اقتصادی

دردسر جدید برگزیت برای ماهیگیران اروپایی و انگلیسی

يکشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۹ – ۰۵:۳۵ دردسر جدید برگزیت برای ماهیگیران اروپایی و انگلیسی

وزارت شیلات نروژ اعلام کرد: به خاطر مذاکرات مربوط به خروج انگلیس از اتحادیه اروپا گفتگوهای سالانه در باره منابع شیلات مشترک در دریای شمال با انگلیس و اتحادیه اروپا برگزار نشده و در صورت عدم برگزاری این مذاکرات، ورود کشتی‌های انگلیسی و اروپایی به آب‌های نروژ متوقف خواهد شد.

دردسر جدید برگزیت برای ماهیگیران اروپایی و انگلیسی

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، دولت نروژ اعلام کرد که ممکن است ماهیگیری کشتی‌های انگلیسی و اروپایی را از 1 ژانویه 2021 در آب‌های دریای شمال را ممنوع کند.

مذاکرات مربوط به خروج انگلیس از اتحادیه اروپا باعث شده تا گفت‌وگوها در مورد مدیریت منابع مشترک دریای شمال بین نروژ و اتحادیه اروپا متوقف شود.

نروژ البته عضو اتحادیه اروپا نیست، اما بخشی از بازار یکپارچه اروپایی است و همواره درباره منابع مشترک دریای شمال در حوزه ماهیگیری و شیلات به صورت سالانه با طرف‌های اروپایی مذاکره کرده است.

این مسئله البته پس از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا تغییری نکرده، اما وزارت شیلات نروژ می‌گوید، با توجه به توقف مذاکرات در صورت عدم توافق در این زمینه، احتمالا آب‌های دریای شمال به روی کشتی‌های اروپایی و انگلیسی از ابتدای سال آینده میلادی بسته خواهد شد.

خروج انگلیس از اتحادیه اروپا در روز 31 دسامبر رسما تکمیل خواهد شد و انگلیس باید تا پیش از انقضای این مهلت با اتحادیه اروپا بر سر اختلافات خود به توافق برسد که البته تا امروز مذاکرات در این زمینه پیشرفت جدی نداشته است.

برخلاف سال‌های گذشته، اسلوو، خواستار انجام مذاکرات سه جانبه با اروپا در کنار انگلیس است که هنوز مذاکرات در این زمینه برای تصمیم‌گیری درباره منابع ماهی‌های موجود در آب‌های اتحادیه اروپا، نروژ و انگلیس حتی آغاز هم نشده است.

وزارت شیلات نروژ گفته که در صورتی که تا پیش از روز 1 ژانویه توافقی حاصل نشود، محدوده ماهیگیری تجاری آب‌های نروژ را به روی کشتی‌های اروپایی و انگلیسی باز نخواهد کرد. البته نروژ هم انتظار ندارد طرف‌های اروپایی و انگلیسی کشتی‌های نروژی را راه دهند.

انتهای پیام/ب

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe هفت گردون زمزم فراگستر رسپینا لاستیک بارز سفر می ایران فان بیمه البرز هفت گردون زمزم فراگستر رسپینا لاستیک بارز سفر می ایران فان بیمه البرز

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − هفده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن