سیاسی

دانشجویان همواره در کنار مردم و در برابر قدرت‌های مستکبر بوده‌اند

سه‌شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۹ – ۲۳:۱۳ دانشجویان همواره در کنار مردم و در برابر قدرت‌های مستکبر بوده‌اند

یک مدرس دانشگاه با اشاره به وقایع ۱۳آبان و نقش دانش‌آموزان و دانشجویان در مبارزه با استکبار گفت: دانش آموزان و دانشجویان انقلابی در طول تاریخ همواره در کنار مردم محروم و در برابر قدرت‌های ستمگر بوده‌اند.

دانشجویان همواره در کنار مردم و در برابر قدرت‌های مستکبر بوده‌اند

سیدابوالقاسم هاشمی مدرس دانشگاه و نماینده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در هیآت نظارت بر تشکل‌های شرق استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، گفت : روز ۱۳ آبان، روز دستگیری و تبعید حضرت امام(ره)، روز کشتار دانش آموزان و روز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان ایمان مدار و عدالت پناه است. این مناسبت ها ایجاب می کند که همه باهم به قول آن پیر فرزانه، هرچه فریاد داریم بر سر آمریکا بزنیم.

وی با اشاره به نقش دانش‌آموزان و دانشجویان در مبارزه با استکبار افزود: دانش آموزان و دانشجویان انقلابی در طول تاریخ همواره در کنار مردم محروم و در برابر قدرت‌های ستمگر بوده‌اند.

هاشمی تاکید کرد: نگاه راسخ و محکم در برابر استکبار نیازمند داشتن یک راهبرد ایجابی منطقی و برخاسته از متن دین است که آن هم نسخه‌ای جز مقاومت و جهاد نیست.

نماینده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در هیآت نظارت بر تشکل‌های شرق استان تهران ادامه داد: استکبارستیزی و مقاومت در اندیشه امام(ره) دو روی یک سکه‌اند و مقاومت در مقابل سازش تنها راه مقابله با جبهه مستکبرین است. به همین دلیل است که ایشان مبارزه با استکبار را به منزله نبردی تاریخی تا نابودی استکبار تبیین می‌کنند و لذا مقاومت نیز تا زمان نابودی استکبار باید همچنان ادامه پیدا کند.

وی گفت: آرمان استکبارستیزی انقلاب اسلامی ایران که برخاسته از تعالیم اسلام است، با وجود انبوه تبلیغات غربی، به زودی جای خود را در میان ملتهای مسلمان و حتی غیرمسلمان باز کرد و از آنجا که گروهها و جریان های مقاومت اسلامی در کشورهای مختلف از انقلاب اسلامی ایران الگو گرفته اند، خصوصیات نسبتاً مشابهی با آن دارند. آنها همچون انقلاب ایران، متکی بر مردم هستند و آموزه های اسلام اصیل را راهنما و نقشه راه خود قرار داده‌اند.

هاشمی ادامه داد: ویژگی مهم دیگر جبهۀ مقاومت اسلامی، همان استقامت و پایداری در برابر زورگویی و استکبار است که دولتهای سلطه جو و استعمارگری چون آمریکا ، انگلیس ، آل سعود و همچنین رژیم صهیونیستی را به خشم و عجز درآورده است. اما بر اساس آموزه های قرآنی، آینده درخشانی پیش روی استکبار ستیزان وجود دارد.

این مدرس دانشگاه در ادامه تأکید کرد: اقدام جنایتکارانه، سبعانه و دور از عقل، منطق و انسانیت در هدف قراردادن و به شهادت رساندن سیدالشهدای مقاومت حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و همراهانشان ثابت کرد فکر و خیال به سامان رساندن امور کشورها از طریق کوتاه آمدن در برابر شیطان بزرگ خطای فاحشی است و در مقابل، تکیه بر رشد عناصر مؤمن، نهال‌های برومند، جوان‌های عرصه علم، جهاد و خدمت در میدان‌های مبارزه با شیاطین و اشرار عالم، تداوم خط مبارک و نورانی امام راحل‌ رضوان‌الله‌تعالی علیه است.

نماینده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در هیآت نظارت بر تشکل های شرق استان تهران اظهار داشت: رئیس جمهور آمریکا و سردمداران شیطان بزرگ بدانند با رفتن شهید سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس و دیگر شهدای مقاومت، به حول و قوه الهی راه مبارزه با قوتی مضاعف تداوم یافته و انتقام شهیدان مقاومت گرفته خواهد شد.

وی گفت: خون به ناحق ریخته شده‌ی این شهیدان ضمن نهادینه کردن تفکر و فرهنگ استکبارستیزی، جوشش تازه‌ای درون رگ‌های همه امت حزب‌الله و نیروهای مقاومت در اقصی نقاط جهان به وجود آورده و به محو و نابودی اسرائیل و خروج کامل آمریکا از کلیه کشورهای اسلامی به‌ویژه منطقه غرب آسیا خواهد انجامید.

هاشمی در ادامه با اشاره به اهانت رییس دولت فرانسه به ساحت مقدس پیامبر اعظم (ص) به بهانه‌ حمایت از آزادی بیان گفت: این عمل نابخردانه نشانه‌ای روشن از رفتارهای دوگانه و تبعیض آمیز مدعیان تمدن و لیبرال دمکراسی غرب است.اکنون همه جهانیان می‌دانند که رییس دولت کنونی فرانسه بیش از یک سال است در کانون اعتراضات مردمی در شهرهای مختلف گرفتار شده و هر از چندگاهی می‌کوشد تا با سناریو سازی‌های مشکوک و مبهم، افکار عمومی را از عملیات فراگیر سرکوب‌ خشن پلیس منحرف سازد.

نماینده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در هیآت نظارت بر تشکل های شرق استان تهران تصریح کرد: اسلام ستیزی پروژه شکست خورده ، اما شتاب دهنده به افول گریزناپذیر امریکا و رژیم صهیونیستی خواهد بود.

وی در پایان گفت: بدون تردید در شرایطی که آمریکا، رژیم صهیونیستی و اروپا در مصاف با اسلام عزیز، موج بیداری و مقاومت اسلامی، دچار شکست‌ها و خطاهای محاسباتی شده و از جریان‌سازی‌ دروغین و جعلی برای مخدوش کردن چهره تابناک اسلام عاجز مانده‌اند، در صدد برآمده‌اند تا با نقشه اندیشکده‌های صهیونیستی، جبهه جدیدی را علیه اسلام و مسلمانان بگشایند و انتقام شکست‌های جبران ناپذیرشان را این بار در این گونه اقدامات موهن و ضد انسانی بگیرند.

انتهای پیام/

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe رسپینا لاستیک بارز ایران فان هتل تارا

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − یازده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن