ورزشی

دبیر: کشتی مثل پسته، خاویار و فرش است/ فوتبال را با کشتی مقایسه نکنید

شبکه های اجتماعی ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

سلامکانال تلگرام
توئیتر

گروه: سیاسی ساعت: 13:53 منتشر شده در مورخ: 1399/05/31 شناسه خبر: 1639059 آقایان مسئول ورزش و بهداشت؛ کشتی‌گیران زیرزمینی تمرین می‌کنند دبیر: کشتی مثل پسته، خاویار و فرش است/ فوتبال را با کشتی مقایسه نکنید دبیر: کشتی مثل پسته، خاویار و فرش است/ فوتبال را با کشتی مقایسه نکنید رئیس فدراسیون کشتی با اشاره به برخی کم توجهی ها به ورزش کشتی، گفت: اینکه بخواهیم کشتی یا ورزش‌های دیگر را با فوتبال مقایسه کنیم، اشتباه است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علیرضا دبیر رئیس فدراسیوم کشتی در برنامه ورزش و مردم در خصوص تاثیر کرونا روی کشتی اظهار داشت: در مورد ویروس منحوس کرونا از دوران جنگ نیز بدتر شده است. در آن دوران چند روزی آتش‌بس وجود داشت و پناهگاهی و شهرهای آرام نیز وجود داشت اما در حال حاضر همه جا این ویروس است. نگرانی ما در مورد ویروس کرونا در خصوص آینده آن است. کشتی را با چهل و چند هزار نفر تحویل گرفتیم و اینکه می‌گویند یکصدهزار نفر کشتی‌گیر داشتیم، اینچنین نیست. این موضوع معضل فعلی کشتی است و من نگرانی زیادی در مورد آن دارم.

وی افزود: قطعا تاثیر کرونا را در سالیان آینده خواهیم دید و بچه‌هایی که قرار بود جذب این رشته شوند با وجود این ویروس امکانش نبود. کشتی مانند خوانندگان زیر زمینی شده و به جای اینکه مشکلات را برطرف کنیم، بچه‌های ما زیرزمینی در حال تمرین هستند و نمی‌توانیم به آنها بگوییم تمرین نکنند. خودمان را به خواب نزنیم. آقایان مسئولان ورزش و بهداشت! بچه‌های ما در حال تمرین هستند. اگر در دوران جوانی بودم، چه کسی به من می‌توانست بگوید تمرین نکنم؟

رئیس فدراسیون کشتی عنوان کرد: اردوی ما باید هدفمند باشد و اگر مشخص شود ما مسابقات جهانی را داریم اردو را برگزار می‌کنیم اما اگر مسابقات جهانی برگزار نشود، چرا باید اردو را برگزار کنیم. در خصوص لیگ نیز می‌گویند چرا اصرار به برگزاری لیگ دارم. من اصراری به برگزاری لیگ ندارم و اولین هدف ما از برگزاری لیگ ورود کشتی به خانه مردم است. قهرمانان دوران ما را بیشتر می‌شناختند یا قهرمانان فعلی را؟ قطعا قهرمانان زمان ما شناخته‌ شده‌تر بودند و ما به دنبال این هستیم که دوباره کشتی را به خانه‌ها ببریم. حتی پیشنهاد دادیم کشتی را در لیگ در دو زمان دو یا دو دقیقه و نیم برگزار کنیم تا بچه‌ها به آمادگی برسند.

دبیر خاطرنشان کرد: بحث دیگر ما معیشت بچه‌ها است تا آنها مشکلات مالی خود را برطرف کنند. شاید بچه‌هایی که در المپیک مدال بگیرند، وضع‌شان خوب شود اما سایر کشتی‌گیران حتی با کسب دو یا سه مدال در سال مشکل مالی دارند. وظیفه من راه‌اندازی است اما دیگر سرنوشت دست وزارت بهداشت است تا مجوز مسابقات را صادر کند. حتی اعلام کردم آمادگی دارم مسابقات را در فضای باز برگزار کنیم تا کشتی زنده بماند. وقتی رهبر معظم و مراجع اعلام می‌کنند که همه چیز دست ستاد کرونا است، ما نیز اطاعت می‌کنیم.

وی خاطر نشان کرد: اولویت جان انسان‌ها است و تعارف نیز نداریم. حتی با دکتر نمکی جلسه داشتیم و بحث کارشناسی کردیم. فوتبال راه افتاده و قرار است بسکتبال و والیبال نیز راه بیفتند. از مسئولان وزارت ورزش نیز می‌خواهم همان طور که کنار فوتبال ایستاد کنار کشتی نیز برای صدور مجوزها بایستند، نه رو در روی کشتی. روسیه، آمریکا و ترکیه کار خود را شروع کردند و ارمنستان مسابقه برگزار کرده است. دوستان خود را به خواب نزنند و بدانند کشتی‌گیران ما در حال تمرین هستند و من خود را به ندیدن می‌زنم تا مسئولیت آن گردن من نباشد. با همه احترام‌ به فوتبالیست‌ها، آیا خیلی مسائل رعایت شد و همه تیم‌ها دو ماه در اردو بودند؟

دبیر در خصوص ناراحتی مسئولان فدراسیون گذشته فدراسیون کشتی عنوان کرد: وقتی در خصوص بدهی‌های فدراسیون قبل صحبت می‌کنم، دوستان ناراحت می‌شوند. این در حالی است که ناراحتی نباید داشته باشد و شاید من نیز از فدراسیون بروم وضعیت بدتری را بر جای بگذارم. بودجه فدراسیون کشتی سال 92 و با دلار 3 هزار تومان، بین 12 تا 14 میلیارد بوده است. در آن مقطع کمیته ملی المپیک نیز 5 میلیارد بودجه به فدراسیون پرداخت می‌کردیم که در مجموع حدود 19 میلیارد می‌شد. در روزهای گذشته با معاون قهرمانی وزارت ورزش و جوانان صحبت کردم و بسیار نیز ناراحت بودم، چرا که برای ما 9 میلیارد بودجه در نظر گرفتند.
وی تصریح کرد: دوستان سازمان مدیریت و بودجه بدانند که من این بودجه را امضا نخواهم کرد. حتی اگر دو یا سه میلیارد نیز بودجه ما را افزایش بدهند، با 12 میلیارد کاری نمی‌توان انجام داد و این در حالی است که قیمت دلار نیز افزایش یافته است. یک آقایی بابت سنوات خود به فدراسیون نامه نوشت و در حالی که بی‌ربط خرج کرده بودند ما سنوات ایشان را پرداخت کردیم. همین آقا بعد از دریافت سنوات خود نامه نوشته است که سنوات که نباید جزو بدهی‌های فدراسیون گذشته محاسبه شود.

رئیس فدراسیون کشتی در واکنش به این سؤال که برخی‌ها اعتقاد دارند که آیا اولویت‌های بهتری به غیر از بازسازی سالن خانه کشتی و جهانبخش توفیق وجود نداشت، گفت: قبل از اینکه به این سؤال پاسخ دهم، باید یک موضوعی را توضیح دهم. یک نفر به جایی وابسته است اما مجمع صبح بگوید نباشم، می‌روم و دستش را می‌بوسم.

دبیر ادامه داد: وزارت ورزش به اندازه حقوق پرسنلم بودجه نداده است. ساخت و ساز و تعمیر سالن‌های کشتی ربطی به وزارت ورزش ندارد. حساب و کتاب‌ها موجود است. ما در این گیر و دار 31 میلیارد بدهی فدراسیون کشتی را تسویه کردیم و دنبال کارهای مالیاتی هستیم. روزی که معارفه من در فدراسیون کشتی بود، به اردوی تیم‌های ملی نوجوانان و جوانان آزاد و فرنگی رفتم، وقتی خوابگاه بچه‌ها را دیدم، بغض کردم. هزار سال بیاید، نمی‌گذارم بچه‌ام آنجا بخوابد. وقتی اجازه نمی‌دهم بچه‌ام آنجا برود، چطور می‌توانم اجازه دهم بچه‌های ناز مردم آنجا بروند؟ وقتی تشک‌ها را جمع کردیم، موش مُرده پیدا کردیم. باید خانه کشتی را می‌دیدید که چه وضعیتی داشت. یکی از سالن‌ها 50 سال دست نخورده بود و دیگری 3-22 سال. یکی از سالن‌ها غیرایمن شده بود. گچ‌هایش پوسیده بود، آن هم به خاطر بی‌تدبیری سازمان کوهنوردی که آنجا را تبدیل به صخره‌های کوهنوردی کرده بودند.

وی در خصوص اینکه ظاهرا عباس جدیدی از نبود قاب عکس برخی قهرمانان در سالن جهانبخش توفیق ناراحت بوده، گفت: عکس‌هایی که زده بودیم، 9 نفر از قهرمانان المپیک بود. وقتی دیدم قهرمانان المپیک هستند، گفتم عکس من را نزنید و جهانبخش توفیق را بزنید، کسی که اولین مدالی طلای المپیک را دارد. آخرین عکس نیز برای محمد نوایی است. برخی عکس‌ها نیز برای قهرمانانی است که از دنیا رفته‌اند. بعید می‌دانم عباس جدیدی ناراحت شده باشد.

رئیس فدراسیون کشتی درباره برنامه‌های این فدراسیون گفت: اینکه بخواهیم کشتی یا ورزش‌های دیگر را با فوتبال مقایسه کنیم، اشتباه است. دو بچه را نمی‌توان با هم مقایسه کرد اما صدا و سیما در بحث مقایسه دخیل است. تلویزیون را خیلی فوتبالی کرده‌اید. فوتبال به اندازه تکواندو، وزنه‌برداری و کشتی است. وقتی شبکه ورزش را می‌زنید، مدام می‌نویسند لایپزیگ و بایرن مونیخ با هم بازی دارند یا بارسلونا با ختافه بازی دارد! خودم فوتبالی هستم و اینها را می‌بینم اما تلویزیون ذائقه می‌سازد. بنابراین، نقد جدی به صدا و سیما وارد است. ورزشی مانند تکواندو درآمدزاست اما کشتی صدر در صد هزینه است.

دبیر خاطرنشان کرد: اصل فوتبال برای کجا است؟ انگلیس می‌گوید فوتبال را من ساخته‌ام، برزیل می‌گوید من صاحب آن هستم. در بسکتبال روسیه مدعی است، در تکواندو نیز کره‌جنوبی اما در رشته‌های کشتی و چوگان به صورت جدی می‌توانید بگویید برای ما است اما برای آن چه کار کرده‌اید؟ این حرف‌ها را می‌زنم که نگویند آیه یأس می‌خواند.

وی افزود: برای اینکه کشتی را برای سال بعد تحویل دهیم، بین 60،70 میلیارد تومان بودجه نیاز داریم. چانه کشتی کوچک دیده شده است. وزارت ورزش می‌گوید بودجه اختصاص داده شده به وزارتخانه 90 میلیارد است. اشکالی ندارد، بروید مجلس و دفاع کنید. کشتی مانند پسته، خاویار و فرش است و نباید آن را از دست بدهید. برای فوتبال بخواهید، نخواهید موافق و مخالفانی پیدا می‌شود اما هیچکسی با کشتی مخالفتی ندارد. هم تاریخ چند هزار ساله ما کشتی دارد و هم دین ما. در سنگ‌های زورخانه که برای قبل از میلاد مسیح است، کشتی زورخانه‌ای دیده می‌شده است. این مسئله را بخواهیم برایش جا بیندازیم، سخت است، به خاطر همین می‌گویم وزارت ورزش دنبال آن باشد.

رئیس فدراسیون کشتی در خصوص بحث عدم همگرایی در کشتی و وجود قطب‌های مختلف در این رشته عنوان کرد: خدا همیشه به من لطف داشته و دنبال این مسائل نبودم. همیشه تا جایی که لازم ندانستم جایی نرفتم و اهل رفیق‌بازی نیز نبودم. در زمانی که ورزش قهرمانی انجام می‌دادم و زمان حضور در شورای شهر نیز هیچ وقت تیم تشکیل ندادم. در همه این سال‌ها هر جا رفتم تنها رفتم و اینگونه نبوده که 10 نفر کنارم باشند. زمانی که 15 سال پیش از کشتی خداحافظی کردم و رفتم هیچ وقت در خصوص کشتی حرف نزدم. سه سال پیش نیز که از شورا شهر خارج شدم با وجود تسلط روی کار خود یک کلمه حرف نزدم و فقط به دوستان فعلی گفتم هر جا لازم بودم حاضر به کمک هستم. اعتقاد دارم کسی که کاری را تحویل داده و رفته دیگر نیازی به حرف زدن ندارد. در حال حاضر نیز نه تنها قطب نیستم، بلکه کسی نیستم و همه قهرمانان جهان و المپیک ما قطب هستند. مهدی تقوی، صادق گودرزی، علیرضا حیدری، عباس جدیدی، امیر خادم برای خود قطب هستند.

دبیر در خصوص حل اختلافات بزرگان کشتی گفت: جلوی بنده خدا تعظیم می‌کنم اما جلوی کسی که بخواهد حرف زور بزند، می‌ایستم و روحیه‌ام محکم و اینگونه است. برای حل اختلافات آماده هستیم و از روز اول که به فدراسیون آمدم همیشه گفته‌ام که درهای فدراسیون به روی همه قهرمانان باز است اما اینگونه نیست که ساکت باشم و دهان خود را در مقابل برخی مسائل ببندم. بچه جنوب شهر و ترک هستم و حرف زور در کتم نمی‌رود. هر کاری که ما در این دنیا انجام می‌دهیم را در آن دنیا باید جواب بدهیم. به همین خاطر من در خصوص مسائل مختلف صحبت می‌کنم که ثبت شود و خیلی نیز بابت این موضوع هزینه دادم اما ایرادی ندارد. اعتقاد دارم در آخر خدا باید دست آدم را بگیرد.

وی افزود: با توجه به اینکه رئیس فدراسیون کشتی هستم، خیلی راحت می‌توانم به قهرمانان بگویم بروند و جواب خیلی‌ها را بدهند اما از این روحیه‌ها ندارم. برخی در صفحات مجازی کلی صفحه جعلی درست کردند. با تمام احترام برای مردم و با وجود اینکه نوکر آنها هستم اما هیچ وقت دنبال لایک مردم نیستم و دنبال لایک خدا هستم. اعتقاد دارم نباید دنبال محبت از مردم باشیم. خیلی‌ها فکر می‌کنند از فضای مجازی می‌ترسم اما اصلا اینگونه نیست و اعتقاد دارم باید به مردم احترام بگذاریم. روزی که رئیس شدم، پیش سید محمد طالقانی و محمد خادم رفتم. محمد خادم در زمان ریاست فدراسیون 12 سال خوب کار کرد و تیمش قهرمان جهان شد. طالقانی، امیر خادم و محمد خادم، سه رئیس فدراسیون کشتی هستند که تیم آنها قهرمان جهان شده است. روزی که پیش محمد خادم رفتم به من گفت، کاری که فکر می‌کنی درست است را انجام بده و مطمئن باش یک روز درستی کارت ثابت می‌شود. خیلی مشورت پذیر هستم اما در خیلی مسائل نیز دخالت نمی‌کنم. نصیرزاده، رئیس سازمان لیگ کشتی می‌تواند شهادت بدهد که در خصوص قرعه‌کشی و برگزاری لیگ هیچ دخالتی نکردم.

قهرمان پیشین المپیک در خصوص حضور باشگاه استقلال در لیگ کشتی و عدم حضور پرسپولیس عنوان کرد: ما سرخابی هستیم و از حضور باشگاه‌های پرطرفدار و بزرگ استقبال می‌کنیم. سعادتمند بزرگی کرد و به فدراسیون کشتی آمد و ما را شرمنده کرد. دوست داریم باشگاه‌های استقلال، پرسپولیس، سپاهان، پیکان، سایپا و تراکتور در لیگ حضور داشته باشند. تلاش کردیم پیکان در لیگ حضور داشته باشد و مدیرعامل اصلی آنها نیز مذاکره کردیم اما پیکان از حضور در لیگ در رفت. رئیس فدراسیون باید این کارها را بکند، نه کار فنی. کار فنی را دوست دارم اما اعتقاد دارم رئیس فدراسیون کشتی باید دنبال این کار‌ها برود. باشگاه‌های فوتبال ما فرهنگی ورزشی هستند و باید تیم‌های سایر رشته‌های خود را مانند بارسلونا و رئال‌مادرید راه بیندازند. اگر قرار است باشگاه‌های ما خصوصی شوند باید با حضور در سایر رشته‌ها تبدیل به باشگاه شوند. برای استقلال پنجره باز کردیم تا این تیم ثبت‌نام کند و در حدی که ‌توانستیم به آنها کمک کردیم. نام استقلال و پرسپولیس می‌تواند باعث جذب مخاطب برای کشتی شود. بالاخره یک جایی سر و صدا خوب است. با وجود اینکه به دنبال سر و صدا نیستیم اما شلوغی برای کشتی خوب است.

دبیر در خصوص ثبت نام حمید سوریان برای حضور در انتخابات هیئت رئیسه اتحادیه جهانی و اقداماتی که برای حمایت از او صورت گرفته است، گفت: سوریان برای حضور در هیئت رئیسه اتحادیه جهانی کشتی رسما ثبت‌نام کرده است. چیزی که شما رو می‌بینید خیلی کارهای آن در پشت صحنه در حال انجام است. برای سوریان نیز خیلی‌ کارها کردیم اما اجازه بدهید در خصوص آنها صحبت نکنیم. خیلی کارها کردیم اما اجازه بدهید صحبت نکنیم. به دیپلماسی کاملا اعتقاد دارم، البته دوران دیپلماسی پسته و قالیچه تمام شده است و وقتی دیپلماسی سیاسی نیز پای کار بیاید، خیلی خوب است.
وی در خصوص اینکه عباس جدیدی کاندیدای فدراسیون کشتی برای حضور در شورای کشتی آسیا است، گفت: فعلا آقای جدیدی کاندیدا است تا ببینیم چه اتفاق می‌افتد، البته کسانی که می‌خواهند به اتحادیه جهانی و آسیایی بروند بدون تعارف باید با سیاست فدراسیون خود تنظیم باشند. کسی که می‌خواهد به سازمان ملل برود باید با سیاست دولت هماهنگ باشد. در این جا نیز باید کاندیدا با سیاست فدراسیون هماهنگ باشد و سیاست شخصی خود را دنبال نکند. عباس جدیدی نیز از رفقای ما و قهرمانان بزرگ کشتی است.

رئیس فدراسیون کشتی در خصوص تاثیر زبان در انتخاب برای پست‌های بین‌المللی گفت: بحث زبان بسیار مهم است. در زمانی که ورزش می‌کردم مقداری زبان بلد بودم و در جلسه اخیر با لالوویچ نیز وقتی با او صحبت کردم، سوریان اعتقاد داشت خوب صحبت می‌کنم. کسی که زبان بلد باشد به راحتی می‌تواند حس خود را منتقل کند. کسانی موفق‌تر هستند که بتوانند بهتر ارتباط شخصی بگیرند. امیدوارم سوریان نیز بیشتر برای کلاس‌های آموزش زبان خود وقت بگذارد.

دبیر در خصوص اهمیت مرام پهلوانی در کشتی گفت: فردی پیش علامه طباطبایی رفت تا به رشد و سلوک برسد. علامه طباطبایی به او گفت برای رسیدن به این رشد با زن و بچه خود به خوبی رفتار داشته باشد. توصیه من در ابتدا به خودم و در ادامه به جوانان این است که با خانواده خود رفتار درستی داشته باشند. اول احترام پدر و مادر و زن و بچه را حفظ کنیم و بعد جلوی مردم دولا و راست شویم. این را رعایت کنیم خدا ما را پهلوان می‌کند.

وی در پایان در خصوص برگزاری مراسم روز ملی کشتی گفت: فدراسیون قبل کار ارزنده‌ای کرده و یک روز را به نام روز ملی کشتی ثبت کرده است. روزی که همزمان با تولد جهان پهلوان تختی است. با توجه به اینکه وارد ماه محرم شدیم در سال جاری نمی‌توانیم جشن و سرور بگیریم. در این شرایط تصمیم داریم در مراسم روز کشتی از مقبره شهید گمنامی که سال گذشته در محوطه فدراسیون دفن شد، رونمایی کنیم.

انتهای پیام/

https://www.dana.ir/1639059 '); d.write(' اخبار مرتبط آخرین اخبار

  • ترامپ، به‌جای ایران، آمریکا را در کل جهان منزوی کرد

  • رافائل گروسی قصد سفر به ایران را دارد

  • اژدهای هفت سر فساد با عقلانیت از پای در می‌آید

  • مقابل بزرگترین دشمنان بشریت با پیروی از منطق عاشورا ایستاده‌ایم

  • عباسی: با اقتدار در مقابل آمریکا خواهیم ایستاد

  • فعال شدن مکانیسم ماشه یعنی از بین رفتن مشروعیت شورای امنیت

  • شکایت کارگران به دیوان عدالت درباره حقوق

  • چندجانبه گرایی راه بُرون رفت از چالش‌های جهانی و رسیدن به صلح و امنیت است

  • موشک‌های «شهید حاج قاسم» و «ابومهدی» نماد دکترین بازدارندگی دفاعی ماست

  • وزیر ورزش برای پاسخگویی به مجلس می رود

  • هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان از اسناد ادعایی 65 میلیاردی میرسلیم قانع نشد

  • مراسم بزرگداشت آیت الله تسخیری امشب برگزار می‌شود

  • احضار کاردار امارات به وزارت امور خارجه

  • تلاش همزمان برای ساخت و پیش خرید واکسن کرونا

  • تاکید فراکسیون روحانیت مجلس بر لزوم اصلاح قانون انتخابات

  • سربلند از تهاجمات رذیلانه به امید تکرار تجربه سوریه در ایران هستیم

  • رونمایی از موتور بومی توربوفن سبک جهش

  • خط تولید موتور توربوجت اوج افتتاح شد

  • اقتدار صنعت هسته‌ای پا برجاست

  • لازمه تحقق گام دوم انقلاب احیا مساجد و پایگاه های بسیج است

  • انتشار مصاحبه افسر اطلاعاتی MI6 بعد از ۳۵ سال!

  • جنگنده‌ها به موتور اوج تجهیز خواهند شد

  • رونمایی موشک «شهید حاج قاسم» و « شهید ابومهدی»

  • مهم است که در ساخت یک جنگنده به خودکفایی رسیدیم

  • تفکیک بخش سایبری حوزه انرژی در لایه صنعتی ضروری است

  • برد موشک‌های کروز دریایی به 1000 کیلومتر ارتقاء یافت

  • هدف ایران صلح و دوستی ملت‌های منطقه است

  • آمریکا همواره از قدرت دفاعی ایران هراس دارد

  • مرحله سوم کمک‌های مومنانه ستاد فرماندهی کل سپاه برگزار شد

  • طرح های بزرگ وزارت دفاع امروز به بهره برداری می رسد

  • ستاد مقابله با کرونا حق تعیین مجازات ندارد

  • مسببین قرارداد ویلموتس باید ممنوع الخروج شوند

  • عقلانیت، حماسه، شعور در «خط حزب الله» منتشر شد

  • مجلس به دنبال الزام مناطق آزاد به ایجاد تراز تجاری در صادرات و واردات

  • دیدار فرمانده نیروی دریایی ارتش با وزیر دفاع

  • ‏امسال باید در خانه ماند و ‎عزاداری کرد

  • «ظریف» انتصاب وزیر خارجه جدید عمان را تبریک گفت

  • ضربه وزارت اطلاعات به باند بزرگ قاچاق سلاح و مهمات+ فیلم

  • تولید ماسک به بسیج واگذار شد

  • ابلاغ آیین نامه مربوط به درگاه الکترونیک استعلامات قضایی

چت دانلود آهنگ جدید افزایش ممبر تلگرام بلیط هواپیما روغن آرگان دانلود آهنگ ایرانی بازار آهنگ های جدید '; document.body.innerHTML += t; } }, 100);

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + 14 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن