلغ را دریافت نکرده و شنیده‌ها حاکی از این است که این شرکت حکم توقیف اموال افراد مسئول در فدراسیون و پلمپ این نهاد را نیز در اختیار دارد.
9. واضح است که با گذشتن ماه‌ها از خروج تاج از فدراسیون و خروج آقای رئیس به کشورهای خارجی هنوز فوتبال ایران کابوس‌های مربوط به دوره مدیریتی تاج را می‌بیند و این روزها هم هر لحظه بر شدت این اتفاقات بد افزوده می‌شود. نهادهای نظارتی و امنیتی، قوه قضائیه و سازمان بازرسی کل کشور اگر داعیه مبارزه با فساد و پولشویی را دارند و اگر علم برخورد با مفسدین در بیت‌المال را بر دوش می‌کشند؛ دیگر نباید اهمال و کوتاهی درباره پرونده بین تاج و ویلموتس را ادامه دهند و بایستی به‌شکل عملیاتی وارد ماجرای این فرد و هواخواهانش شوند. ماهی ورزش ایران مدت‌هاست گندیده و بوی تعفنش همه را خفه خواهد کرد. انتهای پیام https://www.dana.ir/1637947 '); d.write(' اخبار مرتبط آخرین اخبار

  • ترکمانچای فوتبال ایران با دست‌پخت تاج!

  • سعادتمند: شیخ فصل آینده هم در استقلال می‌درخشد

  • وکیل فدراسیون فوتبال: لودویک گفت به فیفا اعتراض نکنید!

  • دیاباته: اراده کنم، گل می‌زنم

  • پاسخ صنعت نفت به اظهارات سخنگوی فدراسیون فوتبال

  • تقدیر جامعه کشتی از کادر درمانی و پزشکی کشور

  • تمام شایعات نقل و انتقالات، گمانه‌زنی دیگران است

  • آغاز دوباره والیبال بعد از چند ماه تعطیلی و رکود

  • وکیل سوئیسی فدراسیون فوتبال اخراج شد

  • وکیل فدراسیون فوتبال: رسیدگی در CAS منصفانه‌تر از فیفا است/ به دادرسی رای ویلموتس ایراد می‌گیریم

  • جلسه سعادتمند با رضا یزدانی

  • آغاز تمرین ملی پوشان پاراوزنه برداری/ بازدید اسبقیان از تمرینات

  • حضور پاکدل در گیلان

  • فدراسیون فوتبال بالاخره محکومیتش را پذیرفت/ وکلای فدراسیون: حکم فیفا ناعادلانه است!

  • ملایی: برای کسب سهمیه برنامه دارم/ هزینه‌هایم بیشتر از پرداختی IOC است

  • برگزاری جلسه کمیته انضباطی استقلال با حضور دو اخراجی/ دانشگر و باقری عذرخواهی کردند

  • متن نامه رسمی محکومیت فدراسیون فوتبال ایران اعلام شد

  • حسین پور: رضایت کادرفنی و هواداران برایم مهم است/ تمرکزمان برای تقابل با سایپاست، نه دربی

  • فنونی‌زاده: تمرکز پرسپولیس کم شده است/ پیروانی حرف دل هواداران را زد

  • موفقیت‌های تکواندو حاصل استراتژی و هدف گذاری هوشمندانه است

  • جلسه 3 ساعته میراسماعیلی از صالحی امیری/ حمایت قاطع کمیته ملی المپیک از فدراسیون جودو

  • جباری: در خدمت استقلال هستم/ اظهاراتم درد و دلی بود، نه مصاحبه

  • گرشاسبی رئیس کمیته آموزش فدراسیون کاراته شد

  • مجمع عمومی سالیانه فدراسیون بدمینتون برگزار شد

  • فدراسیون فوتبال حکم فیفا را تکذیب کرد/ هنوز چیزی به دست ما نرسیده!

  • فیفا ایران را به پرداخت 6.2 میلیون یورو محکوم کرد

  • باشگاه تراکتور: داوری صدمات جبران‌ناپذیری را به فوتبال آذربایجان وارد ساخته‌است

  • خواهران منصوریان به حکم کمیته انضباطی اعتراض کردند

  • هیئت وزنه برداری تهران بالاخره رییس‌دار شد

  • مهدی غفاری به‌عنوان رئیس کمیته حقوقی فدراسیون تنیس منصوب شد

  • الهام هاشمی: تمام تیراندازان ایران شانس حضور در بازی های آسیایی 2022 را دارند

  • ملایی: کرونا فرصتی طلایی برای پرداختن به ورزش همگانی است

  • قلم‌سیاه: برنامه بلندمدت شرایط پیشرفت قایقرانی را فراهم می کند

  • یکی از کارکنان سازمان لیگ فوتبال بازداشت شد/ مبارزه با فساد در فوتبال ادامه دارد

  • حقوق سیامند رحمان به خانواده‌اش پرداخت می‌شود/ تصویب حقوق کامل مربیان در نشست هیئت اجرایی

  • عبدی: بازیکنان تمرینات پرفشاری را پشت سر گذاشتند/ در تورنمنت حافظان سلامت شرکت می‌کنیم

  • برزگر:تجربه کادر فنى به تیم جوانان کمک مى‌کند/ انگیزه زیادى براى صعود به جام جهانى داریم

  • دیدار رئیس سازمان تربیت بدنی ارتش با رئیس فدراسیون ووشو/ ارتش به ووشو می‌پیوندد

  • فروغی: به‌دلیل شغلم همیشه خطر را حس می‌کنم/ دوران بازتوانی و تمریناتم را آغاز کرده‌ام

  • علی‌پور: مشکل خاصی با رحمتی وجود ندارد/ با پادرمیانی مسئله حل شد

چت دانلود آهنگ جدید افزایش ممبر تلگرام بلیط هواپیما روغن آرگان دانلود آهنگ ایرانی بازار آهنگ های جدید '; document.body.innerHTML += t; } }, 100);

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × پنج =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن