اقتصادی

ذخایر طلای ونزوئلا به کمترین رقم 50 سال گذشته رسید

سه‌شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ – ۱۸:۵۴ ذخایر طلای ونزوئلا به کمترین رقم 50 سال گذشته رسید

بر اساس آمار بانک مرکزی ونزوئلا، ذخایر طلای این کشور در نیمه نخست سال 7 تن کاهش یافت و به 98 تن رسید که کمترین میزان در 50 سال گذشته به شمار می‌رود.

ذخایر طلای ونزوئلا به کمترین رقم 50 سال گذشته رسید

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل فارس به نقل از رویترز، بر اساس آمار بانک مرکزی ونزوئلا، ذخایر طلای این کشور در نیمه نخست سال 7 تن کاهش یافت و به 98 تن رسید که کمترین میزان در 50 سال گذشته به شمار می‌رود.

این کاهش درحالی می دهد که این کشور که صنعت نفتش تحت تحریم‌های آمریکاست برای دریافت ارز، طلاهایش را می‌فروشد. ذخایر بانک مرکزی ونزوئلا تا سال 2015 بالای 350 تن بود از این زمان بود که دولت این کشور که به شدت با کمبود نقدینگی مواجه شد، شروع به فروش طلاهایش کرد.

مقامات آمریکایی که به دنبال سرنگونی رئیس جمهور سوسیالیست نیکلاس مادورو هستند، می‌گویند ونزوئلا، از طلا برای پرداخت پول بنزین وارداتی از ایران استفاده کرده است.

بر اساس این آمار، ارزش ذخایر طلای این کشور تا پایان ماه ژوئن به علت افزایش قیمت طلا، 4.99 میلیارد دلار بود؛ ارزش طلاهای کاراکاس در دسامبر 2019 برابر با 4.79 میلیارد دلار بود.

مشخص نیست که این رقم شامل 33 تن طلای این کشور که در بانک انگلستان است و بانک مرکزی ونزوئلا به آن دسترسی ندارد، می‌شود یا نه.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

بیمه معلم

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز رسپینا هتل تارا م

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × سه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن