اقتصادی

خط لوله دوم انتقال گاز روسیه به اروپابه زودی تکمیل می‌شود

چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ – ۱۴:۳۳ خط لوله دوم انتقال گاز روسیه به اروپابه زودی تکمیل می‌شود

وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد: خط لوله انتقال گاز روسیه به اروپا موسوم به نورد استریم2 در آینده نزدیک تکمیل خواهد شد.

خط لوله دوم انتقال گاز روسیه به اروپابه زودی تکمیل می‌شود

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از راشا تودی، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، اعلام کرد: علی رغم فشارهای آمریکا علیه شرکت‌هایی که در پروژه خط لوله انتقال گاز روسیه به اروپا موسوم به نورد استریم2 حضور دارند، این خط لوله به زودی تکمیل خواهد شد.

لاوروف روز گذشته با هیکو ماف، وزیر امور خارجه آلمان، دیدار کرد.

لاوروف پس از این دیدار تاکید کرد: تمام کسانی که در اجرای این خط لوله دخیل هستند از جمله روسیه و آلمان اراده کردند تا آن را تکمیل کنند.

این دیپلمات روس تاکید کرد: از نظر من شرایط به گونه‌ای است که نشان می‌دهد این خط لوله به زودی تکمیل خواهد شد.

لاوروف گفت که کشورهای اروپایی باید سیاست‌های حوزه انرژی را با اراده خود تعیین کنند.

در حالی شاهد این اظهارات هستیم که واشنگتن فشارهای خود را علیه شرکت‌های فعال در اجرای این پروژه گازی بیشتر کرده و تحریم‌های خود را نه تنها به شرکت‌هایی که به صورت مستقیم در این پروژه حضور دارند اعمال کرده است، بلکه سرمایه گذاران و شرکت‌های بیمه‌ای را هم در معرض تحریم قرار داده است.

اوایل ماه جاری تعدادی از سناتورهای آمریکایی تهدید کردند که تحریم‌های بسیار مخربی را علیه بندر مکران آلمان در دریای بالتیک در صورت ادامه همکاری این بندر با پروژه نورد استریم2 اعمال خواهند کرد.

بندر مکران جایی است که کشتی‌های فعال در پروژه نورد استریم2 در آن پهلو می‌گیرند.

برلین بارها با رد سیاست‌های خصمانه آمریکا در این باره گفته است که با سیاست آمریکا در اعمال تحریم‌های فرامرزی، مخالف است.

لاوروف گفت: آمریکا برای رسیدن به اهداف سیاسی و اقتصادی خود هیچ حد و مرزی قائل نیست.

شرکت آلمانی یونیپر، که یکی از حامیان مالی نورد استریم2 به شمار می‌رود گفته که علی رغم اینکه امیدوار است این پروژه همان گونه که برنامه ریزی شده بود تکمیل شود، اما باید بدترین اتفاقی را که فروپاشی این پروژه گازی است را هم مدنظر قرار داد.

آندره آس شرنبک، در این باره گفت: فشارها به شدت افزایش یافته است. بدترین سناریو این است که پروژه نورد استریم2 نیمه کاره رها شود و در این صورت سوال اینجاست که آیا ما می‌توانیم پول خود را پس بگیریم یا خیر.

خط لوله انتقال گاز نورد استریم2 در صورت تکمیل سالانه 55 میلیارد مترمکعب گاز روسیه را به اروپا منتقل خواهد کرد و ظرفیت صادرات مسکو به بروکسل را با توجه به وجود یک خط لوله گازی دیگر دو برابر می‌کند. این پروژه در دسامبر سال 2019 و در حالی که حدود 100 کیلومتر از لوله گذاری آن باقی مانده بود، به خاطر تهدید آمریکا به اعمال تحریم از سوی شرکت‌های اروپایی به خصوص آلسیز سوئیس نیمه کاره رها شد.

روسیه از آن زمان اعلام کرد که با تجهیزات خود این خط لوله را تکمیل خواهد کرد و بر همین اساس یک کشتی لوله گذاری از شرق دور روسیه راهی دریای بالتیک شد. این کشتی چند هفته پیش وارد محدوده لوله گذاری شد و از طرف دیگر دولت دانمارک هم اعلام کرد لوله گذاری پروژه لوله گازی نورد استریم2 بلامانع است. پیشتر این ادعا مطرح شد که لوله گذاری نورد استریم2 در نزدیکی محل دفن سلاح‌های شیمیایی جنگ جهانی در دریای بالتیک انجام خواهد شد که مقامات دانمارکی گفتند اجرای این خط لوله از فاصله ایمن از محل دفن سلاح‌ها انجام خواهد شد.

روسیه می‌گوید: قصد دارد تا ماه‌های نخست سال 2021 اجرای پروژه را به طور کامل تمام کند.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

بیمه معلم

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز رسپینا هتل تارا م

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − 8 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن