سیاسی

درخواست دفاتر بسیج دانشجویی برای توقف بازرسی‌های آژانس اتمی از مراکز علمی و هسته ای

دوشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۹ – ۱۸:۲۳ درخواست دفاتر بسیج دانشجویی برای توقف بازرسی‌های آژانس اتمی از مراکز علمی و هسته ای

جمعی از دفاتر بسیج دانشجویی طی نامه‌ای خواستار توقف بازرسی‌های آژانس انرژی اتمی از مراکز علمی و هسته ای کشور و اخراج بازرسان و ناظران آژانس و جمع آوری تجهیزات نظارتی و بازرسی آنها از مراکز هسته‌ای و دانشگاه‌های مرتبط شد.

درخواست دفاتر بسیج دانشجویی برای توقف بازرسی‌های آژانس اتمی از مراکز علمی و هسته ای

به گزارش حوزه دانشگاهی خبرگزاری فارس، جمعی از دفاتر بسیج دانشجویی از دانشگاه های کشور در پی ترور بزدلانه شهید محسن فخری زاده طی نامه‌ای به محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی خواستار توقف تمام بازرسی‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از مراکز علمی و هسته ای کشور و اخراج بازرسان و ناظران آژانس و همچنین جمع آوری تجهیزات نظارتی و بازرسی از مراکز هسته‌ای و دانشگاه‌های مرتبط با مراکز هسته‌ای شد.

متن این نامه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

▪️مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَى نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا

جناب آقای دکتر قالیباف

رئیس محترم مجلس شورای اسلامی

با سلام و عرض تسلیت به پیشگاه مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) به مناسبت شهادت جناب دکتر محسن فخری زاده دانشمند مجاهد و فرزند انقلاب اسلامی

همانگونه که مستحضرید؛ جمهوری اسلامی ایران از بدو تشکیل با فرامین امام خمینی (ره) در برابر مستکبران عالم سر خم نکرده و همواره یاور مظلومان و ستم‌دیدگان جهان بوده است.

می دانیم امروزه ایران اسلامی دشمنان بیشماری دارد که همواره در تلاشند تا با استفاده از راهبردهای مختلف حرکت ملت ایران به سمت آرمان‌ های برآمده از انقلاب اسلامی را متوقف کنند.

دشمنان قسم خورده این ملت پس از آنکه دریافتند حربه جنگ رو در رو در مقابل ملت قهرمان ایران برایشان کارساز نبوده و چیزی جز شکست و هزینه برایشان باقی نمی‌ماند دست به حربه مذاکره زدند تا رفتار جمهوری اسلامی را تغییر دهند اما متاسفانه بخاطر اعتماد اشتباه مسئولینی که شخصیت کشور اسلامی ایران را به خوبی نشناخته اند، از جایگاه ضعف راضی به این امر و صدمات جبران ناپذیر آن در ابعاد مختلف شدند.

در طول حیات طیبه جمهوری اسلامی، ملت ایران انواع دشمنی‌ها را شاهد بوده است اما گاهی این دشمنی به صورت آشکارا و گاهی نیز به صورت پنهان و نفوذ در ارکان اصلی ولو مسئولیت های بسیار حساس ابراز می‌شود. در جدید ترین دشمنی رژیم منفور و غاصب صهیونیستی یکی از عزیزترین سربازان انقلاب اسلامی با دستور مسئولین امنیتی این رژیم منحوس به درجه رفیع شهادت نائل گشت و این درحالی است که هنوز داغ سرباز رشید اسلام شهید سلیمانی و یارانش از یادمان نرفته است.

بحمدالله امروزه جمهوری اسلامی با رهبری امام خامنه ای (مد ظله العالی) پرورش دهنده گفتمانی است که استکبار جهانی را در برابر آزادی خواهان سراسر جهان به زانو درآورده و دشمن از هیچ تلاشی در جهت ناامن سازی جمهوری اسلامی دریغ نمی‌کند.

قدرت جمهوری اسلامی در هدایت و پشتیبانی محور مقاومت در خارج از مرزهای این کشور بر دشمنان پوشیده نیست و با مجاهدت سربازان اسلام بسیاری از تلاش‌های دشمن در جهت خدشه دار کردن امنیت کشورمان ناکام بوده لکن نفوذ در اماکن حساس به عنوان یکی از راهبردهای دشمن می‌تواند تهدیدی بسیار جدی‌تر از تهدید نظامی برای امنیت کشور باشد.

آقای رئیس!

مکتب انقلاب اسلامی در این 40 سال پرورش دهنده افرادی عالی در عرصه‌های مختلف بوده اما عرصه علمی در رشد و توانمندسازی کشور بسیار مهم‌تر از عرصه های دیگر است.

شهادت سرانجام مردان خداست اما ملت اسلامی ایران دیگر طاقت داغ از دست دادن عزیزانش را در شرایط فعلی جامعه ندارد؛ عزیزانی که قدرت امروزه ایران سربلندمان را مدیون تلاش های بی وقفه و شبانه روزی آنها هستیم که امثال این شهید بزرگوار و روحیه‌ خودباوری و جهادی‌شان در بین مسئولان بسیار نایاب است.

از این رو مطالبات ذیل را در جهت پیشگیری و تامین امنیت مراکز و دانشمندان هسته ای به نظرتان می‌رسانیم هرچند که امروز هم برای انجام برخی از این اقدامات دیر است:

1. توجه بیش از همیشه به مباحث حفاظت از شخصیت های علمی و دانشمندان موثر در کشور

2. توقف اجرای پروتکل الحاقی به دلیل بدعهدی طرف‌های مذاکره کننده در طول مذاکرات هسته ای

3. توقف کلیه‌ بازرسی‌ها و اخراج بازرسان و ناظران آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که همواره به عنوان پوشش برای سرویس‌های اطلاعاتی جبهه استکبار عمل می‌کنند.

4. جمع آوری تجهیزات نظارتی و بازرسی از مراکز هسته‌ای و دانشگاه‌های مرتبط با مراکز هسته‌ای

5. با توجه به نزدیکی انتخابات ریاست جمهوری به جهت جلوگیری از خدشه به انسجام اجتماعی و ایجاد شکاف نخبگانی درخواست داریم پرونده هسته‌ای از وزارت امور خارجه اخذ و به دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی واگذار شود تا از سو استفاده های انتخاباتی جلوگیری شود.

6. ملت ایران به نهادهایی که مسئول انتقام خون شهدای حادثه فرودگاه بغداد و حادثه امروز هستند، اعتماد دارند و از طرفی نهاد‌های نظامی به ملت ایران قول داده اند به بهترین نحو از عوامل ترور فرزندان انقلاب اسلامی انتقام بگیرند.

از این رو از شما و مجلس انقلابی‌مان به عنوان نهاد تصمیم‌گیر انتظار می‌رود تا اقدامات لازم را در جهت انتقامی سخت به معنای واقعی کلمه انجام داده و با اقدامی بازدارنده دشمنان انقلاب اسلامی را سرجای خویش بنشانید و به اصل قدرت انقلابی، نگاهی در خور مسئولیت‌تان داشته باشید.

و من الله توفیق

امضا کنندگان:

دانشگاه آزاد تهران شمال
دانشگاه آزاد تهران جنوب
دانشگاه آزاد تهران غرب
دانشگاه آزاد تهران مرکز
دانشگاه آزاد علوم تحقیقات تهران
دانشگاه آزاد علوم پزشکی تهران
دانشگاه آزاد تهران شرق
دانشگاه شاهد
دانشگاه انقلاب اسلامی
دانشگاه آزاد همدان
دانشگاه آزاد پرند
دانشگاه آزاد کرمانشاه
دانشگاه آزاد اهواز
دانشگاه آزاد ساری
دانشگاه آزاد لاهیجان
دانشگاه آزاد گرگان
دانشگاه آزاد رشت
دانشگاه آزاد یزد
دانشگاه آزاد نجف آباد
دانشگاه آزاد شهرکرد
دانشگاه آزاد سمنان
دانشگاه آزاد گرمسار
دانشگاه آزاد شاهرود
دانشگاه آزاد مهدیشهر
دانشگاه آزاد دامغان
دانشگاه آزاد بجنورد
دانشگاه آزاد کنگاور
دانشگاه آزاد کرج
دانشگاه آزاد بیرجند
دانشگاه آزاد بافت
دانشگاه آزاد تبریز
دانشگاه آزاد زنجان
دانشگاه آزاد نیشابور
دانشگاه آزاد گناباد
دانشگاه آزاد ملایر
دانشگاه آزاد ارومیه
دانشگاه آزاد شهر قدس
دانشگاه آزاد ساوه
دانشگاه آزاد بوشهر
دانشگاه آزاد اندیشه
دانشگاه آزاد اصفهان
دانشگاه آزاد آمل
دانشگاه شمسی پور
دانشگاه مذاهب اسلامی

انتهای پیام/

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe فراگستر رسپینا لاستیک بارز سفر می ایران فان بیمه البرز

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 + 6 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن