سیاسی

خط‌شکنی یک تنه حسینیان؛ در زمانه حاکمیت سایه سنگین دوم خرداد

سه‌شنبه ۴ شهریور ۱۳۹۹ – ۱۹:۱۶ خط‌شکنی یک تنه حسینیان؛ در زمانه حاکمیت سایه سنگین دوم خرداد

وزیر اسبق ارشاد تصریح کرد: یک نمونه از شهامت و صراحت مثال زدنی مرحوم حجت‌الاسلام حسینیان را در زمانه‌ حاکمیت سایه‌ سنگین پیام دوم خرداد شاهد بودیم که یک تنه خط‌شکنی کرد و در تلویزیون حرف دل نیروهای انقلاب را بر زبان راند.

خط‌شکنی یک تنه حسینیان؛ در زمانه حاکمیت سایه سنگین دوم خرداد

به گزارش خبرگزاری فارس، سید محمد حسینی وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی طی پیامی فقدان حجت‌الاسلام روح الله حسینیان رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی را تسلیت گفت.

متن پیام تسلیت وزیر اسبق ارشاد به این شرح است:

باسمه تعالی

"الذی خلق الموت و الحیوة لیبلوکم أیکم أحسن عملا"

درگذشت روحانی پارسا، با فضیلت، انقلابی، شجاع، پیرو صادق امام و یار وفادار رهبری، حضرت حجت الاسلام والمسلمین روح الله حسینیان را تسلیت عرض می‌کنم.

مرحوم حسینیان از چهره‌های مبارز دوران انقلاب و از شخصیتهای صاحب نظر، پرتلاش، مؤثر و منشا خدمت به مردم و نظام اسلامى در مسئولیتهای مختلف ازجمله در دستگاه قضایی، نمایندگی مجلس و ریاست مرکز اسناد انقلاب اسلامی بود.

با همت والا و اعتقاد راسخ کوشید تا مانع تحریف تاریخ معاصر شود و گنجینه‌ی ارزشمندی از رویدادهای ۶۰ سال اخیر، خاطرات بزرگان، مدارک و اسناد انقلاب اسلامی و نیز آثار قلمی خود را به عنوان باقیات صالحات به یادگار گذارد، تا حقایق نهضت امام خمینی کتمان و یا واژگونه جلوه داده نشود.

این روحانی غیور در بیان مواضع انقلاب و روشنگری در مورد غربگرایان و روشنفکرانِ بیمار هیچ گونه ملاحظه و واهمه‌ای از جوسازیها و هیاهوها نداشت؛ مصداق بارزی از مجاهدان فی سبیل‌الله بود که در راه خدا و انجام تکلیف شرعی از ملامت سرزنش کنندگان هراسی ندارند و در برابر هجمه‌ها و ناسزاها خم به ابرو نمی‌آورند ( ولا یخافون لومة لائم).

یک نمونه از این شهامت و صراحت مثال زدنی را در زمانه‌ی حاکمیت سایه‌ی سنگین پیام دوم خرداد شاهد بودیم که یک تنه خط‌شکنی کرد و در برنامه زنده تلویزیونی حرف دل نیروهای انقلاب و همه کسانی را که خون دل می‌خوردند اما جرأت بیان نداشتند یا به مصلحت نمی‌دانستند، بر زبان راند و آغازگر نقدی جدی بر فضا و افکار غالب بر آن دوره شد.

حال که روح بلندش بعد از مدتها تحمل بیماری، در ماه ماتم و عزای مولایش حضرت سیدالشهدا، به جوار رحمت حق شتافته، دعا می‌کنیم که بر سفره‌ی "عند ربهم یرزقون" میهمان و با شهدای کربلا محشور شود. روحش شاد و یادش گرامی باد.

سید محمد حسینی ۹۹/۶/۴

وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

بیمه معلم

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز رسپینا هتل تارا بنر م

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 2 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن