سیاسی

داداشی: بازار مسکن با رفع سوءمدیریت و قطع نفوذ دلالان قابل مدیریت است

يکشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۹ – ۰۸:۱۳ داداشی: بازار مسکن با رفع سوءمدیریت و قطع نفوذ دلالان قابل مدیریت است

نایب رئیس کمیسیون اصل نود مجلس دهم گفت: گرانی‌ها در کشور اغلب به خاطر سوءمدیریت‌ها است و برای مثال فولاد که صد درصد در داخل تولید می‌شود به خاطر سوءمدیریت‌ها و نفوذ دلالان از کیلویی 6 هزار تومان به کیلویی 20 هزار تومان رسیده است.

داداشی: بازار مسکن با رفع سوءمدیریت و قطع نفوذ دلالان قابل مدیریت است

ولی داداشی نایب رئیس کمیسیون اصل نود مجلس دهم در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به تلاطم‌های موجود در حوزه اقتصادی کشور گفت: مشکلات اقتصادی امروز کشور نه فقط به خاطر تحریم‌ها بلکه بیشتر به خاطر سوء مدیریت‌هاست.

وی افزود: برای مثال کالاهایی که صد درصد در داخل تولید می‌شود که به بهانه تحریم‌ها گران می‌شود و ما در همین زمینه شاهد افزایش چشمگیر قیمت فولاد و آهن که تولید آن هیچ ربطی به خارج از کشور ندارد، هستیم.

نایب رئیس کمیسیون اصل نود مجلس دهم اظهار داشت: افزایش قیمت فولاد و آهن در کشور نتیجه سوءمدیریت‌هاست که باعث نفوذ دلالان در این عرصه شده و ما شاهد افزایش قابل توجه قیمت این محصول در کشور هستیم.

داداشی خاطرنشان کرد: سوءمدیریت‌ها و نفوذ دلالان باعث شده تا قیمت فولاد از کیلویی 6 هزار تومان به 20 هزار تومان افزایش پیدا کند و یا درباره ایزوگامی که صد درصد در داخل تولید می‌شود از متری 8 هزار تومان به 22 هزار تومان و بعضا به 26 هزار تومان رسیده است.

وی افزود: در مورد سیمان هم وضع به همین ترتیب است که با وجود تولید صد درصدی آن در داخل، قیمت آن افزایش چشمگیری را نشان می‌دهد و وقتی این محصولات بی دلیل و به خاطر سوءمدیریت‌ها افزایش قیمت‌ها داشته باشد، طبیعی است که بازار مسکن هم دچار تلاطم می‌شود.

نایب رئیس کمیسیون اصل نود مجلس دهم اظهار داشت: تمام مصالح مورد نیاز برای ساخت مسکن در کشور تولید می‌شود، مگر کالاهای لوکسی که برای تزئینات ویژه نیاز است که از خارج وارد شود که آن را نمی‌توان جزو موارد ضروری دانست، پس نتیجه می‌گیریم افزایش قیمت مسکن به خاطر گران شدن مصالح، آن هم مصالحی که همه در داخل تولید می‌شود، به خاطر سوءمدیریت‌ها و نفوذ دلالان است، نه تحریم‌ها.

داداشی خاطرنشان کرد: اخیراً معاون اول رئیس جمهور از مردم خواسته که برای کاهش تورم دعا کنند، که این نشانه وارفتگی دولت است و نشان می‌دهد که دولت کار را به حال خود رها کرده و هیچ تعهد اخلاقی برای تحقق شعارهای خود و اجرای قانون ندارد.

وی افزود: در بحث فولاد واقعیت این است که آقایان دولتی تولیدات در این حوزه را به نزدیکان خود واگذار کرده‌اند و این موضوع باعث شده تا ما شاهد افزایش قیمت‌ها در این بخش باشیم.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe رسپینا لاستیک بارز ایران فان هتل تارا

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − نه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن