سیاسی

حمله روحانی به منتقدان بودجه پالس به بیگانگان است/ بودجه با 4 نرخ ارز برای مجلس پذیرفتنی نیست

جمعه ۳ بهمن ۱۳۹۹ – ۱۷:۳۲ حمله روحانی به منتقدان بودجه پالس به بیگانگان است/ بودجه با 4 نرخ ارز برای مجلس پذیرفتنی نیست

نماینده تبریز در مجلس گفت: دولت حسن روحانی با حمله به مجلس در حال پالس دادن به بیگانگان است، اما نمایندگان به او چنین اجازه‌ای نمی‌دهند، همچنان که زیر بار4 نرخ ارز در لایحه بودجه نخواهد رفت.

حمله روحانی به منتقدان بودجه پالس به بیگانگان است/ بودجه با 4 نرخ ارز برای مجلس پذیرفتنی نیست

احمد علیرضا بیگی نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی در گفت‌‌‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، درباره اظهارات اخیر حسن روحانی علیه مجلس با موضوع بودجه 1400 اظهار داشت: دولت حسن روحانی با شیوه و روشی که پیش گرفته در حال پالس دادن به بیگانگان است.

وی خاطرنشان کرد: لایحه بودجه 1400 به بودجه فروپاشی کشور و اضمحلال نظام شبیه بود اما مجلس یازدهم برای آن چاره‌جویی کرد و اجازه عملیاتی شدن این سناریو را به دولت حسن روحانی نداد.

علیرضا بیگی گفت: مجلس زیر بار بودجه‌ای که حسن روحانی تنظیم کرده و اعداد و ارقام آن کاملا غیرواقعی است و با نگاه خاص سیاسی از جمله اینکه کشور در نهایت ناچار به تسلیم در برابر آمریکاست تنظیم شده، نخواهد رفت.

نماینده تبریز در مجلس تصریح کرد: دولت حسن روحانی با اقدامات خاص سیاسی که قبل از انتخابات مجلس یازدهم انجام داد تلاش کرد پیش از متولد شدن مجلس یازدهم آن را ناکارآمد نشان دهد و به همین علت، برخی رسانه‌‌های اصلاح‌طلب، صفت مجلس حداقلی را دولتمردان به کار می‌برند.

وی گفت:‌ دولت دوازدهم سناریوی جدیدی را با عنوان دولت حداقلی در 1400 دنبال می‌کند و برنامه‌ریزی‌های لازم را برای اجرای برخی کارها انجام داده‌اند و به همین دلیل به مجلس یازدهم حمله کرده و نمایندگان آن را فاقد توانایی لازم برای 4 عمل اصلی محاسباتی و ریاضی می‌خواند.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور اظهار داشت: دولت در لایحه بودجه 1400، چهار نوع قیمت ارز را در نظر گرفته است که درآمد حاصل از نفت را با رقم پایینی محاسبه کرده و 8 میلیارد دلار از درآمدهای این موضوع را با رقم 4200 تومانی در نظر گرفته و بیشتر تلاش کرده که دست خود را برای چند ماه پایانی عمرش باز کند برای آنکه بتواند به هر مقداری که می‌تواند این درآمدها را هزینه کند.

وی افزود: موضوع ناکارآمد نشان دادن مجلس یازدهم سناریویی است که دولت قبل از تشکیل این دوره از مجلس دنبال می‌کرده است و حتی به همین دلیل نزدیک انتخابات مجلس یازدهم قیمت بنزین را به یکباره سه هزار تومان کرد و نخواست که از تجارب قبلی که در طول 40 سال اخیر در جمهوری اسلامی در این باره وجود دارد استفاده کند.

نماینده تبریز در مجلس خاطرنشان کرد: در سال‌های برگزاری انتخابات هیچگاه افزایش قیمتی نداشته‌ایم ولی دولت روحانی نزدیک انتخابات مجلس، بنزین 3 هزار تومانی را به مردم تحمیل کرد و تلاش کرد تا به تصمیماتی که مردم برای حضور در انتخابات دارند مسیر خاصی بدهد.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار تریبون هفت گردون بیمه رازی زمزم بایا لاستیک بارز رسپینا ایران فان هفت گردون بیمه رازی زمزم بایا لاستیک بارز رسپینا ایران فان

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 1 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن