اقتصادی

خودکفایی ایران در مرغ لاین تا سال آینده /مصرف پروتئین در ایران بالاتر از ا ستاندارد جهانی است

يکشنبه ۲ شهریور ۱۳۹۹ – ۱۱:۰۴ خودکفایی ایران در مرغ لاین تا سال آینده /مصرف پروتئین در ایران بالاتر از ا ستاندارد جهانی است

معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی بابیان اینکه خودکفایی ایران در مرغ لاین تا سال آینده محقق می شود، گفت: مصرف پروتئین در ایران بالاتر از ا ستاندارد جهانی و توصیه های بهداشت جهانی است.

خودکفایی ایران در مرغ لاین تا سال آینده /مصرف  پروتئین در ایران بالاتر از ا ستاندارد جهانی است

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، مرتضی رضایی معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی امروز در نشست خبری به مناسبت هفته دولت که در ساختمان وزارت جهاد کشاورزی برگزارشد اعلام کرد: میزان مصرف پروتئین در مردم ایران حدود 36.5 گرم در روز است که نسبت به توصیه های بین المللی بسیار بالاتر است.

رضای گفت: سازمان بهداشت جهانی توصیه می کند که میزان پروتئین مصرفی روزانه برای هر فردا حدود 29 گرم در روز مناسب است اما میزان مصرف پروتئین روزانه برای هر فرد ایرانی حدود 36.5 گرم است.

خودکفایی ایران در مرغ لاین تا سال آینده

به گفته رضایی ایران امسال تا 50 درصد در استفاده از مرغ لاین ایرانی خودکفا می شود و سال آینده تمام مزارع مرغ کشور از مرغ لاین ا یرانی استفاده خواهند کرد.

وی گفت: متاسفانه در سالهای گذشته بسیاری از کشورها فکر می کردند که مرغ لاین ایرانی از بین رفته است اما اکنون 140 هزار اجداد مرغ لاین وارد کشور می شود و تا سال آینده در تمام مزارع از مرغ لاین ایرانی استفاده خواهد شد.

بسته های حمایتی برای استفاده کنندگان مرغ لاین

معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی گفت: برای تولید کنندگانی که از مرغ لاین استفاده می کنند مشوق هایی در نظر گرفته شده از جمله با بانک کشاورزی هماهنگ شده که به ازای هر قطعه مرغ اجداد 200 هزار تومان با سود 6 درصد تسهیلات داده می شود.

وی افزود همچنین تمام نهاده پرورش دهندگان مرغ لاین تامین شده و محصولات انها به صورت تضمینی خریداری می شود و حتی برای صادرات آنها هم برنامه ریزی می شود.

رضایی به بهره وری و عملکرد مرغ لاین هم اطمینان داد و گفت کسانی که فکر می کنند این مرغ بهره وری کمتری دارند چنین فکری درست نیست و این نوع مرغ ها بهره وری بسیار خوبی دارند.

ادامه دارد..

اخبار مرتبط

بیمه معلم

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز رسپینا هتل تارا م

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + چهار =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن