اقتصادی

خطر بیکاری 10 میلیون نفر بخاطر اوضاع نابسامان صنعت هواپیمایی آمریکا

يکشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۹ – ۱۷:۱۴ خطر بیکاری 10 میلیون نفر بخاطر اوضاع نابسامان صنعت هواپیمایی آمریکا

شرکت‌های هواپیمایی آمریکا تاکنون هزاران نفر از کارمندان خود را اخراج کرده و ممکن است در صورتی که دولت این کشور نتواند کمک‌های بیشتری برای آنها فراهم کند تعداد بیشتری از کارکنان خود را تعدیل کند.

خطر بیکاری  10 میلیون نفر بخاطر اوضاع نابسامان صنعت هواپیمایی آمریکا

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از راشاتودی، شرکت‌های هواپیمایی آمریکایی تاکنون هزاران نفر از کارمندان خود را اخراج کرده و ممکن است در صورتی که دولت این کشور کمک‌های بیشتری برای این صنعت بحران زده در نظر نگیرد افراد بیشتری که مستقیم یا غیرمستقیم با این صنعت سر وکار دارند، بیکار شوند.

شیوع ویروس کرونا تقاضا برای مسافرت‌های هوایی رابه شدت کاهش داده و در واقع اوضاع به شدت اسفناکی را برای شرکت‌های هواپیمایی ایجاد کرده است.

دنیس تاجر، سخنگوی انجمن خلبانان متحد آمریکا، طی مصاحبه‌ای گفت که شرکت هواپیمایی آمریکن ایرلاینز قصد دارد پس از انقضای طرح کمک‌های دولتی 19 هزار نفر از کارمندانش را اخراج کند و شرکت یونایتد ایرلاینز نیز هم بیش از 13 هزار نفر از کارمندانش را در فهرست اخراجی‌ها قرار داده است.

وی گفت این اتفاقات واقعا روحیه افراد را تضعیف می‌کند. در حال حاضر 10 میلیون شغل در صنعت هواپیمایی جهان وجود دارد که با آن در ارتباط است و در صورتی که دولت کاری نکند تعداد افراد بیکار شده رشد خواهد کرد.

تاجر که خلبان شرکت هواپیمایی آمریکن است،‌ گفت فشار مالی که هم اکنون بر شرکت‌های هواپیمایی وارد می‌شود بسیار سنگین است و در صورتی که کمک‌های بیشتری به این صنعت انجام نشود روند بهبود اوضاع متوقف خواهد شد و 10ها میلیارد دلاری که در قالب بسته‌های کمک کرونایی به شرکت‌ها شده است هدر خواهد رفت.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز هتل تارا

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 4 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن