سیاسی

حزب موتلفه طرح‌های ارزشمندی به دستگاه‌ها در حوزه امر به معروف ارائه داده است

چهارشنبه ۵ شهریور ۱۳۹۹ – ۱۵:۱۴ حزب موتلفه طرح‌های ارزشمندی به دستگاه‌ها در حوزه امر به معروف ارائه داده است

رییس شورای امر به معروف و نهی از منکر حزب مؤتلفه اسلامی اظهار داشت: حزب مؤتلفه اسلامی از ابتدا به این فریضه اهتمام داشته و با دستگاه‌ها و نهادها تعامل خوبی برقرار کرده و طرح‌های ارزشمند و مفیدی نیز به آنها ارائه داده است.

حزب موتلفه طرح‌های ارزشمندی به دستگاه‌ها در حوزه امر به معروف ارائه داده است

به گزارش حوزه احزاب خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی حزب موتلفه اسلامی، محمد بومیان رییس شورای امر به معروف و نهی از منکر حزب مؤتلفه اسلامی در نخستین اجلاس مجازی مسئولین امر به معروف و نهی از منکر حزب مؤتلفه اسلامی استانها با اشاره به تشکیل کارگروه تخصصی و پرداختن به موضوعات مختلف امر به معروف و نهی از منکر، اظهار داشت: حزب مؤتلفه اسلامی به عنوان یک تشکل مردمی، از ابتدا به این فریضه اهتمام داشته و امر و نهی حوزه حکومتی را در اولویت فعالیت خویش قرار داده است. بر این اساس با دستگاه ها و نهادها تعامل خوبی برقرار کرده و طرح های ارزشمند و مفیدی نیز به آنها ارائه داده است.

وی به تعدادی از طرح های ارائه شده اشاره کرد و افزود: شورای امر به معروف و نهی از منکر حزب مؤتلفه اسلامی تاکنون طرح هایی در زمینه معروف ها و منکرهای محیط زیست، مراکز آموزشی، ماه رمضان، اقتصاد مقاومتی، سفر، نوروز، چهارشنبه سوری، کسب و کار، مسجد، خانواده، خطبه غدیر، خطبه فدکیه، فرهنگ عاشوار و اربعین تهیه و در سه حوزه نهادهای حکومتی، فضای مجازی و محافل مردمی ارائه کرده است.

رئیس شورای امر به معروف و نهی از منکر حزب موتلفه اسلامی تأکید کرد: آمرین و ناهیان باید در عرصه فضای مجازی حضور هدفمند و مؤثر داشته باشند و نسبت به ترویج معروف ها و مقابله با منکرها فعالیت نمایند.

در ادامه این اجلاس، حجت الاسلام والمسلمین سیدجواد بهشتی از پژوهشگران علوم قرآن و حدیث به تشریح انگیزه و آموزش به عنوان دو عامل اصلی اجرای امر به معروف و نهی از منکر پرداخت.

وی بهترین قدم همراهی با امام حسین(ع) را امربه معروف و نهی از منکر دانست و افزود: هدف سیدالشهدا(ع) اصلاح جامعه با ساز و کار امر به معروف و نهی از منکر و با شیوه های پیامبر گرامی اسلام (ص) و امیرالمؤمنین علی (ع) بود.

پژوهشگر علوم قرآن و حدیث گفت: یکی از علت های عدم ورود مردم به این حوزه، عدم تمایل برای مسئولیت پذیری است. باید از کودکی احساس مسئولیت را آموزش داد. همه مسئول هستند و باید به مسئولیت خود عمل کنند. برای این منظور باید با روش های مناسب، در مردم ایجاد انگیزه نماییم.

حجت الاسلام بهشتی امر به معروف و نهی از منکر را نیازمند آموزش عنوان کرد و گفت: باید در این حوزه آموزش داشته باشیم و از کودکی هم آغاز کنیم. در روایات 7 محور برای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه ذکر شده است. 1ـ انجام فرائض توسط اطرافیان 2ـ امنیت 3ـ کسب و کار 4ـ حقوق متقابل 5 ـ محیط زیست 6 ـ انتقام از دشمن 7ـ استقلال و سامان کشور.

وی در پایان تأکید کرد: استقلال و سامان کشور و رفع مشکلات را در سایه امر به معروف و نهی از منکر است. استقرار و استمرار حکومت نیز با انجام این فریضه توسط مردم خواهد بود.

در این اجلاس تعدادی از استان ها به ارائه گزارش فعالیت هایشان پرداختند.

انتهای پیام/

بیمه معلم

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز رسپینا هتل تارا بنر م

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − دوازده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن