سیاسی

حجت‌الاسلام ثقفی: ایمان و غیرت دینی اساس کار تحقق اهداف انقلاب اسلامی است

پنجشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۹ – ۱۹:۴۴ حجت‌الاسلام ثقفی: ایمان و غیرت دینی اساس کار تحقق اهداف انقلاب اسلامی است

رئیس بنیاد فرهنگ و اندیشه انقلاب اسلامی گفت: برای تحقق فرآیند انقلاب اسلامی ایمان و غیرت دینی اساس کار است و اگر نخبگان با ایمان و غیرت دینی پای کار بیایند دولت اسلامی در ۱۰ سال آینده و تمدن اسلامی در ۴۰ سال آینده تحقق پیدا خواهد کرد.

حجت‌الاسلام ثقفی: ایمان و غیرت دینی اساس کار تحقق اهداف انقلاب اسلامی است

به گزارش خبرنگار تشکل های دانشگاهی خبرگزاری فارس، حجت الاسلام ثقفی رئیس بنیاد فرهنگ و اندیشه انقلاب اسلامی در سومین روز از دوره تربیت مدرس گام دوم بسیج اساتید به سالگرد حماسی ۱۹ دی اشاره کرده و گفت: نوزدهم دی امروز به درد مردم ما می‌خورد و هنوز هم زنده است و طبق فرمایشات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب، در قیام ۱۹ دی مردم هیچ نداشتند و فقط با ایمان و غیرت دینی به میدان آمدند و این حرکت می‌تواند منشأ تحول اساسی در دنیا شود.

ثقفی به عرصه‌های تحول در انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: تحول در انقلاب اسلامی باید ابتدا در مردم ایجاد شود و امت از حال خمودگی به مواجه گر میدان تبدیل شوند. تحول در نگاه به خود و جامعه و احساس توانایی و عزت، تحول در مطالبات اساسی مردم از مطالبات کوچک محلی تا مطالبات بزرگ انسانی، تحول در نگاه بدین از حوزه مسائل فردی و رسالت دینی به جامعه سازی انسان سازی و تمدن سازی، تحول در نگاه به ابر قدرت ها، تحول در نگاه به جوانان؛ امام به جوانان اعتماد و تکیه کردند و در مناصب بکار گماردن و تحول در جمع بین تجدد و نوگرایی.

وی گفت: برای تحقق فرآیند انقلاب اسلامی ایمان و غیرت دینی اساس کار است و اگر نخبگان با ایمان و غیرت دینی پای کار بیایند دولت اسلامی در ۱۰ سال آینده، جامعه ۲۰ سال آینده و تمدن اسلامی در ۴۰ سال آینده تحقق پیدا خواهد کرد.

رئیس بنیاد فرهنگ و اندیشه انقلاب اسلامی به الزامات تشکیل امت اسلامی اشاره کرد و گفت: لازمه تشکیل امت اسلامی تحولی ایمانی، گفتمانی و تشکیلاتی است و مهمترین ارکان امت ،حوزه و دانشگاه، دستگاه های همراه و سایر اقشار هستند و جوانان پیشرو امت و تحولات سه گانه هستند.

انتهای پیام/

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe هفت گردون زمزم بایا لاستیک بارز رسپینا سفر می ایران فان بیمه البرز هفت گردون زمزم بایا لاستیک بارز رسپینا سفر می ایران فان بیمه البرز

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 3 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن