فرهنگ و هنر

درخواست آیت‌الله مکارم شیرازی از عزاداران حسینی

آیت‌الله مکارم شیرازی

آیت الله مکارم شیرازی در پیامی تاکید کرد: همه عزاداران اباعبدالله الحسین (ع) با شرکت در برنامه‌های عزاداری، شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند.

به گزارش مشرق، حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (دامت برکاته) به مناسبت شروع ماه محرم و هفته امر به معروف و نهی از منکر پیامی نوشته است.

بیشتر بخوانید:

۱۰ پیشنهاد برای برگزاری یک محرم متفاوت در بحبوحه کرونا

متن این پیام به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

السلام علیک یا اباعبدالله و علی الارواح التی حلت بفنائک

قبل از هر چیز فرا رسیدن ماه محرم الحرام و ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) را به ساحت مقدس امام عصر (ارواحنا فداه)، مسلمانان و آزادگان جهان تسلیت و تعزیت عرض نموده، توفیق برپایی عزاداری و تعظیم شعائر حسینی و عرض ارادت خالصانه به خاندان عصمت و طهارت (علیهم السلام) را برای عموم مؤمنین از درگاه خداوند منان مسئلت می‌نمایم که خداوند فرمود «و من یعظم شعائر الله فانها من تقوی القلوب».

یکی از مهم‌ترین اهداف قیام اباعبدالله الحسین (ع) امر به معروف و نهی از منکر بود. از این رو سزاوار است که مراسم آن حضرت مظهر و نماد این اصل اصیل اسلامی و آغازی برای عملیاتی کردن آن نه تنها در مراسم عزاداری بلکه در طول سال گردد و همه پیروان اهل بیت (علیهم السلام) به ویژه عزاداران حسینی ضمن تأسی به آن حضرت با اقامه این دو فریضه الهی بتوانند توطئه تبلیغاتی دشمنان اسلام را که با تمام توان به جنگ اسلام ناب آمده‌اند خنثی کرده و در راه اعتلای دین خدا از این فرصت بیشترین بهره را ببرند که گام بلندی در راه تحقق اهداف والای قیام امام حسین (ع) در تاریخ خواهد بود.

بنابراین لازم است تا همه عزاداران اباعبدالله الحسین (ع) با شرکت در برنامه‌های عزاداری ضمن رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی و یا در صورت مناسب نبودن شرایط حضور، با استفاده از شبکه‌های اجتماعی و تلویزیون، برنامه محرم امسال را اجرایی کنند و هرگز اجازه ندهند تا بدخواهان بهانه جو، مراسم باعظمت و شکوهمند آن حضرت را زیر سوال ببرند. توفیق روزافزون همگان را از درگاه خداوند متعال مسئلت دارم.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

قم-ناصر مکارم شیرازی

  • شهر خبر

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − 12 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن