سیاسی

دچار «خودتحریمی» شده‌ایم/12 الی 13 هزار واحد تولیدی ما تعطیل است

دوشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۹ – ۱۳:۴۲ دچار «خودتحریمی» شده‌ایم/12 الی 13 هزار واحد تولیدی ما تعطیل است

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه علاوه بر تحریم با نوعی خودتحریمی نیز درگیر هستیم، گفت: 12 الی 13 هزار واحد تولیدی ما تعطیل است.

دچار «خودتحریمی» شده‌ایم/12 الی 13 هزار واحد تولیدی ما تعطیل است

فداحسین مالکی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرتگار پارلمانی خبرگزاری فارس درباره نوسانات بازار ارز و سکه اظهار داشت: ابتکار همه این‌ها دست دولت است.

وی تاکید کرد: سوال ما از ابتدا این بوده که این ارز 4 هزار و 200 تومانی از کجا آمد که یکشبه معادلات کشور را تحت الشعاع قرار داد و کجا رفت؟ میلیاردها دلار کجا رفت؟ تاکنون بحث‌های زیادی در این زمینه صورت گرفته که هیچ پاسخی داده نشد که این ارز 4 هزار و 200 تومانی چه شد؟

رئیس اسبق ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با طرح این پرسش که محصول و خروجی ارز 4 هزار و 200 تومانی چه بود و چه تاثیری بر زندگی مردم گذاشت؟ آ‌یا بخشی از زندگی و آلامی که مردم دارند را بهبود بخشید؟، گفت: ابتکار عمل نوسانات ارز دست دولتی‌ها است و مردم عادی نیز بر همین مطلب صحه می‌گذارند.

نماینده مردم زاهدان در مجلس با اشاره به تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه مردم ایران گفت: درست است که تحریم هستیم و شکی هم بر تاثیری که بر کشور در عرصه‌های مختلف می‌گذارد نیست اما بدتر از تحریم، خودتحریمی است.

وی درباره خود تحریمی توضیح داد: چرا باید قیمت کالهای اساسی مثل گوجه، پنیر، تخم مرغ، برنج و … چندین برابر افزایش یابد و یا محصولاتی مثل گوشت مرغ، گوسفند و گاو از سفره مردم پَر بکشد؟ بسیاری از مردم با سیلی صورت خود را سرخ نگه می‌دارند.

مالکی از عدم نظارت صحیح توسط سازمان‌های نظارتی تحت امر وزارت صنعت، معدن و تجارت، قوه قضاییه و دیگر ارگان‌های دولتی به دلیل عدم نظارت درست و صحیح بر قیمت کالاهای اساسی انتقاد و تصریح کرد: چرا باید در محصولات داخلی شاهد قیمت‌های افسارگسیخته باشیم؟ سازمان های نظارتی تحت نظر وزارت صمت، تعزیرات قوه قضاییه و دولت می خواهند چه کار کنند؟

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه ارز دلایل امنیتی و سیاسی دارد و کسانی به این آتش افروزی دامن می زنند، گفت: این مشکلات یک هدف را تعقیب می کند همه چیز از یک جایی مدیریت می‌شود که کشور را به سمت یک چالش بکشد.

وی تاکید کرد: برخی‌ها می‌خواهند آنقدر دل مردم را خالی کنند و امان مردم را بِبُرّند تا سبب بی اعتمادی مردم به نظام شوند؛ این برای ما مثل روز روشن است.

رئیس اسبق ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بیان اینکه همه توان و امکانات را برای مدیریت و کنترل و توزیع درست کالاها در اختیار داریم، گفت: بیش از 16 استان کشور ما با 15 کشور دنیا هم مرز است و ما جزو 3 کشور بزرگی هستیم که بیشترین مرزها را با کشورهای دنیا داریم. چین با تبادلات مرزی و کارهای کوچک به چین امروزی تبدیل شده است.

مالکی یادآور شد: وزیر کشور و معاونان او در کمیسیون امنیت ملی گزارش می‌دادند که بیش از هزار قلم کالا که باید واردات شود، توسط سران سه قوه ممنوع شده است چرا که به تولید داخلی ضربه می‌زند. 12 الی 13 هزار واحد تولیدی ما تعطیل است برای این واحدهای تولیدی چه اندیشه‌ای شده است؟ دوم اینکه این کالاها داد و ستدهای مرزی است به سران سه قوه چه ربطی دارد باید به مجلس بیاید و مجلس درباره آن تصمیم بگیرد.

وی در پایان تاکید کرد: ما نباید شاهد مجدد تصمیماتی همچون افزایش قیمت بنزین در کشور باشیم و درباره واردات هزار قلم کالا داد و ستدی تاکید داریم که نباید برای خودمان ممنوعیت ایجاد کنیم.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe رسپینا لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز هتل تارا

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × چهار =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن