فرهنگ و هنر

جوانی که برای حمایت از یک زن از کنکور باز ماند

امر به معروف نهی از منکر

علی خوئینی بسیجی جوانی است که به خاطر دفاع از یک زن که مورد هجوم ۴ تن از اوباش قرار گرفته بود با چاقو مورد حمله قرار گرفت و به خاطر عمل جراحی ناشی از مصدومیت از کنکور جا ماند.

به گزارش مشرق، صدای فریاد یک زن در تاریکی شب و خلوتی خیابان‌ها توجه جوان کرجی را به خود جلب می‌کند، جوانی که برای کمک به آن زن مسیر حرکت خود را از کتابخانه به انتهای خیابان تاریک تغییر می‌دهد.

پسر جوان کرجی برای نجات یک زن که توسط چهار مرد مزاحم مورد آزار و اذیت قرار گرفته بود اقدام کرد اما در نهایت با ضربات چاقو و شیشه راهی بیمارستان شد.

بیشتر بخوانید:

جزئیات" امر به معروف مأمور پلیس" در متروی شهدا

یکی از آموزه‌ قیام عاشورا و واقعه کربلا امر به معروف و نهی از منکر است که در آموزه‌های دینی نیز به آن تاکید بسیاری شده است.

آنهایی که در مکتب سید الشهدا رشد کرده اند از اهمیت امر به معروف و نهی از منکر آگاه هستند و ضرورت آن را برای داشتن جامعه ای امن و اسلامی را می‌دانند.

درس امر به معروف و نهی از منکر را از قیام عاشورا بیاموزیم و سعی کنیم آن را در زندگی روز مره خود به کار ببریم

متاسفانه در سال‌های اخیر شاهد برخی نا ملایمتی‌ها در برابر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه هستیم که اجرای صحیح قوانین در این راستا قطعا موجب کاهش برخوردهای ناصحیح در قبال این حرکت دینی و انسانی می‌شود.

در تاریخ ۳۰ مرداد شاهد یکی از موارد در شهر کرج بودیم که این امر به معروف و نهی از منکر منجر به مصدومیت جوان کرجی شد.

ضربه چاقو نه، بلکه قضاوت‌های اشتباه مردم مرا آزرده خاطرکرد

علی خوئینی، در خصوص چگونگی این حادثه اظهارداشت: در آخرین روز مانده به کنکور از کتابخانه درحال بازگشت به خانه بودم که صدای ترمز ماشین در کوچه خلوت و نیمه تاریک توجه‌ من را جلب کرد.

وی با بیان اینکه چهار مردم و یک زن در ماشین بودند، افزود: دو مرد که صورت آنها نیز مشخص نبود در حال کشاندن زن به سمت مکان متروکه در آن اطراف بودند.

جوان کرجی با اشاره به اینکه به دلیل رفتن به کتابخانه گوشی تلفن به همراه نداشتم و آنجا نیز کسی تردد نمی‌کرد مجبور شدم به تنهایی برای ممانعت از کارشان به سمتشان بروم، بیان‌کرد: با دونفر از آنها درگیر شدم، یکی از آن‌ها زن را به داخل ماشین برگرداند و دو نفر دیگر یکی با شیشه شکسته به سرم صدمه وارد کرد و دیگری نیز چاقویی را در شکم من فرو کرد.

بیشتر بخوانید:

حمایت پلیس از بانوی آمر به معروف در مترو +فیلم

خوئینی با عنوان اینکه خود را به سختی به خیابان رساندم و فردی با ماشین مرا به بیمارستان رساند، تصریح کرد: چیزی که بیش از ضربه چاقو مرا اذیت کرد قضاوت مردم درخصوص واکنش من به این حادثه بود که می‌گفتند به تو چه ربطی داشت که در این مورد دخالت کردی؟

کسی در خیابان تاریک نبود و صدای فریاد زن تنها مرا مجبور کرد که برای کمک به او بروم!

وی با اشاره به اینکه در آن لحظه زن را به جای خواهر خود فرض کردم، عنوان کرد: چرا که اگر روزی برای خواهر من نیز اتفاقی بی‌افتد انتظار دارم که افراد ناظر نباشند و برای کمک به او اقدامی انجام دهند.

این جوان کرجی خاطر نشان کرد: من داوطلب کنکور در رشته علوم تجربی بودم که در زمان برگزاری کنکور تجربی به دلیل مصدومیت در این حادثه در اتاق عمل بودم.

امر به معروف نه تنها یک حرکت دینی بلکه در برخی مواقع حرکتی انسانی است

رزاق خوئینی، پدر جوان حادثه دیده کرجی، در خصوص حادثه‌ای که برای پسرش رخ داده اظهار داشت: این حادثه یک اتفاق کوچکی نبود که هر فردی به راحتی از آن گذر کند بلکه مصداق بارز یک آدم ربایی بود.

وی با بیان اینکه اذیت و آزار یک زن توسط چهار مرد مردانگی و غیرت هرکسی را به جوش می‌آورد، افزود: کمک کردن در این مواقع نه تنها یک تاکید دینی بلکه حرکتی انسانی بوده است.

پدر جوان حادثه دیده کرجی با اشاره به اینکه قوانین محکمی در خصوص این برخوردها باید وضع شود، بیان کرد: این چنین برخورد با آمران به معروف و ناهیان به منکر موجب نا امنی اجتماعی می‌شود.

ضاربین این حادثه شناسایی و به مراجع قضایی معرفی می‌شوند

هرمز اوجی اردبیلی، عضو مجمع امر به معروف و نهی از منکر استان البرز، در خصوص این حادثه و فعالیت‌هایی که در خصوص امر به معروف و نهی از منکر در استان انجام شده است، اظهار داشت: با توجه به قوانینی که در این راستا در مجلس تصویب شده به همین منظور قاضی ویژه‌ای در استان اینچنین پرونده‌ها را پیگیری می‌کند.

وی با بیان اینکه با پیگیری‌های مختلف امیدواریم مجرمین این حادثه شناسایی و تحویل قانون شوند، افزود: با توجه به اینکه این جوان در این حادثه آسیب دیدند پیگیری جانبازی فرد را نیز انجام می‌دهیم.

عضو مجمع امر به معروف و نهی از منکر استان البرز با اشاره به اینکه متاسفانه مسئولین کشوری ما نسبت به این مسائل دقت کافی نداشته و صداو سیما نیز تبلیغات موکدی در این زمینه ندارند، بیان‌کرد: قوانین در این زمینه به گونه‌ای باید تنظیم شود که بازدارنده باشد و کمتر شاهد اینچنین حوادث‌هایی باشیم.

اوجی اردبیلی با عنوان اینکه پس از انقلاب با توجه به فضای بازی که مسئولین ایجاد کردند در کشور این موارد بسیار تکرار شده است، تصریح کرد: اگر در این راستا فکر جدی نشود دچار آسیب بیشتری می‌شویم.

وی با بیان اینکه قوانین خوبی در این زمینه وجود دارد، خاطر نشان کرد: باید در اجرای این قوانین درست و قوی عمل شود.

در اسلام، از فریضه‌ امر به معروف و نهی از منکر، به عنوان ضامن اجرای قوانین و دستورهای شرع مقدّس یاد شده است. آیات و روایات بسیاری درباره‌ اهمیت و آثار و برکات آن وجود دارد تا آن جا که گفته می‌شود که همه‌ کارها حتی پیکار در راه خدا، در مقایسه با این فریضه، همانند قطره‌ای آب در برابر دریایی پهناور است.

منبع: فارس

  • شهر خبر

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 + پنج =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن