اقتصادی

دو غول نفتی آمریکایی پای کار حزب دموکرات آمدند

جمعه ۲۵ مهر ۱۳۹۹ – ۱۴:۱۳ دو غول نفتی آمریکایی پای کار حزب دموکرات آمدند

هنوز هم اکثر کمک‌های مالی شرکت‌های نفتی و گازی آمریکا به نفع ترامپ تخصیص داده می‌شوند اما به نظر می‌رسد با توجه به آنکه جو بایدن در بسیاری از نظرسنجی‌ها از ترامپ پیش افتاده است شرکت‌های بزرگ نفتی آمریکایی تخصیص کمک‌های مالی به حزب دموکرات را افزایش داده‌اند.

دو غول نفتی آمریکایی پای کار حزب دموکرات آمدند

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس،‌ به نقل از رویترز، آمارها حاکی از آن است که دو شرکت بزرگ نفتی آمریکایی شورون و اگزون‌موبیل تخصیص کمک‌های مالی به مبارزات انتخاباتی حزب دموکرات برای انتخابات پیش‌روی ریاست‌جمهوری در این کشور را افزایش داده‌اند.

بنا به اعلام موسسه CRP البته هنوز هم اکثر کمک‌های مالی شرکت‌های نفتی و گازی آمریکا به نفع ترامپ تخصیص داده می‌شوند اما به نظر می‌رسد با توجه به آنکه جو بایدن در بسیاری از نظرسنجی‌ها به طور متوسط 10 درصد از ترامپ پیش افتاده است شرکت‌های بزرگ نفتی آمریکایی تخصیص کمک‌های مالی به حزب دموکرات را افزایش داده‌اند.

در حالی که شرکت شورون در انتخابات سال 2016، 26 درصد کمک‌های مالی سیاسی خود را به حزب دموکرات داده بود اما حالا این سهم را به 28 درصد افزایش داده است شورون هم 41 درصد از بودجه کمک‌های سیاسی خود را به دموکرات‌ها داده است واین رقم البته 4 سال پیش حدود 32 درصد بود.

شان‌ کانی، سخنگوی شورون می‌گوید: این شرکت 4.9 میلیون دلار برای حمایت از نامزد انتخابات و سازمان‌هایی که همگام با منافع تجاری ما قدم برمی‌دارند و برای توسعه صنعت نفت و گاز اهمیت قائل هستند، ‌تخصیص داده است.

طی سال جاری و بنا به اعلام مؤسسه CRP تا کنون شرکت‌های نفتی آمریکایی 87 میلیون دلار به مبارزات انتخاباتی در این کشور کمک کرده‌اند و این در حالی است که در کل انتخابات سال 2016 این رقم 104 میلیون دلار بود.

بایدن اعلام کرده که قصد دارد کاری کند تا آمریکا تا سال 2050 به آلایندگی کربن صفر درصد رسیده و حفر چاه‌های نفت شیل در زمین‌های فدرال را ممنوع کند. وی همچنین گفته آمریکا را دوباره به توافق آب و هوایی پاریس باز خواهد گرداند.

تا کنون شرکت تلسی‌وارن که متعلق به میلیاردر معروف آمریکایی وارن‌ بافت است با 13.9 میلیون دلار بیشترین کمک مالی را به مبارزات سیاسی این کشور طی سال جاری داشته است.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe رسپینا لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز هتل تارا

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × یک =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن