سیاسی

حوزه و دانشگاه هر زمان بتوانند موانع کشور را به فرصت تبدیل کنند؛ موفق شده‌اند

پنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۹ – ۱۱:۳۵ حوزه و دانشگاه هر زمان بتوانند موانع کشور را به فرصت تبدیل کنند؛ موفق شده‌اند

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه حوزه و دانشگاه اگر موانع پیش روی نظام اسلامی را تبدیل به فرصت کنند موفق شدند؛ گفت: دشمن اساساً با انقلاب مخالف بوده و همواره موانعی در مسیر ما ایجاد خواهد کرد.

حوزه و دانشگاه هر زمان بتوانند موانع کشور را به فرصت تبدیل کنند؛ موفق شده‌اند

به گزارش خبرنگار تشکل های دانشگاهی خبرگزاری فارس؛ نشست تخصصی دستاوردهای حوزه و دانشگاه در نظام تعلیم و تربیت اسلامی به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان به مناسبت سالروز وحدت حوزه و دانشگاه برگزار شد.

حجت الاسلام دادگر مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان در این‌ نشستی ضمن گرامیداشت‌ سالروز وحدت حوزه و دانشگاه گفت: حوزه و دانشگاه دو بال مهم نظام اسلامی هستند و وحدت این دو می تواند اتفاقات خوبی را در کشور رقم بزند.

حجت الاسلام دادگر افزود: اقدامات و سیاست های اساسی و همکاری های علمی، فکری، هنری، فرهنگی و معنوی حوزه و دانشگاه با وحدت در هدف توانسته ساخت‌های نرم‌افزاری نظام اسلامی را استحکام ببخشد.

وی در ادامه با اشاره به وظایف دانشگاه و حوزه برای تحقق اهداف بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی تصریح کرد: تکلیف ما در گام دوم انقلاب روشن است. ما اکنون تکلیف خیلی سنگینی بر عهده داریم.

این استاد دانشگاه ادامه داد: تحقق راهبردها و اهدافی که مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم به آن تاکید فرمودند؛ می‌طلبد با اقدامات و راهبردهای ایجابی و سلبی بتوانیم در گام دوم انقلاب به توفیقات بزرگی برسیم.

حجت الاسلام دادگر در ادامه با اشاره به اهمیت ایجاد تحول در انسان اظهار داشت: اساسا انسان به تحول نیاز دارد تا بتواند مفید واقع شود؛ فطرت انسان نیاز به تحول دارد و انسان نیاز دارد به اینکه حرکت کند و هم در خود و هم در اطراف از تحول ایجاد کند.

وی افزود: انسان از استعدادهای بالایی برخوردار است و این می طلبد که انسان ارزش و قدر خودش را بداند. این کلید واژه ای است که می‌تواند برای ما دستاوردها و رهاوردهای بالایی داشته باشد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان اضافه کرد: قطعا با رسالتی که در این عالم و در گام دوم بر عهده ما گذاشته شده می طلبد انسان منفعل، بی خاصیت و کم خاصیت نباشد و در یک جا ننشیند و فعال باشد.‌ انسان برای رفع نیازهای خود و مخاطبانش نیاز است تامل، تفکر و برنامه ریزی کند.

حجت الاسلام دادگر یادآور شد: ممکن است این سوال مطرح شود که آیا حرکت به هر طریقی برای رسیدن به هدف؛ درست است؟ باید بگویم تا وقتی حرکت تحولی ما جهت و هدف نداشته باشد ما دور خودمان خواهیم چرخید و خیلی نتیجه‌ای حاصل نخواهد شد.

وی افزود: پس باید ابتدا به هدف دار بودن و جهت دار بودن حرکت تحولی توجه کرد اما این مهم است که ما از چه مسیری می خواهیم به سمت هدف خود برویم و اینکه بگوییم باید از هر مسیری به هدف برسیم و هدف وسیله را توجیه می کند، درست نیست.

وی اظهار داشت: ما باید سعی کنیم به همان نسبتی که توانمندی داریم عمل کنیم.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان گفت: ما باید طرح کلی داشته باشیم برای اینکه مشخص کنیم چگونه قرار است در مسیر تحولی حرکت کنیم. باید بدانیم طرحی که می‌خواهد ما را به هدف برساند کجا می خواهد اجرا شود و اینکه با چه کسانی قرار است این حرکت تحولی اتفاق بیفتد و با چه روشی و با چه سازماندهی و ابزاری قرار است این کار انجام شود.

حجت الاسلام دادگر اضافه کرد: ما باید از اختلافات و موانع در مسیرخود برای تحول فرصت ایجاد کنیم و نباید از افرادی که با ما همراهی ندارند غفلت کنیم. پس هدف در نظام تربیتی اسلام را باید رشد مخاطب و افراد بدانیم.
وی افزود: در این مسیر ما وظیفه تبیین و روشنگری داریم و باید فضایی را ایجاد کنیم که زمینه رشد مخاطب ایجاد شود.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان یادآور شد: ما باید فهم عمیقی از طرح کلی اسلام داشته باشیم و این نیازمند این است که آگاهی و قدرت روحی و ظرفیت پیدا کنیم. آگاهی؛ ظرفیت و قدرت روحی بسیار مهم است.

وی افزود: بدون ظرفیت انسان دچار خسارت خواهد شد و قطعاً اگر انسان از ظرفیت غافل شود از بین خواهد رفت.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان خاطرنشان کرد: برای بالا رفتن ظرفیت باید در پی عمل صالح باشیم و با موانعی که در مسیر ما وجود دارد آشنا شویم و در مقابل موانعی که وجود دارد نگوییم کاری نمی‌شود کرد این از خطاهای جدی است.

حجت الاسلام دادگر یادآور شد: ما باید تلقی خودمان را نسبت به موانع تغییر دهیم و موانع را تبدیل به فرصت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: حوزه و دانشگاه اگر موانع پیش روی نظام اسلامی را تبدیل به فرصت کنند موفق شدند؛ دشمن اساساً با تولید انقلاب مخالف بوده و همواره موانعی در مسیر ما ایجاد خواهد کرد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان ادامه داد: ما باید به خودمان تذکر بدهیم و یادآوری کنیم. به ائمه اطهار متوسل شویم تا بتوانیم حل مشکلات را تسهیل کنیم.

وی گفت: ما باید خودمان را با آنهایی که در مسیر باطل ایستادند مقایسه کنیم. ما باید با امید، توکل، توسل، همت و تلاش علمی به افق های بلند دست پیدا کنیم.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان در پایان اظهار داشت: حتی اگر ما هم بخواهیم ساکت بنشینیم دشمنان ما را رها نخواهند کرد پس باید با قدرت به مسیر خود ادامه دهیم و انشاالله با ظرفیت هایی که در حوزه و دانشگاه وجود دارد بتوانیم در ادامه مسیر موفق باشیم.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe هفت گردون زمزم فراگستر رسپینا لاستیک بارز سفر می ایران فان بیمه البرز هفت گردون زمزم فراگستر رسپینا لاستیک بارز سفر می ایران فان بیمه البرز

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + ده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن