سیاسی

دستور کار کمیسیون‌های مجلس| پاسخ وزیر اقتصاد و ارتباطات به 33 سوال و بررسی استنکاف دولت از راه‌اندازی سامانه ثبت حقوق

شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ – ۱۲:۰۵ دستور کار کمیسیون‌های مجلس| پاسخ وزیر اقتصاد و ارتباطات به 33 سوال و بررسی استنکاف دولت از راه‌اندازی سامانه ثبت حقوق

بررسی استنکاف دولت از راه‌اندازی سامانه ثبت حقوق و مزایا، تفحص از پرداخت و دریافت حقوق‌های نامتعارف و نجومی، تفحص از عملکرد دولت در تخصیص ارز 4200 تومانی و پاسخ وزیر اقتصاد به 19 سوال بخشی از دستور کارهای کمیسیون مجلس است.

دستور کار کمیسیون‌های مجلس| پاسخ وزیر اقتصاد و ارتباطات به 33 سوال و بررسی استنکاف دولت از راه‌اندازی سامانه ثبت حقوق

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، دستور کار هفته جاری کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی که در روزهای (یکشنبه تا چهارشنبه 26 تا 29 اردیبهشت) جلسه خواهند داشت اعلام شد.

حضور زنگنه وزیر نفت جهت پاسخگویی به سؤالات دو تن از نمایندگان در کمیسیون آموزش و بررسی لایحه نظام رتبه‌بندی معلمان و بررسی طرح آمایش دانشگاه‌ها از دیگر دستور کارهای این کمیسیون است.

حضور رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور درباره تبدیل وضعیت مستخدمین در سال 1400 در کمیسیون اجتماعی و پاسخگویی آذری جهرمی وزیر ارتباطات به 4 سؤال نمایندگان از دیگر دستور کارهای این کمیسیون است.

حضور کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی در کمیسیون اقتصادی به منظور پاسخ به سوال یکی از نمایندگان و همچنین حضور محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی جهت پاسخگویی به سه نفر از نمایندگان و بررسی تحقیق و تفحص از توزیع منابع بانک توسعه تعاون،‌ صندوق کارآفرینی امید و عملکرد سازمان تأمین اجتماعی در سرمایه‌گذاری در استان‌ها از دیگر دستور کارهای این کمیسیون است ضمن اینکه فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی هم جهت پاسخگویی به 19 سؤال نمایندگان از دیگر دستور کارها است.

بررسی طرح ممنوعیت انتخاب یا انتصاب مقامات و مدیران دارای تابعیت مضاعف و مرتبط با کشورهای خارجی و همچنین طرح ممنوعیت ورود خبرنگاران رسانه‌های آمریکایی و انگلیسی حامی تحریم به کشور ایران و طرح اقدام متقابل ایران در برابر ترور شهید سلیمانی بخشی از دستور کارهای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی است.

طرح نحوه تشکیل تجمعات و بررسی راهپیمایی‌ها و اقدامات صورت گرفته در خصوص اسناد آمایش استانی در کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها بررسی خواهد شد.

رأی‌گیری درباره درخواست جمعی از نمایندگان جهت اعمال ماده 234 قانون آئین‌نامه داخلی مجلس درباره استنکاف از اجرای قانون و اجرای ناقص قانون حمایت از صنایع پایین‌دستی نفت خام و میعانات گازی با استفاده از سرمایه‌گذاری مردمی و همچنین بررسی وضعیت تأمین برق و پیش‌بینی راهکارهای لازم برای برق پایدار در تابستان سال جاری بخشی از دستور کارهای کمیسیون انرژی است.

بررسی اعمال ماده 234 با موضوع استنکاف دولت از راه‌اندازی سامانه ثبت حقوق و مزایا و همچنین انجام تحقیق و تفحص از پرداخت و دریافت حقوق‌های نامتعارف و نجومی و تحقیق و تفحص از عملکرد دولت در اجرای قانون تأمین کالاهای اساسی و تخصیص ارز 4200 تومانی بخشی از دستور کارهای کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات است.

حضور آذری جهرمی وزیر ارتباطات در کمیسیون صنایع به منظور پاسخ به سوالات 10 نماینده و همچنین بررسی وضعیت صنعت و بازار خودرو در این کمیسیون با حضور علیرضا رزم‌حسینی وزیر صمت و رئیس شورای رقابت و مدیران خودروسازی بخشی از دستور کارهای این کمیسیون است.

در کمیسیون عمران هم اسلامی وزیر راه و شهرسازی حضور پیدا کرده و به سوالات 6 نماینده پاسخ خواهد داد.

بررسی تقاضای تعدادی از نمایندگان جهت اعمال ماده 234 آئین‌نامه داخلی مجلس با موضوع ضعف عملکرد وزارت ورزش و جوانان در حوزه جوانان بخشی از دستور کارهای کمیسیون فرهنگی است.

بررسی آخرین وضعیت میزان تولید جوجه یک روزه و بررسی نرخ جدید گندم با حضور وزیر جهاد کشاورزی و صمت و تفحص از شرکت ملی کشت و صنعت دامپروری پارس بخشی از دستور کارهای کمیسیون کشاورزی است.

برای مشاهده جزئیات دیگر دستور کارهای کمیسیون‌های مجلس اینجا را ( ) کلیک کنید.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار تریبون بیمه رازی زمزم بیمه رازی زمزم

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 − 1 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن