سیاسی

« خیرالنساء صدخروی»؛ نمونه‌ای از زنان مؤمن انقلابی

شنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۹ – ۱۳:۴۷ « خیرالنساء صدخروی»؛ نمونه‌ای از زنان مؤمن انقلابی

خیر النساء صدخروی نمونه‌ای از زنان مؤمن انقلابی است، زنی که از میان ما پرکشید، زنی که در پشتیبانی از نیروهای انقلاب در جبهه‌های دفاع مقدس و در خدمات رسانی به مدافعان حرم نقش بسزایی ایفا کرد.

« خیرالنساء صدخروی»؛ نمونه‌ای از  زنان مؤمن انقلابی

به گزارش خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، محدثه رشید فعال دانشجویی طی یادداشتی نوشت: خیرالنساء صدخروی، زنی که در پشتیبانی از نیروهای انقلاب در جبهه‌های دفاع مقدس نقش محوری داشت و در سال های اخیر هم گزارش های متعددی از فعالیت وی برای کمک به مدافعان حرم منتشر شد، متاسفانه آسمانی شد و از میان ما پرکشید. زنی که انقلابی و پشتیبان دفاع مقدس بود و در این مسیر به همراه خانواده اش زحمات زیادی کشید.

یکی از موضوعاتی که در طول تاریخ در معرض آراء و تفسیرهای گوناگون قرار گرفته و همواره دچار افراط و تفریط شده است، شخصیت و جایگاه فردی، خانوادگی و اجتماعی زن است.

کتاب « نان سال های جنگ» روایتی زیبا، جذاب، خواندنی و با اخلاص از زنان روستایی در شمال شرقی خراسان رضوی به نام «صدخرو» است.

زنانی که با فعالیت های مخلصانه و مادرانه خود در خانه و روستا ثابت کردند که جنگ ما چهره ای زنانه هم داشت و زن هم می تواند نقشی تمدنی داشته باشد و خود را علاوه بر بعد فردی و خانوادگی ذیل جامعه و اجتماع نیز تعریف کند. درواقع تداعی کننده « کلکم راع، و کلکم مسؤول » باشد.

زنانی که هر کدام به مثابه «شهید علیمردانی» بودند که وقتی از کاری فارغ می شدند کاری دیگر را شروع و نقش آفرینی می کردند و مدام در تکاپو برای خدمت رسانی به جنگ بودند.

زنانی که علاوه بر همسرداری و تربیت فرزند و خانه داری، با توجه به شرایط کشور نقش خود را پیدا کردند و خدمت رسانی در جنگ را هم بر خود واجب دانستند. پشت و پناه همسران و پسران خود برای رفتن به جبهه ها شدند.

جنگ فرصتی برای بروز استعدادها و توانایی های زنان کشورمان شد.

روایت مادرانی است که هر کدام می توانند به عنوان الگویی به دختران و زنان معرفی شوند و هرکس متناسب با شرایط خود از این کتاب الگو برداری کند.

در یک کلام زن تراز انقلاب اسلامی را که مفهوم انقلاب و اسلام و نقش خود را فهم کرده است را می توان به عنوان یک مکتب مورد پژوهش قرار داد.

خیر النساء صدخروی نمونه ای از زنان مؤمن انقلابی است. خداوند او را با حضرت زهرا(س) محشور کند و روحش شاد.

راهش ادامه دار و پر رهرو…..

انتهای پیام/

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe هفت گردون زمزم فراگستر رسپینا لاستیک بارز سفر می ایران فان بیمه البرز هفت گردون زمزم فراگستر رسپینا لاستیک بارز سفر می ایران فان بیمه البرز

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − هفت =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن