سیاسی

حوزویان و دانشگاهیان مغز متفکر جامعه هستند

پنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۹ – ۱۱:۳۷ حوزویان و دانشگاهیان مغز متفکر جامعه هستند

رئیس دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه حوزویان و دانشگاهیان مغز متفکر جامعه هستند؛ گفت: دانشگاه‌ و حوزه می‌توانند به عنوان دو مرکز برای تمامی پیشرفت‌های کشور باشند.

حوزویان و دانشگاهیان مغز متفکر جامعه هستند

به گزارش خبرنگار تشکل های دانشگاهی خبرگزاری فارس؛ نشست تخصصی دستاوردهای حوزه و دانشگاه در نظام تعلیم و تربیت اسلامی به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان به مناسبت سالروز وحدت حوزه و دانشگاه برگزار شد.

حسین خنیفر رئیس دانشگاه فرهنگیان در این نشست گفت: یکی از خجسته ترین پیام‌های انقلاب بعد از پیروزی، بحث وحدت حوزه و دانشگاه است. امام(ره) در سال ۴۶ در پاسخ به دانشجویان مسلمان اروپا بحث ارتباط دانشگاه و حوزه را ارج نهادند و در سال ۵۹ هم در پیام نوروزی خود طرح وحدت حوزه و دانشگاه را باز کردند.

وی با اشاره به بیانات امام درباره وحدت حوزه و دانشگاه تصریح کرد: برخی‌ها که شناخت چندانی از حوزه ندارند فکر می‌کنند حوزه محیطی برای تدریس علوم قدیمی و تکراری است در حالی که حوزه پایه گذار علم جدید است.

خنیفر در ادامه با اشاره به ویژگی‌های حوزه و دانشگاه گفت: دانشگاه و حوزه هر کدام ویژگی‌هایی دارند که این‌ویژگی‌ها در کنار هم می‌تواند اتفاقات خوبی را رقم بزند و غوغا کند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان تاکید کرد: روحانیان و دانشگاهیان مغز متفکر جامعه هستند و دانشگاه‌ها و حوزه های علمیه می‌توانند به عنوان دو مرکز برای تمام ترقیات و پیشرفت های کشور باشند البته از طرفی هم می توانند مرکز برای تمام انحرافات و انحطاط هم باشند.
انتهای پیام/

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe هفت گردون زمزم فراگستر رسپینا لاستیک بارز سفر می ایران فان بیمه البرز هفت گردون زمزم فراگستر رسپینا لاستیک بارز سفر می ایران فان بیمه البرز

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 4 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن