سیاسی

حاجی بابایی: لایحه دولت برای رتبه بندی معلمان بیراهه است

سه‌شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ – ۰۵:۰۶ حاجی بابایی: لایحه دولت برای رتبه بندی معلمان بیراهه است

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس با بیان اینکه لایحه دولت رتبه بندی معلمان نیست، بیراهه است، گفت: دولت مکلف است، آیین نامه اجرایی نظام رتبه بندی را تدوین و در کوتاهترین فاصله زمانی اجرایی کند.

حاجی بابایی: لایحه دولت برای رتبه بندی معلمان  بیراهه است

حمیدرضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفت‌و‌گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس از برگزاری جلسه فراکسیون فرهنگیان با وزیر آموزش و پرورش و معاونین این وزارتخانه خبر داد و گفت: در این جلسه، موضوع نظام رتبه بندی معلمان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و تاکید شد، نظام رتبه بندی ویژه معلمان است و باید از قانون مدیریت خدمات کشوری کاملا مجزا مطرح و به صورت یک نظام مورد تاکید قرار گیرد.

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس با اشاره بر این که این نظام همسان آنچه در دانشگاهها اجرا می شود،مورد تاکید قرار گیرد، افزود: مبنای لایحه رتبه بندی براساس مربی معلم، استاد یار معلم، دانشیار معلم واستاد معلم خواهد بود، که مبنای حقوق ومزایا در این رویکرد حداقل ۸۰ درصد، اعضای هیات علمی دانشگاهها که هم رتبه و هم سابقه هستند، خواهد بود‌.

وی مهندسی نیروی انسانی را مهم ترین رکن نظام رتبه بندی برشمرد و گفت: مبنای اجرای نظام رتبه بندی، طرح مصوب سال ۱۳۹۲ وزارت آموزش وپرورش خواهد بود.

حاجی بابایی تاکید کرد: دولت مکلف است، آیین نامه اجرایی نظام رتبه بندی را تدوین و در کوتاهترین فاصله زمانی اجرایی کند.

وی خاطر نشان کرد: نظام رتبه بندی معلمان یکی از مهم ترین اولویت های مجلس است، که موضوع ارتقای شان وجایگاه معلمان را به صورت ویژه در اسناد فرادستی از جمله، سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری، نقشه مهندسی علمی کشور، سند تحول بنیادین ، برنامه ششم توسعه مورد تاکید قرار گرفته است، اجرایی می کند.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار تریبون بیمه رازی زمزم بیمه رازی زمزم

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج + 5 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن