سیاسی

درخواست 21 نماینده از کمیسیون تلفیق | عملکرد دانشگاه آزاد شفاف شود

سه‌شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۹ – ۰۱:۵۶ درخواست 21 نماینده از کمیسیون تلفیق | عملکرد دانشگاه آزاد شفاف شود

21 نماینده مجلس با صدور نامه‌ای از رئیس و اعضای کمیسیون تلفیق درخواست الحاق دانشگاه آزاد اسلامی به دستگاه های مشمول بند (ه) تبصره ۲ لایحه بودجه ۱۴۰۰ و شفافیت عملکرد این دانشگاه را مطرح کردند.

درخواست 21 نماینده از کمیسیون تلفیق | عملکرد دانشگاه آزاد شفاف شود

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، 21 نماینده مجلس شورای اسلامی با صدور نامه‌ای از رئیس و اعضای کمیسیون تلفیق درخواست الحاق دانشگاه آزاد اسلامی به دستگاه های مشمول بند (ه) تبصره ۲ لایحه بودجه ۱۴۰۰ را مطرح کردند.

متن این نامه به شرح ذیل است:

ریاست محترم و اعضای محترم عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه

موضوع: درخواست الحاق دانشگاه آزاد اسلامی به دستگاه های مشمول بند (ه) تبصره ۲ لایحه بودجه ۱۴۰۰

با عرض سلام و احترام

ضمن آرزوی توفیق، شفافیت عملکرد و پاسخگویی نهادهای حاکمیتی و وابسته به قوای سه گانه این روزها به گفتمان عمومی تبدیل شده است. مبارزه با فساد، ارتقای سلامت اداری و مدیریت تعارض منافع تنها با ایجاد شفافیت از طریق هوشمند سازی فرآیندها، اطلاعات مالی و تصمیمات مدیریتی قابل تحقق خواهد بود.

در همین راستا، دانشگاه آزاد اسلامی مطابق ماده ۵ اساسنامه آن، موسسه ای «غیر خصوصی غیر دولتی» است که اعضای هیات موسس، امنا و مدیران آن حق مالکیت و انتفاع شخصی از آن را ندارند و از لحاظ ماهیت حقوقی در زمره نهادهای عمومی غیر دولتی محسوب می شود. این دانشگاه با بیش از یک میلیون دانشجو، حدود یکصد هزار پرسنل (هیات علمی، استاد مدعو و کارمند) و دارایی با ارزش بیش از چند صد هزار میلیاردی در سراسر کشور ، ذیل هیچ یک از سیستم های نظارتی حاکمیتی در حوزه محاسباتی، حسابرسی (دیوان محاسبات) و قضایی (دیوان عدالت اداری) قرار ندارد و همین مساله سبب بروز تخلفات و فسادهایی در سالیان گذشته گردیده است که گزارش تحقیق و تفحص مجلس نهم به مواردی از آن پرداخته است.

عدم شفافیت بودجه، حقوق مدیران، نیروی انسانی (استاد و کارمند)، معاملات، آیین نامه ها و بخشنامه ها و … موجب ظهور این مجموعه خاص در بین نهادهای حاکمیتی شده است. لذا ایجاد ساز و کارهای حداقلی شفافیت و پاسخگویی به دستگاه های حاکمیتی دانشگاه آزاد اسلامی از ضروریات این روزهای کشور است.

از این رو به منظور ارتقای شفافیت و پاسخگویی مجموعه عظیم دانشگاه آزاد اسلامی به حاکمیت و مجلس شورای اسلامی پیشنهاد می گردد نام دانشگاه آزاد اسلامی به بند (ه) تبصره ۲ لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ اضافه شود تا این مجموعه مانند دستگاه های دیگر مکلف گردد اطلاعاتی نظیر اطلاعات پایه، اطلاعات نیروی انسانی (از طریق سامانه پاکنا) و مدیران، بودجه، صورتهای مالی، گزارش های عملکردی و… را سه ماه یکبار مطابق قانون به روز رسانی کند.

با توجه به اینکه نام دانشگاه آزاد اسلامی هنوز به قانون فهرست نهادها و مؤسسات عمومی غیر دولتی مصوب 19/4/1374 اضافه نشده است ، تصریح و آوردن نام دانشگاه آزاد اسلامی ضروری می باشد.

اسامی نمایندگان امضا کننده این نامه به شرح ذیل است:
1- محمد مهدی زاهدی
2- نصرالله پژمانفر
3- مجتبی ذوالنوری
4- سید نظام الدین موسوی
5- علی خضریان
6- حسین حسین زاده بحرینی
7- سید محسن دهنوی
8- حسینعلی حاجی دلیگانی
9- وحید جلال زاده
10- غلامحسین رضوانی
11- حسین بامیری
12- سید جلیل میرمحمدی
13- سید احسان خاندوزی
14- مجتبی رضاخواه
15- رمضانعلی سنگدوینی
16- مهدی طغیانی دولت آبادی
17- جواد نیک بین
18- محسن روح الامینی
19- احمد راستینه هفشجانی
20- مجتبی یوسفی
21- محمد سرگزی

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe هفت گردون زمزم بایا لاستیک بارز رسپینا سفر می ایران فان بیمه البرز هفت گردون زمزم بایا لاستیک بارز رسپینا سفر می ایران فان بیمه البرز

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − شش =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن