اقتصادی

دورخیز آمریکایی‌ها برای اخراج شرکت‌های چینی از وال استریت

چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ – ۱۴:۰۸ دورخیز آمریکایی‌ها برای اخراج شرکت‌های چینی از وال استریت

وزیر خزانه‌داری آمریکا هشدار داد شرکت‌های چینی که استانداردهای حسابرسی آمریکا را رعایت نکنند از وال استریت اخراج خواهند شد.

دورخیز آمریکایی‌ها برای اخراج شرکت‌های چینی از وال استریت

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از راشا تودی، استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا هشدار داد شرکت‌های چینی که سهام آنها در بورس وال استریت معامله می‌شود، در صورتی که قوانین حسابرسی آمریکا را رعایت نکنند از وال استریت اخراج خواهند شد.

وی گفت: از سال آینده میلادی اگر آنها به طور کامل قوانین آمریکا را اجرا نکنند، شرکت‌های چینی باشند یا هر شرکت چینی از آنجا که باید دقیقا استانداردهای حسابداری مشخصی را رعایت کنند، از لیست شرکت‌های بورسی وال استریت اخراج خواهند شد.

به خاطر اینکه آمریکا نمی‌توانست فعالیت‌های مالی و جزئیات حسابداری شرکت‌های بزرگ چینی نظیر علی بابا که سهام آنها در بورس نیویورک عرضه شده را داشته و مورد بررسی قرار دهد، این مسئله مدت‌هاست که موضوع مناقشه در طرف آمریکایی است. البته اخیرا کارگروه بازارهای مالی رئیس جمهور آمریکا نیز خواستار اقداماتی در راستای بالا بردن استانداردهای موردنیاز برای عرضه شرکت‌ها در وال استریت با هدف حفاظت از سهامداران در برابر خطرات موجود از سوی شرکت‌های چینی شده است.

هفته گذشته دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، هشدار داد که طی 45 روز همکاری شرکت‌های آمریکایی با شرکت‌های مادر شبکه‌های مجازی تیک تاک و وی چت چین ممنوع خواهد شد.

وی مدعی است که دولت چین از این نرم‌افزارها برای جاسوسی از شهروندان آمریکایی استفاده می‌کنند. چین به شدت این ادعاها را رد کرده است.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

بیمه معلم

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز رسپینا هتل تارا م

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 − 1 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن