اقتصادی

درخواست ترامپ از کنگره برای کمک اضطراری به شرکت‌های هواپیمایی آمریکا

چهارشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۹ – ۱۵:۰۴ درخواست ترامپ از کنگره برای کمک اضطراری به شرکت‌های هواپیمایی آمریکا

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، ساعاتی پیش اعلام کرد که کنگره باید هرچه سریع‌تر طرحی 25 میلیارد دلاری برای کمک به شرکت‌های هواپیمایی آمریکایی تصویب کند.

درخواست ترامپ از کنگره برای کمک اضطراری به شرکت‌های هواپیمایی آمریکا

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، از کنگره این کشور خواست تا هر چه سریع‌تر طرحی 25 میلیارد دلاری برای کمک به شرکت‌های هواپیمایی این کشور که هزاران نفر از کارمندان آنها به خاطر بحران کرونا بیکار شده‌اند را تصویب کند.

در حالی ترامپ این خواسته را مطرح کرده که چند ساعت پیش دستور داد تا مذاکره با کنگره این کشور برای اجرای بسته‌های کمک اقتصادی بیشتر بدون نتیجه متوقف شود. این اقدام ترامپ در واقع اجرای بسته 25 میلیارد دلاری کمک اقتصادی به ایرلاین‌های آمریکایی را در هاله‌ای از ابهام قرار داده است.

در صورت تصویب این طرح ده‌ها هزار نفر از کارمندان این شرکت‌ها برای 6 ماه دیگر می‌توانند شغل خود را حفظ کنند و در غیر این صورت به احتمال زیاد اخراج خواهند شد.

ترامپ در توئیتر از کنگره خواست تا سریعا بسته کمک پرداخت دستمزد برای شرکت‌های هواپیمایی آمریکایی را تصویب کند.

ترامپ تاکید کرد: من این طرح را بلافاصله امضا خواهم کرد.

دو شرکت هواپیمایی آمریکن ایرلاینز و یونایتد ایرلاینز هفته گذشته اخراج 32 هزار نفر از کارمندانشان را کلید زدند، اما گفتند در صورتی که نمایندگان کنگره برای اجرای بسته کمک اقتصادی به آنها به توافق برسند در تصمیم خود تجدیدنظر خواهند کرد.

بسته 25 میلیارد دلاری کمک قبلی به شرکت‌های هواپیمایی آمریکایی که در ماه مارس توسط کنگره تصویب شده بود، روز 30 سپتامبر منقضی شده است.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز هتل تارا

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × یک =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن