اجتماعی

حذف واژه اسلامی از تابلوی میدان جمهوری غیرقابل بخشش است/ تا اینجا عمدی بودن ماجرا ثابت نشده است

شنبه ۱ شهریور ۱۳۹۹ – ۱۱:۵۶ حذف واژه اسلامی از تابلوی میدان جمهوری غیرقابل بخشش است/ تا اینجا عمدی بودن ماجرا ثابت نشده است

رئیس مرکز اطلاع رسانی شهرداری تهران با اشاره به این مطلب که تا این لحظه عمدی بودن حذف نام اسلامی از تابلوی میدان جمهوری ثابت نشده است، گفت: البته این خطا حتی در صورت غیرعمد بودن هم فاحش و غیرقابل بخشش است.

حذف واژه اسلامی از تابلوی میدان جمهوری غیرقابل بخشش است/ تا اینجا عمدی بودن ماجرا ثابت نشده است

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، غلامحسین محمدی مشاور شهردار تهران در گفت‌وگو با شبکه خبر درخصوص نصب تابلوی میدان جمهوری و حذف واژه اسلامی از آن گفت: همانطور که گفتید یک اتفاقی افتاده و در بررسی های اولیه که انجام شد تا اینجا مشخص شده است که این اتفاق سهوی بوده است.

وی ادامه داد: این موضوع را باید قید کنم که در خانواده بزرگ شهرداری و مسؤولین شهرداری این مسأله مسجل است که همه پیرو اندیشه های رهبر کبیر انقلاب هستند و اعتقاد دارند که جمهوری اسلامی است و نه یک کلمه کمتر و نه یک کلمه بیشتر.

مشاور شهردار تهران افزود: مهمتر از آن، اینکه عموم همکاران ما بچه های ارزشی و انقلابی هستند این مسائل نباید باعث بشود برداشت سویی بشود و فکر کنند که عمدی وجود داشته است.

محمدی گفت: تابلو های مدیریت شهری و معابر عموما به دلیل فرسوده شدن و یا زیباسازی و تغییر ساخت‌ها ممکن است تعویض شود. سازمان زیباسازی هم تصمیم گرفته بود که تابلوی بیش از 30 میدان را تغییر بدهد.

وی تصریح کرد: در استعلاماتی که برای میدان جمهوری انجام شده است دست آخر ایراداتی وجود داشته که مجموعه سازمان زیباسازی و منطقه به جای واژه جمهوری اسلامی از واژه جمهوری استفاده کنند.

مشاور شهردار تهران ادامه داد: البته مقرر شده است که یک گزارش مفصلی از سوی همکاران تهیه شود و فرآیند این اتفاق به درستی شفاف شود اگر این موضوع مشخص شود که عمدی رخ داده است و مسأله عامدانه رخ داده باشد حتما برخورد می کنیم.

وی با بیان اینکه اگر هم این اتفاق عمدی نباشد مسأله آنقدر بزرگ بوده است که غیرقابل بخشش باشد، گفت: حتما این موضوع قابل بخشش نیست و مطمئن باشید رسیدگی می کنیم و اجازه نمی دهیم این مسأله یک رویه غلط شود و باز هم شاهد رخ دادن آن باشیم.

محمدی در پاسخ به این سوال که چندی قبل موضوع حذف واژه شهید را هم داشتیم آیا این موضوع هم از آن جنس است، گفت: یک گزارشی از سوی شورای شهر تهران تهیه شد و بررسی‌ها نشان داد که این خطاهای سهوی زیر نیم درصد بوده است.

رئیس مرکز اطلاع رسانی شهرداری تهران گفت: بیش از 40 هزار معبر داریم بعضا به دلیل بی توجهی پیمانکاران و برخی از ناظرین چنین مسائلی رخ می دهد اما مهم این است که در بازرسی‌های دوره ای به این موضوع رسیدگی شود.

وی خطاب به شهروندان گفت: ما درخواست‌مان این است که مردم این موضوعات را گزارش کنند. دیدن اسامی شهدا در شهر و بر سر هر کوی و برزن برای ما افتخار است و این کمترین کاری است که می توان انجام داد.

محمدی افزود: مبنا این است که هیچ عمد سیستماتیکی وجود ندارد و ما در شهرداری بر این عقیده و باوریم که باید نام شهدا زنده نگه داشته شود.

رئیس مرکز اطلاع رسانی شهرداری تهران گفت: حل این مسائل برای ما اولویت دارد و به هیچ عنوان اجازه نمی دهیم که این موضوعات باعث خدشه دار شدن نام های مقدس و مکان‌های این چنینی شود.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

بیمه معلم

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز رسپینا هتل تارا م

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 4 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن