سیاسی

خصوصی‌سازی ابهت معلم را نشانه گرفته است/ معلم کلید موفقیت آموزش و پرورش است

سه‌شنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۹ – ۱۶:۳۳ خصوصی‌سازی ابهت معلم را نشانه گرفته است/ معلم کلید موفقیت آموزش و پرورش است

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس گفت: اگر نگاه مولد به آموزش و پرورش گسترش یابد، خصوصی‌سازی در آموزش و پرورش متوقف خواهد شد، چرا که خصوصی‌سازی آموزش و پرورش، ابهت و شان و جایگاه معلمان را نشانه گرفته است.

خصوصی‌سازی ابهت معلم را نشانه گرفته است/ معلم کلید موفقیت آموزش و پرورش است

به گزارش خبرگزاری فارس، حمیدرضا حاجی بابایی رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس در سی وچهارمین اجلاس روسای آموزش و پرورش که به صورت مجازی و با رهنمودهای مقام معظم رهبری امروز سه شنبه، ۱۱ شهریور به مدت دو روز شروع به‌کار کرد، اظهار داشت: رهنمودهای امروز مقام معظم رهبری نکته ای بود که ما چندین سال، بعنوان قلب سند تحول بنیادین به آن تاکید داشته‌ایم.

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس تاکید کرد: این که مقام معظم رهبری فرمودند تنها راه بکار گیری نیروی انسانی در آموزش وپرورش، دانشگاه فرهنگیان است و ما جز از طریق دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی راه دیگری نداریم، در ماده ۶۳ برنامه ششم مصوب شده است و هر آنچه غیر از این عمل شده است،غیر قانونی است.

حاجی بابایی افزود: هر حرفی که در آموزش وپرورش قرار است، گفته شود، توسط معلم بیان می شود، وقتی معلم می‌خواهد وارد کلاس شود و مدیریت یک کلاس درس را عهده دار شود، باید همانطور که برای آموزش فرزند خود حساسیت داریم، به این مقوله هم نگاه کنیم.

وی یادآوری کرد، در جلسه فراکسیون فرهنگیان که حدود دو هفته قبل، با حضور وزیر تشکیل شد، بر یک قرارداد مشترک به تفاهم رسیدیم که، هرچه معلم می‌خواهیم از دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی بگیریم.

رئیس فراکسیون فرهنگیان گفت: در این مقوله سه مولفه مورد نظر است، ساختمان، که با تفاهم استانداری‌ها برای حل مشکل کوتاه مدت از ظرفیت های فضاهای استانی باید استفاده شود.

وی ادامه داد: مولفه دوم اساتید هستند، که هزاران معلم متخصص در آموزش وپرورش وجود دارند،که در زمینه آموزش و یادگیری حرف برای گفتن دارند و در کنار آن از اساتید برجسته سایر دانشگاه‌ها به صورت حق التدریس فراخوان شود.

حاجی بابایی سومین مولفه را، اعتبار و پول برشمرد و افزود: با استفاده از ظرفیت‌های قانونی اعتبار لازم برای توسعه دانشگاه فرهنگیان مصوب خواهد شد و معتقدیم در این زمینه باید تمام موانع شناسایی و حذف شوند.

وی تصریح کرد: معلم را باید دانشگاه فرهنگیان تربیت کند، این رویکرد از جهت تخصصی شدن، شیوه‌های یاددهی و یادگیری است، زیرا در هر دوره باید معلم متخصص آن دوره بکار گرفته شود.

رئیس فراکسیون فرهنگیان تاکید کرد، برای مثال باید به گونه‌ای برنامه ریزی شود، که در چندسال آینده در دوره ابتدایی فقط معلم متخصصی که برای این دوره تربیت شده است، به تدریس اشتغال داشته باشد.

وی گفت: استراتژی دانشگاه فرهنگیان ودانشگاه شهید رجایی باید تربیت معلم لیسانس، فوق لیسانس و دکترا تا ده سال آینده باشد و به گونه ای بودجه ها را مدیریت کنیم که نسبت معلم به دانش آموز به بالاترین استانداردها برسد.

حاجی بابایی با تشکر از معلمان با توجه به این که در سخت‌ترین شرایط شیوع بیماری کرونا، آموزش وپرورش دانش آموزان تعطیل نشد، گفت: نگاه هزینه‌ای به آموزش وپرورش باعث می شود، زاویه دید در تخصیص منابع مالی وانسانی به آموزش وپرورش محدود شود، در صورتی که آموزش وپرورش یک نهاد مولد است و نیروی انسانی کارآمد و متعهد بزرگترین خروج آموزش وپرورش، متعالی و تمام ساحتی است.

وی تاکید کرد: در این زمینه مقام معظم رهبری بارها تاکید فرموده‌اند که در تخصیص منابع به آموزش وپرورش محدویتی قائل نشوید، زیرا منشاء تحول‌های حیات آفرین، دستگاه تعلیم وتربیت زنده و پویاست.

رئیس فراکسیون فرهنگیان گفت: اگر نگاه مولد به آموزش و پرورش گسترش یابد، خصوصی سازی در آموزش و پرورش متوقف خواهد شد، چرا که خصوصی سازی آموزش و پرورش ابهت و شان و جایگاه معلمان را نشانه گرفته است.

وی تاکید کرد، تمام فرمایشات امروز رهبری این حقیقت را به اذهان متبادر می‌کند، که معلم تنها کلید موفقیت آموزش وپرورش است و معلم خرید خدمت و قراردادی نمی‌توان، آموزش وپرورش متعالی و تمام ساحتی را انتظار داشت، چرا که وقتی کرامت معلم حفظ نشود، چگونه انتطار داریم، خروجی آموزش وپرورش انسانهایی کریم و بزرگ باشند.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز هتل تارا م

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 1 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن