اقتصادی

حمایت از ساخت شناورهای جدید تولید داخل/ ۴ میلیون تن کالای اساسی در بنادر تجاری کشور

يکشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۹ – ۰۶:۵۶ حمایت از ساخت شناورهای جدید تولید داخل/ ۴ میلیون تن کالای اساسی در بنادر تجاری کشور

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در حال حاضر ۴ میلیون تن کالای اساسی در بنادر تجاری کشور وجود دارد و بالغ بر یک میلیون تن محموله نیز در حال تخلیه و یا در انتظار ورود به بنادر کشور است.

حمایت از ساخت شناورهای جدید تولید داخل/ ۴ میلیون تن کالای اساسی در بنادر تجاری کشور

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد راستاد درباره ساخت شناور در کشور، تصریح کرد: حمایت از ساخت شناورهای جدید توسط شناورسازی های داخلی به منظور ارتقاء ناوگان دریایی و بهره‌گیری از توانمندی‌های داخلی در دستور کار سازمان بنادر و دریانوردی، قرار دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ساخت شناور توسط تولیدکنندگان داخلی در راستای ایجاد اشتغال، توسعه صنایع دریایی، بهبود وضعیت گردشگری دریایی و ارتقاء سطح ایمنی سفرهایی دریایی است، تصریح کرد: از محل وجوه اداره شده سازمان بنادر و دریانوردی، تسهیلات ارزان قیمت خرید شناور ارائه می‌شود، البته این امر منوط به آن است که شناور مورد تقاضا، تولید داخل باشد.

راستاد تأکید کرد: ‌وجوه اداره شده سازمان بنادر و دریانوردی مکانیزم حمایتی از رونق حمل و نقل دریایی، صنایع دریایی و گردشگری دریایی را دارد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: باید بتوان فضاهای مناسبی را برای توسعه گردشگری دریایی و در کنار آن بهبود و ارتقاء ناوگان مسافربری و گردشگری دریایی با اعطایی تسهیلات فراهم کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به آخرین وضعیت کالا در بنادر کشور، گفت: در حال حاضر حدود ۴ میلیون تن کالای اساسی در بنادر تجاری کشور وجود دارد و بالغ بر یک میلیون تن محموله نیز در حال تخلیه و یا در انتظار ورود به بنادر کشور است.

وی با اشاره به اینکه میزان کالاهای اساسی و غیر اساسی در بنادر کشور بالغ بر ۷ میلیون تن است، افزود: در حال حاضر حدود ۹۲ هزار TEU کالای کانتینری در بنادر کشور وجود دارد.

مدیرعامل سازمان بنادر اضافه کرد: از مجموع میزان حمل و نقل تجارت دریایی کشور حدود ۵۰ درصد به بندر شهید رجایی و بنادر این استان اختصاص دارد؛ در راستای سیاست توزیع تخلیه و حمل کالاهای اساسی بین بنادر تجاری کشور بندر شهید رجایی توانسته است نقش آفرینی بسیار خوبی داشته باشد.

انتهای پیام/ب

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار تریبون هفت گردون بیمه رازی زمزم بایا لاستیک بارز بیمه البرز رسپینا سفر می ایران فان هفت گردون بیمه رازی زمزم بایا لاستیک بارز بیمه البرز رسپینا سفر می ایران فان

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − هشت =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن