اقتصادی

دلیل افزایش نرخ ارز کاهش درآمدهای ارزی بود/ 70 صادرکننده کارتن‌خواب که ارز را برنگرداندند

دوشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۹ – ۲۰:۲۵ دلیل افزایش نرخ ارز کاهش درآمدهای ارزی بود/ 70 صادرکننده کارتن‌خواب که ارز را برنگرداندند

رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به ارسال اسامی 250 صادرکننده به قوه قضائیه که حتی یک دلار از ارز صادراتی را به کشور نگردانده‌اند، گفت: این افراد باید 7 میلیارد دلار ارز به کشور برمی‌گرداندند در حالی که براساس اطلاعاتی که وزارت اطلاعات داده است ۷۰ نفر از این صادرکنندگان کارتن خواب بوده اند.

دلیل افزایش نرخ ارز کاهش درآمدهای ارزی بود/ 70 صادرکننده کارتن‌خواب که ارز را برنگرداندند

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس عبدالناصر همتی امروز در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در پاسخ به انتقادات مطرح شده در این جلسه که صدور بخشنامه های متعدد ارزی باعث افزایش نرخ ارز شده است گفت: دلیل افزایش نرخ ارز صدور بخشنامه های متعدد ارزی نبوده است بلکه دلیل آن کاهش درآمدهای ارزی کشور است.

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه صادرات برای ما یک اصل است گفت: البته صادراتی که برای ما ارزآوری داشته باشد لذا ما اصلا قصد نداریم که در شرایط فعلی اقتصاد به صادرکنندگان فشار وارد کنیم و یا آنها را برای رفع تعهد ارزی به قوه قضائیه معرفی کنیم.

همتی با بیان اینکه ما فقط اسامی ۲۵۰ صادرکننده را به قوه قضائیه ارجاع دادیم بیان داشت: این تعداد حتی یک دلار ارز حاصل از صادرات را به کشور بازگرداننده در حالی که باید ۷ میلیارد دلار ارز را بازگرداندند.

وی با بیان اینکه براساس اطلاعاتی که وزارت اطلاعات از این صادرکنندگان به من داده است ۷۰ نفر از این صادرکنندگان کارتن خواب بوده اند، افزود: لذا برخی با استفاده از کارت های یکبار مصرف با نام این افراد صادرات انجام داده اند در حالی که فشار آوردن به این افراد برای دریافت ارز هیچ فایده ای ندارد.

ادامه دارد…

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe رسپینا لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز هتل تارا

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − شش =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن