اجتماعی

حمله به حکم قصاص؛ تلاشی برای سلب اعتمادعمومی به دستگاه قضا

سه‌شنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ – ۱۹:۲۳ حمله به حکم قصاص؛ تلاشی برای سلب اعتمادعمومی به دستگاه قضا

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اجرای حکم قصاص فردی به نام «نوید افکاری» که پیرو قتل مرحوم «حسن ترکمان» از کارمندان سازمان آب منطقه‌ای شیراز و پدر دو فرزند دختر خردسال و یک پسر نوجوان، صورت گرفته است، گفت: پرونده نوید افکاری کاملاً روشن بوده و طبق حکم قصاص، عمل شده است.

حمله به حکم قصاص؛ تلاشی برای سلب اعتمادعمومی به دستگاه قضا

سید نظام‌الدین موسوی نماینده مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار قضایی فارس، با اشاره به اجرای حکم قصاص فردی به نام «نوید افکاری» که پیرو قتل مرحوم «حسن ترکمان» از کارمندان سازمان آب منطقه‌ای شیراز و پدر دو فرزند دختر خردسال و یک پسر نوجوان، صورت گرفته است، گفت: پرونده نوید افکاری کاملاً روشن بوده و طبق حکم قصاص، عمل شده است.

وی همچنین به فضاسازی‌ دشمنان درباره این پرونده اشاره کرد و افزود: قوانین جمهوری اسلامی ایران برگرفته از اسلام است و اسلام هم حکم روشنی در قبال قصاص دارد بنابراین بخش عمده‌ای از فضاسازی‌ها در جهت نگرانی از بازسازی جدی اعتماد از سوی قوه قضائیه شکل گرفته است.

این نماینده مجلس گفت: قوه قضاییه به هیچ وجه نباید تحت تأثیر فشار‌های دشمنان قرار بگیرد. باید محکم اقدامات خود را عملیاتی کند چرا که مردم هم به هیچ وجه تحت تأثیر این جریان‌های سیاسی قرار نخواهند گرفت.

رئیس فراکسیون «رسانه و فضای مجازی» مجلس شورای اسلامی درباره راه‌اندازی هم‌زمان جنگ شناختی و جنگ اقتصادی که ذیل جنگ ترکیبی(هیبردی) به منظور عمال راهبرد فشار حداکثری رژیم آمریکا تعریف می‌شود، گفت: سیاسی‌بودن این رویکرد امری مشخص است چرا که که آمریکایی‌ها و غربی‌ها بزرگ‌ترین ناقضان حقوق بشر در دنیا هستند.

وی با اشاره به مداخله کشوری همچون آلمان در امور داخلی کشورمان که هنوز دستانش به خون ملت ایران در جریان دفاع مقدس آغشته است و از تحریم‌های دارویی ما توسط رژیم آمریکا حمایت می‌کند، اظهار داشت: آلمانی‌ها همان‌هایی هستند که بمب‌های شیمیایی را در زمان جنگ ایران و عراق در اختیار عراقی‌ها گذاشتند تا بسیاری از رزمندگان ما را شهید و مجروح کنند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه سلاح‌های آمریکایی‌ها موجب کشتار کودکان در کشورهایی همچون عراق و یمن می‌شود، اظهار داشت: مسلم است که این کشور‌ها نمی‌توانند درباره حقوق بشر صحبت کند.

عضو کمیسیون اصل نود مجلس همچنین به استانداردهای دوگانه رژیم آمریکا و برخورد‌های نژادپرستانه سردمداران این رژیم با سیاه‌پوستان اشاره کرد و گفت: پلیس نژادپرست آمریکا به بدترین وجه سیاه پوستان را سرکوب کرده و با اسلحه به طور مستقیم آن‌ها را می‌کشد بنابراین حرف زدن این کشور‌ها درباره حقوق بشر، یک شوخی است.

نمایندگی مردم «تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر، و پردیس» در مجلس یازدهم تاکید کرد: به اعتقاد بنده رویکرد فعلی این کشور‌ها دلایل دیگری هم دارد؛ اینکه از اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی که طی ماه‌های اخیر و پس از ریاست آیت‌الله رئیسی در قوه قضاییه ایجاد شده ناراحت هستند.

موسوی تاکید کرد: آیت‌الله رئیسی در بسیاری از حوزه‌ها به صورت مردمی و جدی حضور پیدا کرده و حتی اصلاح امور در دل قوه قضاییه را کلید زده است بنابراین شاید در پی برخی سیگنال‌های در داخل، غربی‌ها هم با توجه به اعتماد حاصل شده در پی عملکرد قوه قضائیه، به دنبال مقابله با آن هستند. یعنی اعتماد حاصل شده به قوه قضاییه را در افکار عمومی، به نوعی با جریان‌سازی و فضاسازی مخدوش کنند.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز هتل تارا

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × چهار =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن