سیاسی

دولت در حال فروش اموال یا استقراض برای اداره کشور است/ 100 هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی داریم

چهارشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۹ – ۱۲:۰۱ دولت در حال فروش اموال یا استقراض برای اداره کشور است/ 100 هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی داریم

نایب‌رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه دولت در حال فروش اموال و سرمایه‌ها یا استقراض برای اداره کشور است، گفت: طرح اصلاح قانون مالیاتی بعد از بررسی لایحه بودجه به تصویب خواهد رسید.

دولت در حال فروش اموال یا استقراض برای اداره کشور است/ 100 هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی داریم

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، سیداحسان خان‌دوزی نایب‌رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در برنامه «عیار» شبکه افق سیما درباره طرح اصلاح قانون مالیاتی اظهار داشت: به آقای دژپسند وزیر اقتصاد گفته‌ایم که مجلس یازدهم منتظر دولت برای اصلاح قانون مالیاتی نخواهد ماند؛ طرح اصلاح قانون مالیاتی در کمیسیون اقتصادی تصویب شده و براساس قانون فرصت 10 روزه پیشنهادات نمایندگان هم در این باره منقضی شده است و اگر طرح‌های فوریتی در مجلس اجازه دهد احتمالاً طرح اصلاح قانون مالیاتی به بعد از بررسی لایحه بودجه 1400 موکول می‌شود.

وی افزود: اصلاح قانون مالیاتی، بلندمدت است هر چند که ما چهل یا پنجاه سال از آن عقب هستیم و بایستی سی سال پیش این کار را می‌کردیم.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس درباره فروش اموال دولت هم اظهار داشت: فروش اموال، مستغلات، دارایی‌ها و سهام شرکت‌های دولتی مصداق سرمایه‌فروشی است.

خاندوزی گفت: در 9 ماهه سال گذشته دولت از طریق فروش سهام شرکت‌های دولتی 19 هزار میلیارد تومان درآمد کسب کرده بود، این در حالی است که در 9 ماهه سال جاری این رقم به بالای 33 هزار میلیارد تومان رسیده است.

وی گفت: اگر دولت و وزارت اقتصاد در شرایط رونق بورس و در ماه‌های ابتدایی سال 99 سریع‌تر این کار را انجام می‌دادند، درآمدهای بالاتری را کسب می‌کردند. هر چند که دولت مایل بود این کار را بکند، اما در این کار تعلل کرده است.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: ما از طریق فروش بیشتر اموال، سرمایه‌ها، استقراض و فروش اوراق کشور را اداره می‌کنیم و گویی دولت بنا ندارد اصلاح مالیاتی انجام دهد.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: دولت نمی‌خواهد به گروه‌های مشخص از طریق مالیات فشار بیاورد و متأسفانه تعلل دولت در هزینه نپرداختن مالیات عادلانه 5 درصد جمعیت کشور را باید 85 میلیون ایرانی با تحمل تورم بالاتر پرداخت کنند.

وی گفت: دولت با آنکه باید از فرادستان مالیات بگیرد، اما آن را از فرودستان گرفته و همه ایرانیان را مجبور به تحمل تورم بالا و فشار اقتصادی می‌کند.

خاندوزی درباره میزان فرار مالیاتی در کشور تصریح کرد: بین 80 تا 100 هزار میلیارد تومان برآورد قطعی فرار مالیاتی در کشور است و حتی برخی تحقیقات، ارقام بیشتر را گزارش می‌دهد.

وی افزود: قانون باید معافیت مالیاتی را حذف کرده و یا اصلاح کند. این در حالی است که این معافیت‌ها شامل گروه‌های مختلف می‌شود.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس درباره معافیت مالیاتی مناطق آزاد تجاری و اقتصادی هم گفت: مناطق آزاد که برای فعالیت‌ای اقتصادی، تولیدی و صادراتی شکل گرفته است و هرگونه فعالیتی که خلق ارزش افزوده و یا اشتغال کند، باید ذاتا معافیت مالیاتی و معافیت از عوارض گمرکی ورودی داشته باشد و شامل تعریف مناطق آزاد ‌شود اما متأسفانه ما در کشورمان به شکل کور از این موضوع استفاده کرده‌ایم.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe هفت گردون زمزم بایا لاستیک بارز رسپینا سفر می ایران فان بیمه البرز هفت گردون زمزم بایا لاستیک بارز رسپینا سفر می ایران فان بیمه البرز

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − 12 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن